Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

On 7. juli 2016 at 8.12, [space] skrev:

En får jo hvite klistrelapper til å sette over der fra vegvesenet. Sier du svarte er ulovlig?

Det er riktig. Kjennemerkenes utforming fastsettes av Vegdirektoratet og den offisielle utformingen er kjennemerker med nasjonalitetsflagg på blå bakgrunn. Det er gitt dispensasjon til å klistre på hvite lapper om man ikke ønsker nasjonalitetsmerke, forutsatt at det blir klistret på foran og bak. Da sorte nasjonalitetsmerker ikke samsvarer med utførelsen fastsatt av Vegdirektoratet, er heller ikke disse lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Han skulle vel inn for å godkjenne senk.  Greit nok det. Er jo bare å rive av.

Men jeg har blitt vant til de blå og det hører liksom til der nå selv om jeg hatet det som pesten de det ble innført. synes de hvite merkene er enda verre. De får jo alt ut av midtstilling. Det er jo enda verre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han stakkaren som fikk mangellapp på n merker må ha vært skikkelig uheldig å ha truffet en litt for nøye kontrollør. Har hatt bilen min på godkjenning av senk selv med dette påmontert. Var på det nivået at dem heller ikke la merke til at det manglet div rør fra turbo og bakover...:-P

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok helt an på personen ja. Jeg mener du hadde flaks @Tollefsen Alle her i området vet jo hvor striksne de er her borte. Han du har hatt har nok ikke sett de en gang. 

Hvor enkelt er det egentlig å se om rør og div. mangler sånn som på din? Jeg har ikke peiling på hvordan det der funker. Hvor mangler det rør og sånt? Må man under bilen for å se det?

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, StigJ skrev:

Kommer nok helt an på personen ja. Jeg mener du hadde flaks @Tollefsen Alle her i området vet jo hvor striksne de er her borte. Han du har hatt har nok ikke sett de en gang. 

Hvor enkelt er det egentlig å se om rør og div. mangler sånn som på din? Jeg har ikke peiling på hvordan det der funker. Hvor mangler det rør og sånt? Må man under bilen for å se det?

Har nok hatt litt greit med flaks tydeligvis :) man ser at det mangler et rør som kommer fra turbo og ned til mellompotte (hvis man vet hva man driver med såklart). Bilen var på bukk i forbindelse med godkjenning av senkesettet, men de har nok ikke lagt merke til det.

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dillet litt mer F30en i ettermiddag.

Først måtte jeg gjøre noe med den knekte plastikkdingsen som holder oppe gulvplata når man skal nedi rommet under gulvet.

Sånne ting irriterer meg. Kan ikke ha defekte ting i bilen. Så ny dings ble handlet inn fra Koed.

DSC_0007_zpse1oatdog.jpg

Testet: Alles gut!

DSC_0012_zpstnzsgfk4.jpg

Så er det jo en del kjedelig sort, matt plastikk i en F30. Dette måtte gjøres noe med.

DSC_3821_zpshk1t3tfy.jpg

Ny ramme til F30 LCI i høyglans sort med LED bakgrunnsbelysning :D

DSC_3792_zps2fuyitgw.jpg

Laget meg ett Y-ledd for belysningen.

DSC_3802_zpskgzgpqtn.jpg

Fant meg en side for litt juks 

DSC_3794_zpscvfjfreo.jpg

Loddet litt.

DSC_3808_zpsdvu0glbn.jpg

Det var ikke så lurt å lodde to ledninger inn på samme pinne. Ble for trangt. Klippet og jukset det til slik at jeg fikk det sammen.

Aaaaaalt for langt Y-ledd. Men det funker til sitt bruk :) 

DSC_3814_zps21eweshk.jpg

Så var det ramma sin tur.

DSC_3841_zpsxrimj5qc.jpg

Her ser man LED-stripen på den nye

DSC_3850_zpshcqycbso.jpg

Alt er klipset pent sammen. Enkelt å ta fra hverandre. Brukte faktisk en brevåpner :P

Men ett lite flattjern er likesågreit.

DSC_3854_zpsp7zdspnz.jpg

Så var det bare å dytte det sammen og skru det inn i bilen.

Voila!

DSC_3873_zpslx3bavce.jpg

DSC_3866_zpsqvklz7hc.jpg

DSC_3856_zpsuowpallt.jpg

Noen som ser hva jeg har funnet på her? :D (Jada jeg skal bytte de oransje blinklyspærene til Sølv) 

DSC_3889_zpswezi3hcb.jpg

DSC_3891_zpsxjv2m7lc.jpg

Og på lørdag kommer det enda mer kjekt :D

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så var det et greit lag med sand og dritt der inne fra før. Så nå er det rent og pent der inne. Og nå er det faktisk mulig å spyle inni der. Så blir nok ikke verre ;) 

Er dreneringshull der inni også. Spylte også plata som henger under motoren. Den var jo vassdrukken i olje og annet søl. Lurer på om noen har sølt noen liter eller det har vært lekkasje der tidligere. Kunne ikke se noe på da motoren heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...