Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, awt skrev:

Utrolig kjedelig @Lifeasiknowit_bmw, helt idiotisk at de kan holde på slik. Har du leiebil i forsikringen?

Dessverre virker det som om forsikringsselskapet ikke vil dekke noe som helst. Driver og krangler med dem ang. ettermontert NBT også... de mener at dette er utstyr på lik linje med iPad holder på nakkestøtten, eller et bord man fester på ryggen av fører eller passasjersetet....

NBT er jo et en del av bilen, som jeg har montert for å ERSTATTE det fabrikkmonterte utstyret...

hvis jeg hadde hatt M Performance ratt f.eks... så ville de ikke erstattet dette selv om det skulle blitt stjålet. Noe mutt originale M sport ratt med varme ble😱

Har fullkasko, men fikk beskjed om at leiebil bare dekkes om det er en motpart involvert.... det er visst motpartens forsikringsselskap som skal dekke leiebilen. 

Føler egentlig at jeg sitter igjen med "skjegget i postkassa". Akkurat som om de har fraskrevet seg alt ansvar,

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Dessverre virker det som om forsikringsselskapet ikke vil dekke noe som helst. Driver og krangler med dem ang. ettermontert NBT også... de mener at dette er utstyr på lik linje med iPad holder på nakkestøtten, eller et bord man fester på ryggen av fører eller passasjersetet....

NBT er jo et en del av bilen, som jeg har montert for å ERSTATTE det fabrikkmonterte utstyret...

hvis jeg hadde hatt M Performance ratt f.eks... så ville de ikke erstattet dette selv om det skulle blitt stjålet. Noe mutt originale M sport ratt med varme ble😱

Har fullkasko, men fikk beskjed om at leiebil bare dekkes om det er en motpart involvert.... det er visst motpartens forsikringsselskap som skal dekke leiebilen. 

Føler egentlig at jeg sitter igjen med "skjegget i postkassa". Akkurat som om de har fraskrevet seg alt ansvar,

Du skal vel ha leiebil om du har kaskoskade?! Og det har du absolutt nå!

Lavmål håndtering av saken fra deres side..

Vil de ikke dekke skade ellers på bilen, eller bare NBT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gorg skrev:

Den er lei.. 

Må bare ikke gi deg, ring ring og krev å få svar. Om de må bytte takstmann så får det være deres problem, siden det tar sånn tid! 

Har purret... til og med faren min driver og purrer dem. Han har jo et sånt prioriteringsprogram... likevel så er de sinnsykt trege. Vi har bedt om ny saksbehandler, og sendt en del Mail med klager på prosessen. I begynnelsen lot vi det gå... ca 3-4 dager før vi begynte å klage. 

Ingen av oss liker å syte og klage på den måten til folk som skal hjelpe oss med noe... men her betaler vi jo for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gorg skrev:

Du skal vel ha leiebil om du har kaskoskade?! Og det har du absolutt nå!

Lavmål håndtering av saken fra deres side..

Vil de ikke dekke skade ellers på bilen, eller bare NBT?

Nei, innbrudd er visst ikke kaskoskade (heldigvis med tanke på bonusen... det er rundt 200.000 for reperasjonen....)

De dekker skaden på bilen, men bare alt som er fabrikkmontert. Selv om NBT'en er helt originalt utstyr.

Veldig glad for at jeg ikke hadde lagt om ledningsnett til DAB+ og FM til NBT'en... 

vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Synes hele greia er så trist, også får man så mye motgang likevel 😝 Hadde det vært mulig å snakke med en person face2face om purring/klager etc. så ville jeg definitivt dratt dit med en gang, men de gjemmer seg bak Mail-løsningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Har purret... til og med faren min driver og purrer dem. Han har jo et sånt prioriteringsprogram... likevel så er de sinnsykt trege. Vi har bedt om ny saksbehandler, og sendt en del Mail med klager på prosessen. I begynnelsen lot vi det gå... ca 3-4 dager før vi begynte å klage. 

Ingen av oss liker å syte og klage på den måten til folk som skal hjelpe oss med noe... men her betaler vi jo for hjelpen.

Hvis de insisterer på at NBT er det samme som ipad, så har du vel løsøreforsikring også inne i dette? Kan vel ta det videre i tråden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gorg skrev:

Hvis de insisterer på at NBT er det samme som ipad, så har du vel løsøreforsikring også inne i dette? Kan vel ta det videre i tråden din?

De dekker bare løsøre inntil 10.000,- og NBT'en koster litt.

i tillegg stjal de jævlene solbrillene mine til 2000, en iPhone 5 som lå i midtkonsollen, iPod som lå i hanskerommet(musikk til bilen), Bluetooth Reciever for musikk og en M paraply.

De tok til og med småmyntene jeg hadde. Tror det bare lå 30 kroner eller lignende der 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

De dekker bare løsøre inntil 10.000,- og NBT'en koster litt.

i tillegg stjal de jævlene solbrillene mine til 2000, en iPhone 5 som lå i midtkonsollen, iPod som lå i hanskerommet(musikk til bilen), Bluetooth Reciever for musikk og en M paraply.

De tok til og med småmyntene jeg hadde. Tror det bare lå 30 kroner eller lignende der 😂

Forjævlig..

Ta en telefon til Finansklagenemnda å hør med de hva du har slags rettigheter. http://www.finkn.no/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gorg skrev:

Forjævlig..

Ta en telefon til Finansklagenemnda å hør med de hva du har slags rettigheter. http://www.finkn.no/

 

Faren min sa han setter Brækhus Dege på saken om de ikke begynner å gjøre noe snart. Jeg vil egentlig ikke gjøre noen stor sak ut av dette, men nå har han allerede fått blod på tann. Han hater at ting ikke fungerer som det skal... og det gjør forsåvidt jeg også.

Det er synd om det må gå hele veien til advokater for å få fikset dette. At man ikke bare kan være hvilken som helst trivelig kar med fin bil og få hjelp. Det burde Sørensen ikke være så Jævelig vanskelig å hjelpe noen når konsernet Sparebank1 er såpass store som de er.

 

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fahad skrev:

Takker :) Nei, jeg har standard eksos som følger med bilen, skulle gjerne hatt M Performance eksos, men den koster nærmere 50 000,- med montering 😐 

Ja... det er dyrt!!

kunne like så gjerne gått rett for Acrapovic da 😃 (Hvis man skulle kjøpt)

Har du spurt Bilia Skøyen om pris? Det er visst ikke så gærent å montere eksosen på egenhånd. Er bare å løsne noen skruer, tre på det nye systemet etter Cat, og feste igjen. Garantien på bilen skal holde uansett, og delen i seg selv har 5 års garanti, så hvis det er noe gærent må de bytte den for deg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Ja... det er dyrt!!

kunne like så gjerne gått rett for Acrapovic da 😃 (Hvis man skulle kjøpt)

Har du spurt Bilia Skøyen om pris? Det er visst ikke så gærent å montere eksosen på egenhånd. Er bare å løsne noen skruer, tre på det nye systemet etter Cat, og feste igjen. Garantien på bilen skal holde uansett, og delen i seg selv har 5 års garanti, så hvis det er noe gærent må de bytte den for deg :D 

Nei har ikke spurt de, men har en kompis som betalte 54 000,- for Akrapovic eksos med montering, og han fortalte at det koster nesten 50 000,- for M Performance. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...