Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt, TTRS og E92 M3 er ca like raske med 0-100 på henholdsvis 4,7 og 4,6 sek. Men M3en har vist seg å kunne prestere bedre banetider selv om den kun har tohjulstrekk og veier en del mer, TT RS har fått kritikk for å være fremtung og understyrte. En trimmet TT RS må naturlig vis sammenliknes med en trimmet E92 M3 :)

Ellers så synes jeg jo TT RS er en kul bil, men det er kun på grunn av femmer motoren. Kan ikke huske sist jeg så en mann i en Audi TT egentelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vil man ha en utfordring og litt spenning i hverdagen så er det bare å kjøre på med 2,8 tonn bak en Pajero. Husker jeg skulle hjelpe en kamerat å kjøre noe materialer opp til en hytte på fjellet, henger på ca 2 tonn etter Mitsubishi L300 med 95 hester... Er noe av det værste jeg har vært med på, men på en annen side så kjedet vi oss jo ikke for vi måtte jo "jobbe" med bilen hele tiden for å i det hele tatt komme oss noen vei. På tur nummer to fikk vi tak i en Tahoe og da ble alt plutselig mye bedre, kan si mye om kjøreegenskaper og kvalitet på slike biler men bedre trekkvogner får man ikke :)

Var ett pokkers slit å kjøre med 1,7 tonn skaphenger etter E34en også, 150 hesters automat er ikke akkruat det beste å dra tungt med :P Gikk fint på slettene men i bakkene måtte jeg bruke manuell trinnene på kassa aktivt for å utnytte det lille dreimomentet på 190 nm som M50B20en har ;)

 

 

kjørt mye rart med henger.

 

men aldri følt at det går for sakte, selv da jeg kjørte med 3.2tonn på slep bak ranger'n.

 

sålenge man klarer bakker og slikt på e6/e18 i over 70 (på gps) klager ikke jeg, fartsgrensa med henger er jo 80 alikevell :P men stort sett tar jeg tilogmed forbikjøringer på e6/e18, (bare der det er dritlangt strekke eller fler felt da seff :P )

 

må bare ta det rolig når man kjører med henger :)

 

e38 728 fungerte bram ed 2 tonn på slep, eneste gang det var litt "irriterende" var opp mot fjellet på en eller annen vei der det er bakke med fler trange 180grader svinger, bånngass i 1gir :P (automaten) men gikk da greit fordetom, kunne ikke kjørt fortere i svingen med den lasta alikevell,

 

alt i alt sparer man ikke mye tid/kødd på å ha bil med 2-400hk som klarer dra det igang fortere, mn deilig er det jo seff.

 

men jeg interreserer med ikke så mye for andre biler enn e30, skal bare fujnke, og være billig sett i forhold til hva man får, billån gider jeg ikke, og bruke over 50k på trekkbil er ikke helt prioriteten ennå.

 

men når huset mitt er ferdig pussa opp og litt sånt så kjøper jeg nok en litt "bedre" trekkbil, men tror jeg holder meg til japansk evnt bmw ;) men får se hva av amerikansk som dukker opp ;)

 

egentlig klarer jeg meg med 2 tonn hengervekt, så da duger e39 530d f.eks, men er man først bortskjemt med 4wd og høy bakkeklaring så skal det litt til å gå bort ifra det :P

 

kommer til å savne planet fra rangern da. men har da ok bagasjeromstørrelse i pajero'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det vansklig å forstå, man er på et bmw-forum. Og for å vere helt ærlig, TT Rs er ikke noe pen bil akkurat, i mine øyne. Men vi er alle forskjellige, og audien går nok godt, sålenge han er fornøyd med bilkjøpet er det vel alt som betyr noe :)

(ikke at eg har noke imot audi, kompis kjøpte seg B5 S4 igår, en bil eg syns er veldig kul)

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vurderte vel en original M3, i stedet kjøpte han en trimmet Audi, som går bedre enn en original M3 ville ha gjort. Ser ikke vanskelighetene med å forstå det

Nei som VAG entusiast så ser du nok ikke problemet med det, men hvordan tror du en M3 med noe godsaker ifra ESS hadde vært da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fært så man skulle "male" på dette greiene her da! :P TT RS er i mine øyne en rå bil! Trimmet enda råere, og i Torek sine runder under anskaffelsen så ble M3 vurdert og en TT RS, i dette tilfellet er TT RSen sprekere enn den aktuelle M3en.

 

BMWen har bakhjulstrekk, dvs. at man høyst sannsynlig har en del mindre vekt å dra på, samt en mer fordelaktig vektfordeling. Jeg synes det er imponerende at Audien klarer seg så bra rundt ringen jeg da :)

 

For de som ikke har kjørt sprek Audi med turbofemmer og quattro, så anbefaler jeg samtlige om å gjøre det. For det blir mange "smiles per miles"! 

 

Noen som har stått opp på feil bein idag? :P

 

Enkelte innlegg på siste to sidene får meg til å riste på hodet.. Jeg forstår ikke helt hva som inspirerer til å lire av seg slik "dritt".

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært borte fra bimmers en god stund, vurderer jeg å bare drite i hele forumgreiene. Hvorfor skal det være noen som ALLTID må rakke ned på hva andre gjør, kjøper, sier, etcetc? Samme hva man gjør så blir det jo vridd til noe negativt uansett virker det som. 

 

Etter å ha lest og skrevet her en ukes tid nå skjønner jeg hvorfor jeg tok den første "pausen" fra forumet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hardbarka Bmw entusiast, men kunne godt tenkt meg en TT-RS istedenfor en E92 M3  :-#

Er noe med den V8'eren som ikke tiltaler meg (liker ikke V8 i M3) og noe med den turbofemmeren i TT som tiltaler meg, med rett eksos og luftfilter er lyden kulere enn rekke 6 Bmw..

Edit: For ikke å snakke om tuningmuligheter, er "noe" billigere med enn remap på TT enn ett kompressorkit hos ESS :P

Endret av Kennethe34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...