Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, TRF skrev:

Det er jo egentlig relativt enkelt. Har du vakum, og i så fall, er reguleringsventilen ok?

Ventilen er krossbyttet med en kamerat sin,  hvis det er den såkalte pressure converter som er lik på egr siden du mener?. Fått montert map sensoren nå, så skal ta meg en tur bare jeg får montert på dekslene igjen. 

 

Spreng fyrer som bare det i garasjen, men fy flate og frustrerende det er å fikle med sånne ting med kalde fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte DPF. N47a. Mitt har gått 191.000 og er nær levetiden. Har fått tak i et «nytt» originalt som ble satt inn hos BMW i donorbil for 20.000 km siden. Høggern leverte med temp, trykk, og O2 sensor inkl kontakter. Vet noen om BMW alltid bytter O2- og temp-sensor ved DPF-bytte som standard? Hvis ikke, så har de delene gått ca 220.000km. Hva er levetid på O2-sensor i dieselbil? Beholde sensorer som i verstefall har gått 220.000, eller ta bryet med å bytte over mine egne med 191.000 kjørte km? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 20.48, timon90 skrev:

Så lenge skaden har skjedd, og du ikke har mulighet til å starte den for å få varme i toppen og rundt dysa, er det ikke annet enn å fortsette som før. Den sitter fast i koks og drit som helst skulle vært varma opp for å mykne. Har sjøl laga meg et verktøy med stor glidehammer, som jeg skrur nedpå dysa når toppen på dysa er skrudd av. 

Alternativt kan du prøve å bruke et brekkjern med den enden med minst bøy innunder tilførselsnippelen, og få mothold på hodet til nærmeste toppdekselskrue og deretter bryte dysa oppover. Vær forsiktig så du ikke knuser toppdekselet!!!!

Har du dimensjon på mutter? Tenkte og prøve og lage noke lignende selv

Evt. om du @TRF veit gjengestigning og dim på mutteren som står nedpå Bosch dyser til m57n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 6.00, johanngj skrev:

Skal bytte DPF. N47a. Mitt har gått 191.000 og er nær levetiden. Har fått tak i et «nytt» originalt som ble satt inn hos BMW i donorbil for 20.000 km siden. Høggern leverte med temp, trykk, og O2 sensor inkl kontakter. Vet noen om BMW alltid bytter O2- og temp-sensor ved DPF-bytte som standard? Hvis ikke, så har de delene gått ca 220.000km. Hva er levetid på O2-sensor i dieselbil? Beholde sensorer som i verstefall har gått 220.000, eller ta bryet med å bytte over mine egne med 191.000 kjørte km? 

Important! When removing the diesel particulate filter or differential pressure sensor, the pressure hoses between the diesel fuel particulate filter and the differential pressure sensor must be replaced.

Note:Some engine versions have only one pressure hose."

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-520d-lim/repair-manuals/18-exhaust-system/18-31-exhaust-pipe-with-suspension/Ho7wGcw

 

Slik jeg forstår det kan sensorer brukes på ny, men slangen må byttes. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skulebollen skrev:

Har du dimensjon på mutter? Tenkte og prøve og lage noke lignende selv

Evt. om du @TRF veit gjengestigning og dim på mutteren som står nedpå Bosch dyser til m57n?

Hmm, næggu om jeg veit..jeg ofra toppen på ei dyse, fjerna alt av plast og sveisa hele dritten på glidehammern. Ser skikkelig teit ut, men det har funka på flere.

Bare pass på å lage det sånn at du kan skru mutter løst uten å måtte skru hele hammer'n nedpå, og deretter skru "verktøyet" GODT nedpå dysa, ellers river du bare gjengene, samt innmaten i dysa løsner og opphører å eksistere når de forlater plassen sin!

 

Tydelig at det er noe "standard" bosch-dim, for har brukt den på en Nissan Primastar også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...