Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Er nok noe muffins der ja, og det er en 2009-modell (LCI) også - så den har en verdi på ca det dobbelte.

Det sier sitt at det for to år siden ble tatt ut pant på 270.000 på bilen. Banken hadde ikke gjort det med et slikt potensielt verditap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, det er vel den største årsaken til at folk velger automat. Da slipper man jo å gire selv.

Vet ikke helt hva annet en automat gjør i forhold til manuell..?

Noe må det jo være, siden det er så mange biler med autolat på markedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo en uvinnelig diskusjon om manuell eller automat er best.

For min del, så er en 5-serie for tung, så da passer det best med automat. Den gjør jobben godt nok, og jeg slipper å sitte å rote med den der pinnen hele tida.

 

Hadde jeg skulle hatt med meg en morro bil som kanskje skulle vært brukt på bane, så hadde det vært manuell, mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt klart at manuell på en 5 serie er et potensielt enormt verditap... Spør hvilken som helst forhandler om hva kundene foretrekker! jeg for min del kunne fint levd med manuell men hadde aldri kjøpt det mtp videresalg. Da skulle den vært rimelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det jo litt sånn atte de nye automatene som kommer er raskere enn manuelle kassene.... bare se på Porsche sin PDK S girkasse.... hvorfor skal man da ha manuell...?

 

Som regel er automat tyngere enn manuell. Så hvis det er snakk om banekjøring og entusiaster så er det mange av dem som sverger til manuell. Det er en del av kjøreopplevelsen for dem.

Noen foreldre tenker at de skal lære barna sine å øvelseskjøre og må derfor ha manuell (har hørt om det faktisk xD)

 

Da jeg testa BRZ med 200 hk og automat med F1 giring ble jeg forelsket, og savnet ikke manuelle kassa, så jeg klarer meg helt fint uten manuell kasse. Og som du sa, går mye fortere med F1 giring enn manuell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...de som driver med banekjøring og såntdiverse har ikke 2mill å bruke på banebil...derfor kjøper de en m3 med manuell kasse...

 

 

De store gutta som HAR penger til å svi av 2mill på banebil, de kjøper banebil med lynrask automat..

 

 

Lurer på nåe sls eller veyron kommer i manuell version.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...