Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

17 hours ago, Ingvaldsen said:

Det er ingen trykksensor, kun en god gammeldags bryter med 1 ledning på.

Oljepompa er 100% mekanisk, så for å få mer trykk tidligere så er det enten mindre drev på pumpa eller ved marginale avvik så kan man gå opp i viskositet (?) 

det er vel det bmw gjorde med n47s i 123d, som antagligvis er pga problemer i bunndel siden blokk ble revidert 9/2008

E34BC91C-8470-4725-9F87-63A3CFEC02F9.jpeg

Eg trudde kanskje den hadde desse nyare pumpene med regulering. Men det forklarar kanskje kvifor dei med aktiv regulering kom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lavt trykk i fuel fail. Cirka 7bar. Skjedde etter en kompis klarte å kjøre tanken tom. Har prøvd å bløde via ista men fortsatt kun 7bar når jeg prøver å starte. What to do?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mariusen04 skrev:

Har lavt trykk i fuel fail. Cirka 7bar. Skjedde etter en kompis klarte å kjøre tanken tom. Har prøvd å bløde via ista men fortsatt kun 7bar når jeg prøver å starte. What to do?!

Kondolerer, cp4 må aldri kjøres tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
1 time siden, Mariusen04 skrev:

Er det da å bytte høytrykkpumpa? Eller kan det ver andre ting? Har åpna høytrykksventilen oppå pumpa, ser ingen spon her.

Prøv å lufte på gamlemåten- løsne høytrykksrørene på injektorene en runde, kjør starter til det kommer ut diesel, trekk til og prøv å starte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, 540is skrev:

Prøv å lufte på gamlemåten- løsne høytrykksrørene på injektorene en runde, kjør starter til det kommer ut diesel, trekk til og prøv å starte

skal ikke være nødvendig om du kjører luftesyklus med ista 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2024 den 1.09, E.C. skrev:

Har du noen ulyder når den går på starter? Mulig kjede som har fått problemer/hoppet over?

Kjede er nettop byttet. Fikk start på den etterpå. Helt fram til den gikk tom for diesel…

ingen ulyder som jeg legger merke til.

Endret av Mariusen04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2024 den 0.53, Mariusen04 skrev:

Prøvde idag med startspray. Så fikk jeg tilbakeslag i innsuget? Er dette pga tenninga er feil?

En dieselmotor har jo ikke tenning, bare gløding/forvarming ved kaldmotor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få start igjen må man lufte dieselpumpen med diagnose verktøy. Har du gjort det? Får du diesel frem til filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...