Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det på en ny BMW da, f eks en M4 eller F10 535I. Disse har jo høy effekt og forholdsvis lavt utslipp

Sist E18 var stengt pga snø var i 2007....da kom det to meter snø eller noe på ett døgn.

Heldige dere da. Det er ikke snø som er problemet i dag, men at det er kaldt i bakken og at det kommer underkjølt regn. Flere ti talls biler har sklidd inn i hverandre, busser har veltet, biler har sklidd i sjøen også videre. Det var bom stopp ved Gardermoen på e6, var en lastebil som stoppet all trafikken mot Oslo. Jeg måtte hoppe av bussen på Gardermoen og ta flytoget inn, rekker hvert fall båten til Kiel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firhjulstrekker stopper vell egentlig dårligere enn like biler uten. Bilen med veier jo mere, mange som mener om man har 4x4 så stopper man fortere enn de uten 4x4.

Tja, jeg merker xDriven har kommet godt til nytte de siste dagene :) Men det er litt skummelt, når du gir gass får den grep og skyter avgårde på isen/slaps, men når man skal bremse blir det verre da seiler bilen like mye som "vanlige" biler. Det er som om man får følelsen av at bilen er uslåelig på glatta da man kommer seg fram, skyter fart, klarer svinger fint... Man må bare kjøre etter forholdene. Dessverre ikke alle med 4x4 som tenker over.

Jeg vet ihvertfall at sålenge økonomien og dagens situasjon forblir det samme/bedre for meg skal jeg ikke ha annet enn 4x4. Man kommer seg frem med annet også, såklart!! Men det er mye mer behagelig og bekymringsløs kjøring, ihvertfall i Molde, hvor byen er en stor bratt skråning, med boligfelt som strekker seg fra sjøkanten til fjellet!

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg merker xDriven har kommet godt til nytte de siste dagene :) Men det er litt skummelt, når du gir gass får den grep og skyter avgårde på isen/slaps, men når man skal bremse blir det verre da seiler bilen like mye som "vanlige" biler. Det er som om man får følelsen av at bilen er uslåelig på glatta da man kommer seg fram, skyter fart, klarer svinger fint... Man må bare kjøre etter forholdene. Dessverre ikke alle med 4x4 som tenker over.

Jeg vet ihvertfall at sålenge økonomien og dagens situasjon forblir det samme/bedre for meg skal jeg ikke ha annet enn 4x4. Man kommer seg frem med annet også, såklart!! Men det er mye mer behagelig og bekymringsløs kjøring, ihvertfall i Molde, hvor byen er en stor bratt skråning, med boligfelt som strekker seg fra sjøkanten til fjellet!

 

Sier ikke at det er dårlig, tvert imot. Neste bilen min skal ha xDrive. Stopper like dårlig som alle andre biler.

Så jo en i forrige vinter på fjellet som hadde en helt ny F31 xDrive. Han trodde tydeligvis at bilen stopper så mye bedre siden den har xDrive. Ente med at han sto i grøfta og der hjalp det ikke med xDrive for å komme seg løs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at det er dårlig, tvert imot. Neste bilen min skal ha xDrive. Stopper like dårlig som alle andre biler.

Så jo en i forrige vinter på fjellet som hadde en helt ny F31 xDrive. Han trodde tydeligvis at bilen stopper så mye bedre siden den har xDrive. Ente med at han sto i grøfta og der hjalp det ikke med xDrive for å komme seg løs. :)

Da har han misforstått ja :D jeg tror jeg og du er enige! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekte meg på BMW.no. Ønskebilen:

 

 

Modell

Prisliste
525d Touring.
Endre modell
598 600 NOK

    Modell
        211 hk

    Slagvolum
        1995 cm³

    Forbruk
        5,6 l/100km

    CO2-utslipp
        146g/km

Utvendig design

Prisliste

Sort
0 NOK

LMfelg Dobbelteke 351 19"
13 700 NOK
Innvendig design

Prisliste

Dakotaskinn Sort Exklusiv søm
14 300 NOK

Interiørlister i aluminium, Finslipt
0 NOK
Pakker

Comfort endast 5-serie
14 900 NOK
0 NOK
0 NOK
0 NOK
0 NOK
0 NOK
0 NOK

M Sportspakke
44 500 NOK
0 NOK
0 NOK
0 NOK
0 NOK
0 NOK
0 NOK
14 300 NOK
0 NOK
13 700 NOK

Navigasjonspakke
17 900 NOK
0 NOK
0 NOK
0 NOK
Ekstrautstyr
Chassi & Drivlinje
Endre Ekstrautstyr
Pris

Brake Energy Regeneration
inkludert

Auto Start Stop Funktion
inkludert

M Sportsfjæring
inkludert*
Interiørdesign
Endre Ekstrautstyr
Pris

Individual antrasitt taktrekk
inkludert*
Eksteriørdesign
Endre Ekstrautstyr
Pris

Individual Shadow Line, høyglans
inkludert*

Takreling
inkludert*

Automatisk baklukebetjening
inkludert
Funksjonellt utstyr
Endre Ekstrautstyr
Pris

Hjulbolter med tyverisikring
inkludert
Førerassistanse
Endre Ekstrautstyr
Pris

Park Distance Control (PDC)
inkludert*
Komfort
Endre Ekstrautstyr
Pris

Oppvarmbare forseter
inkludert

Sportsseter foran
inkludert*

Oppvarmbart ratt
inkludert*

Klimaautomatikk
inkludert*

M Sportsratt i skinn
inkludert*
Kommunikasjon & Underholding
Endre Ekstrautstyr
Pris

Engelsk språkversjon
inkludert

Navigasjonssystem Professional
inkludert*

Remote Services
inkludert*

Bluetooth Professional
inkludert*

ConnectedDrive Services
inkludert*

TeleServices
inkludert

Intelligent emergency call
inkludert
Sikkerhet
Endre Ekstrautstyr
Pris

Dekktrykksmonitor
inkludert

Runflat dekk
inkludert

Varseltrekant og førstehjelpssett
inkludert
Sikt & Belysning
Endre Ekstrautstyr
Pris

Tåkelys LED
inkludert

Lyktespylersystem
inkludert

Aut. avblendbare innvendige speil
inkludert*
Totalpris

Pris

    Standardmodell 598 600 NOKValgt ekstrautstyr 105 300 NOK

    Totalpris 717 700 NOK

Hadde ikke valgt autolat, og heller ikke mye annet "sikkert kjekt", men 700 000 er fortsatt mye penger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Har kjørt mye E91 320d xDrive opp på fjellet på vinterstid. Helt rå biler, eneste at de kunne hatt noe mere kraft. :)

Ja det blir aldri for lite kraft! :) Tross dette er jeg fornøyd med hva min E91 320d xDrive automat presterer ved tanke på det vanlige trafikkbildet. Men såklart, det er ingen racerbil, men funker megabra til formålet mitt:

Skitrekk(kjøre til/fra lastet med snowboardutstyr)

Ferietur

Trekke tilhenger

Bekymringsløs kjøring

Mindre plass enn 5-serie, men er vant med småbiler så jeg pakker deretter :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller 530d enn 525d også :P

Jeg spekka meg en ny 530d xDrive slik jeg ville ha den, det vil si sånn ca som min er i dag pluss noe annet småtteri. Den havnet på 1,1 mill... med andre ord helt uaktuelt ;)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra ei svenske hos IF som sa at man ikke kan ha forskjellig personnummer på bil og forsikring?

Noen som kan si med sikkerhet hva reglene faktisk sier? Er det ikke normalt at ungdommer f eks forsikrer sine biler i navnet til sine foreldre for å få mindre i premie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...