Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

den M3`n tror jeg gikk i froland fredrik!

når den står hos olsen bil, så kommer den garantert på veien igjen ;)

Mulig det ja, sto på vinterdekk så regner med at den har smelt på glatta i vinter. Olsen bil kan jo det med å få de mest smadra bilene på veien igjen, med en delebil eller to fra Tyskland stånde i bakgrården :wink:

tror ikke den kan ha stått lenge, for jeg så den for ikke mange ukene siden ;) hvis det var den riktig nok!

Er første gang jeg har sett den der borte også, og jeg er der iallfall en gang i uka og kikker :) Den hadde forresten Autostrada skiltplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de bruker bilen i offentligheten så er det bare sånn, det er like offentlig her på forumet som ute i trafikken så da ser jeg ingen grunn til å styre med sladding av skiltnummer når det like vel blir eksponert for hundrevis av folk hver dag i trafikken.

Dette er feil. Dersom du fotograferer et objekt som lett kan knyttes til en person/eier (hvilket et registreringsnummer er) og publiserer dette offentlig så vil dette kunne reguleres av personopplysningsloven. Et registreringsnummer er derfor å ansė som en personopplysning. Dersom du også befinner deg på privat eiendom (noe det ser ut til på bildet) så kan eier fritt sette restriksjoner på om det er fotoforbud på hans eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil. Dersom du fotograferer et objekt som lett kan knyttes til en person/eier (hvilket et registreringsnummer er) og publiserer dette offentlig så vil dette kunne reguleres av personopplysningsloven. Et registreringsnummer er derfor å ansė som en personopplysning. Dersom du også befinner deg på privat eiendom (noe det ser ut til på bildet) så kan eier fritt sette restriksjoner på om det er fotoforbud på hans eiendom.

Da får alle eiere av de bilene jeg har lagt ut her i tråden sende meg en mail så skal jeg sladde skiltnummeret hvis de ønske det. Merkelig at aviser og TV ikke sladder skiltnumre også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ganske enkelt fordi jeg som bruker her inne ønsker å være annonym, og av den årsak at her på forumet som kommer det frem en god del ting som det ikke bør være nødevindig er "sporbart". Som f eks det at bilen min en tunet utover orginal effekt, da sladder jeg liksegodt regnummeret slik at ikke dette kan bli misbrukt.

Men nok off topic! Kan vi holde oss til spottings nå og ikke gnåle om hvor mange nordmenn som bor i enebolig og sladding av skiltnummre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for første gang anledning til å kikke litt nærmere på de nye LED hovedlysene "live" på en Audi Q7 idag. Det som slår meg er hvor kraftig og intenst lyset er. Man kan ikke se på frontlysene uten å bli blendet... selv ikke fra en vinkel litt til siden for lyskjeglen. Skikkelig saker, men også litt merkelig iom. at høyintensiv LED som lys er helt annerledes enn alt annet lys... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spottinger jeg har hatt de siste mnd i Tønsberg/Nøtterøy :P

En eller annen Porsche 911 ;p

j9avstkl77068isniurf.jpg

Faren til en kompis som har handla denne, legg merke til deler av skiltnr ;) (Ferrari 458 Italia)

ed8tpwrxy0cusj19a7cx.jpg

M6 på Nøtterøy

t1itsz6zyx1etn3pxmgl.jpg

Gammel Fiat, synes den var litt grom!

5kr7nk3957credi5wiqp.jpg

Audi R8

zg2l65qmxpdt3ydgabw6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff på en del gamle og nye Mercedeser (deriblandt 2stk. 300SL roadstere) med det som så ut som nederlandske skilt i dag. De kom litt i puljer gjennom "byen" her.

Hadde dessverre ikke kamera med meg, men kanskje noen andre har sett noe til de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikkje bilde, men en her i området som har kjøpt seg Nissan Skyline GT-R35, svart med svarte felger. Fyfaen for ein rå bil.. 0-100 på 2.9 sekund, lyden er også ikkje til å klage på :P

R35 GT-R heter ikke Skyline, bare for å pirke litt (sorry) :P "Nissan GT-R R35" ;)

Er en her på Carl-Berner/Vålerenga området også, som jeg har spottet ofte. Ble litt overrasket over hvor massiv bilen ser ut på veien. Men hørte ingen spesiell grom lyd da han kjørte... Apropos det, hørte en sistegenerasjons Focus RS (neongrønn på svenske skilter), de høres jævla fete ut selv ved normal gasspådrag i byfartssoner! "Raspy" lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...