Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Daniel. skrev:

335d M57Y

Fått en irriterende "skrikelyd" under belastning. Fra rundt 1500rpm og oppover.

Syns ikke den høres helt konstant ut heller, altså volum/intensitet virker å variere.

Litt usikker på hva jeg skal sammenligne lyden med.

Tenker litt i retning turboer, eksosmanifold, pakning mellom de eller noe slikt.

Har sett noen på en 335d gruppe jeg er i nevne at det ikke er uvanlig at boltene til eksosmanifold løsner på disse? 🤔

Ville sett på de fremste mutterene som står på pinboltene til eksosmanifolden. Fjernet EGR kjøleren eller står denne i? Ene av boltene til den mot eksosmanifolden pleier også å skru seg ut.  Se om du oppdager sot som kan indikere på lekkasje i det området.

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Tollefsen skrev:

Ville sett på de fremste mutterene som står på pinboltene til eksosmanifolden. Fjernet EGR kjøleren eller står denne i? Ene av boltene til den mot eksosmanifolden pleier også å skru seg ut.  Se om du oppdager sot som kan indikere på lekkasje i det området.

EGR kjøleren står fortsatt i ja. 

Ok, trangt å komme til disse? Regner med luftfilterboksen må ut, men det er jo fort gjort. 

Opplevd noe lignende lyder selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har prøvd zf8hp swap? I en bil med zf6hp orginalt? 

 

Får jo tak i alt man trenger nå, adapterplate, tcu. Men lurer på hvordan det blir med lengde girkasse oppimot mellomaksling, montering av nye typen girspak og ikkje minst få alt det til å fungere oppimot bilens originale systemer. 

 

Ønsker seriøse svar da jeg er på hugget til å bestille inn å få det gjort, da min zf6hp begynner å bli litt sliten etter en stund med litt mer moment enn den er tiltenkt for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg titter på en bmw med m57tü motor. 2007 modell

 

motoren har en feil som gjør st den mister litt krefter periodevis.  Verksted har sett på bilen to ganger uten å finne noen årsak.  Ligger ingen feilmeldinger inne.  
 

hva kan dette skyldes?  Er det bare å holde seg unna og se etter en annen bil? Eller kan det være å prøve å bytte noen sensorer f.eks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Robin L skrev:

Jeg titter på en bmw med m57tü motor. 2007 modell

 

motoren har en feil som gjør st den mister litt krefter periodevis.  Verksted har sett på bilen to ganger uten å finne noen årsak.  Ligger ingen feilmeldinger inne.  
 

hva kan dette skyldes?  Er det bare å holde seg unna og se etter en annen bil? Eller kan det være å prøve å bytte noen sensorer f.eks 

Elektrisk vnt som tuller kanskje ? Da inngår bytte av hele turboen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Elektrisk vnt som tuller kanskje ? Da inngår bytte av hele turboen

kan fort påløpe noen kostnader med dette da skjønner jeg.   kreftene forsvinner vist i 20 sekunder.  noe som forøvrig høres ganske lenge ut for min del 

jeg har jo en m57 i dag, den har gått eksemplarisk i 5 år nå, og snart 100.000 km.  er m57tu i utganspunktet en like god motor? 

så da spørs det kanskje hva selger lar den gå for.  for alt jeg vet så vet han hva som er feil og selger den da han ikke orker å ta kostnaden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Robin L skrev:

kan fort påløpe noen kostnader med dette da skjønner jeg.   kreftene forsvinner vist i 20 sekunder.  noe som forøvrig høres ganske lenge ut for min del 

jeg har jo en m57 i dag, den har gått eksemplarisk i 5 år nå, og snart 100.000 km.  er m57tu i utganspunktet en like god motor? 

så da spørs det kanskje hva selger lar den gå for.  for alt jeg vet så vet han hva som er feil og selger den da han ikke orker å ta kostnaden. 

Alle m57 er å betrakte som gode motorer, men en gammel commorail motor vil kunne få noen dyre engangsutgifter når den drar på årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Alle m57 er å betrakte som gode motorer, men en gammel commorail motor vil kunne få noen dyre engangsutgifter når den drar på årene.

Ikke sant.  Kanskje dumt å bytte ut en upåklagelig E39 med en e60 med feil på.  
 

grunnen til st jeg tenker på å bytte E39! Er at den begynner å få litt smårust.  Men det kan vel fikses det og.

 

kan jeg evt bruke motoren jeg har i dag til feilsøking?  Flytte over LMM og slike enkle ting?

 

imidlertidig tar jeg imot alle tips om hva som kan feile den aktuelle bilen med takk. 

Endret av Robin L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting så glemte jeg å bytte O ring på lokk merket nr 1 på dieselpumpe i høst ,nå kommer der et par drypp.

Kan jeg bare løsne dette lokket og bytte O ring der ,eller er der noe annet jeg må passe på her ?

Gjelder igjen Tds M51d25 1992.

Nr 1 

1810352F-F66F-4FF7-838B-6B45239A329C.png.8c4dbff555c3ff6d9464922c491371e7.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjapt spørsmål: jeg hadde en service på oljefilter og olje i februar, kvittering sier 109500km og nå er bilen kjørt 124000km. Det får jeg ikke til å stemme i det hele tatt. Bilen sier neste oljebytte er om 17000km eller november 2021. Er bmw intervall 31000km på olje? Tror uansett jeg skal ta et bytte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...