Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kan være! Avinstallerte og reinstallerte på engelsk IP (sikkert ikke nødvendig) og nå funker det med VPN igjen. Mest sannsynlig en bug for meg. 

Men fortsatt sløkket at OS bare kan fjerne ting, uten å si i fra eller spørre først. 

Edit: Ser faktisk ut som om man blir nødt til å avinstallere, starte VPN og reinstallere hver gang man vil ha annet enn norsk netflix :P 

Men browser-netflix funker det på, som før. Mister jo "superHD" i browser, så det er litt kjedelig. Får se hvor lenge jeg gidder å styre. Frister å stoppe hele driten nå :P 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye forskjellig som dekkes av jazzbegrepet da. Alt fra gladjazz som mange synes er lett å like til eksperimentell jazz som nesten ikke ligner musikk. Må nesten spesifiseres litt nærmere hva slags jazz det er snakk om før man kan si om man liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt ikke så veldig begeistret for jazz (i de mest alminnelige formene), men eksperimentiell/ambient jazz kan være interessant og spesielt i forbindelse med et skikkelig stereoanlegg. Forøvrig er det ikke uvanlig at musikere i band som man normalt ikke forbinder med jazz ofte bruker musikken som inspirasjon til deres musikk. Avdøde Richard Wright i Pink Floyd (keyboard) fortalte i flere intervjuer at han lot seg inspirere av bl.a Miles Davis... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Richard Wright, så synes jeg alltid han har kommet litt på sidelinjen på konserter. Her leverer han varene med rampelys :)

Studerer man Richard Wright i videoen, så kan det faktisk være at han jazzer litt i perioder :) 

 

 

 

Skal en slappe av, så er kanskje Melody Gardot noe jeg spiller litt av. Litt spesiell måte hun ble artist på også.

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... 46000 billetter til AC/DC konserten neste sommer i Århus ble utsolgt på rundt 20 minutter. Jeg kom dessverre aldri igjennom på systemet. Det hadde forøvrig vært genialt å få billetter til konserten iom. at jeg kan gå hjem fra stadionen :(

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel "tradisjonell" jazz synes jeg ofte er litt kjedelig, men det finnes unntak - i 1999 kjøpte jeg to helt geniale CDer med "mod jazz"-innspillinger fra cirka 1958 til 1975. Det er noe helt annet, og rocker som pokker. Selv 17 år etter hører jeg på disse CDene nesten hver mnd, gjerne natt til lørdag kl 02 på full muring. Jeg ser at de er lagt ut på youtube, men musikken nytes best med litt høyt volum fra greie høyttalere.

 

post-47117-0-66791100-1450458766_thumb.j

post-47117-0-71343400-1450458768_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i det meste. Har sansen for Rainbow og Ronnie James Dio blant annet. I svake øyeblikk kan jeg til og med digge Gluntan (som jeg så flere mislikte her for noen dager siden) og Justin Bieber...

 

Forresten pratet jeg med en kar som hadde kjøpt seg en billig F10 - bilen var på detailing hos en kamerat, så jeg tok en titt. En meget pen norsksolgt 2010 530d, beige utvendig og innvendig beige skinn, bra i karosseri med unntak av en rustblemme over høyre hjulbue bak og noe antydning til rust i bakluka. Bilen hadde gått 260 000 km mener jeg, men den så ny ut utvendig og innvendig. Han betalte 260 000 kr for den, og det må jo sies å være en god pris.

post-47117-0-09576100-1450459789_thumb.j

post-47117-0-86226200-1450459790_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om The Jan Holberg Project? Han er fra bygda her hvor jeg bor, og har fått med seg Joe Lynn Turner og Tony Carey som begge har vært vokalist i Rainbow. Turner har også som kjent vært med Yngwie Malmsteen og Deep Purple tidligere! :) Han er meget dyktig på bass, og har tidligere vært læreren min både i faget musikk på barneskolen, og gitar på musikkskolen! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar litt rolig 70-talls rock isteden for jazz jeg gitt! :)

En av mine yndlingslåter da jeg trilla rundt i E24n på sene sommerkvelder. Ikke feil å trille en tur i Oslo Sentrum å se på utelivet langs Karl Johan, Aker Brygge, Frogner og Bislett heller med den på :) Uriah Heep har mye bra.

 

post-50093-0-97702800-1450476073_thumb.j

 

 

En liten opptadering på høyttalerfronten.. Det forsvant noen DC15 ut døra her igår.. Veldig greit da det var mer enn nok her.

Raska med meg noen 1515 for noen uker tilbake til en god pris. Disse hadde vel gått på skroten om det ikke kom en som meg og plukka de med seg. Med kjærlig hånd har kabinettene fått seg en shine, denne uka tok jeg for meg reconing av alle fire basselementer. 1515ene hadde visstnok spilt sin siste fest..

 

 

12346459_10156380464840341_4268405611891

 

Her har man satt inn flett nyoverhalte DCW15 elementer i ene kassa og prøvespilt og litt trøkk ble det også :) NAD C352 som forforsterker, viste seg å ikke være helt i form, men det ble fiksa.

12346413_10156387313970341_9119504884574

 

Veien videre er å kvitte seg med en god del mer.. Når jeg nå har 1515, så tenker jeg at det holder med et par av hver type i DC-serien :mrgreen:

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...