TurboJens Skrevet Juni 3, 2024 Skrevet Juni 3, 2024 17 hours ago, Ingvaldsen said: Det er ingen trykksensor, kun en god gammeldags bryter med 1 ledning på. Oljepompa er 100% mekanisk, så for å få mer trykk tidligere så er det enten mindre drev på pumpa eller ved marginale avvik så kan man gå opp i viskositet (?) det er vel det bmw gjorde med n47s i 123d, som antagligvis er pga problemer i bunndel siden blokk ble revidert 9/2008 Eg trudde kanskje den hadde desse nyare pumpene med regulering. Men det forklarar kanskje kvifor dei med aktiv regulering kom
Mariusen04 Skrevet Juni 3, 2024 Skrevet Juni 3, 2024 Har lavt trykk i fuel fail. Cirka 7bar. Skjedde etter en kompis klarte å kjøre tanken tom. Har prøvd å bløde via ista men fortsatt kun 7bar når jeg prøver å starte. What to do?!
E.C. Skrevet Juni 3, 2024 Skrevet Juni 3, 2024 Har du en bil med CP4-pumpe som nå er kaputt? Ble bilen forsøkt starta med tom tank eller før lufting? Larssoyl reagerte på dette 1
Larssoyl Skrevet Juni 3, 2024 Skrevet Juni 3, 2024 Ser slik ut..🫠 41 minutes ago, E.C. said: Har du en bil med CP4-pumpe E.C. reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Juni 4, 2024 Skrevet Juni 4, 2024 12 timer siden, Mariusen04 skrev: Har lavt trykk i fuel fail. Cirka 7bar. Skjedde etter en kompis klarte å kjøre tanken tom. Har prøvd å bløde via ista men fortsatt kun 7bar når jeg prøver å starte. What to do?! Kondolerer, cp4 må aldri kjøres tom
Mariusen04 Skrevet Juni 17, 2024 Skrevet Juni 17, 2024 Er det da å bytte høytrykkpumpa? Eller kan det ver andre ting? Har åpna høytrykksventilen oppå pumpa, ser ingen spon her.
540is Skrevet Juni 17, 2024 Skrevet Juni 17, 2024 1 time siden, Mariusen04 skrev: Er det da å bytte høytrykkpumpa? Eller kan det ver andre ting? Har åpna høytrykksventilen oppå pumpa, ser ingen spon her. Prøv å lufte på gamlemåten- løsne høytrykksrørene på injektorene en runde, kjør starter til det kommer ut diesel, trekk til og prøv å starte
Ingvaldsen Skrevet Juni 17, 2024 Skrevet Juni 17, 2024 35 minutter siden, 540is skrev: Prøv å lufte på gamlemåten- løsne høytrykksrørene på injektorene en runde, kjør starter til det kommer ut diesel, trekk til og prøv å starte skal ikke være nødvendig om du kjører luftesyklus med ista
Mariusen04 Skrevet Juni 24, 2024 Skrevet Juni 24, 2024 Prøvde idag med startspray. Så fikk jeg tilbakeslag i innsuget? Er dette pga tenninga er feil?
E.C. Skrevet Juni 24, 2024 Skrevet Juni 24, 2024 Har du noen ulyder når den går på starter? Mulig kjede som har fått problemer/hoppet over?
Mariusen04 Skrevet Juli 1, 2024 Skrevet Juli 1, 2024 (endret) På 25.6.2024 den 1.09, E.C. skrev: Har du noen ulyder når den går på starter? Mulig kjede som har fått problemer/hoppet over? Kjede er nettop byttet. Fikk start på den etterpå. Helt fram til den gikk tom for diesel… ingen ulyder som jeg legger merke til. Endret Juli 1, 2024 av Mariusen04
Otis Skrevet Juli 1, 2024 Skrevet Juli 1, 2024 Det er ikke cp4 havari også da? Sjekket for spon i reguleringsventil på pumpa?
laffe Skrevet Juli 1, 2024 Skrevet Juli 1, 2024 På 25.6.2024 den 0.53, Mariusen04 skrev: Prøvde idag med startspray. Så fikk jeg tilbakeslag i innsuget? Er dette pga tenninga er feil? En dieselmotor har jo ikke tenning, bare gløding/forvarming ved kaldmotor.
Mariusen04 Skrevet Juli 3, 2024 Skrevet Juli 3, 2024 På 1.7.2024 den 20.37, Otis skrev: Det er ikke cp4 havari også da? Sjekket for spon i reguleringsventil på pumpa? Ingen spon som jeg finner..
Otis Skrevet Juli 3, 2024 Skrevet Juli 3, 2024 For å få start igjen må man lufte dieselpumpen med diagnose verktøy. Har du gjort det? Får du diesel frem til filter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå