Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke hørt så forferdelig mye på dem, men Lady in Black er en skikkelig fin sang synes jeg! :)

Lengter tilbake til sene sommerkvelder når man kan hoppe inn i sommerbilen å kjøre rundt uten mål og mening med gode låter på stereoen nå gitt.. :)

Ah Lady in Black! Fantastisk sang! Husker i høst når jeg var på vei hjem etter å ha vært i Skien og hentet min E91, vi var på vei ned Romsdalen og denne sangen kom på høytaleren og ble skrudd opp på maks og sunget med. Haha herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos lett jazz så må vi ha en skikkelig "sviske" også, som faktisk er ganske bra. Hun damen på sax (Candy Dulfer) klarer knapt å holde seg alvorlig (nederlandsk... sikkert for mye gress), men hun spiller som en drøm. Dave Stewart burde være kjent fra bl.a Eurythmics og Joss Stone... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alle disse årene er Pink Floyd stadig helt fantastisk (med og uten Roger Waters). Første gang jeg hørte serøst på Pink Floyd var i engang rundt 1977-78 (på et Tandberg anlegg med bl.a en Huldra 10... det husker jeg). Det var hos familen Groven Holmboe som har flere kjente musikere i familen. Tre-fire år senere hørte jeg for første gang Pink Floyd ("Dark") på et par monoblokker men skikkelige høyttalere... fantastisk... og jeg var solgt. Candy Dulfer kan definitivt håndtere saksofonen... :)

 

Roger Waters er jo ikke helt borte han heller selv om opptaket er eldre og mangler dynamikk... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger Waters, er vel kanskje den jeg ser at enklest kan erstattes, jeg innbiller meg at frafallet av Richard Wright og Nick Mason på David Gilmours konserter er ganske merkbar. Forsvinner Gilmour fra scenen, noe jeg tror han kommer til å gjøre snart(slutten av 2016 evt.), så er det over. Det er han som definerer Pink Floyd-sounden. Så må jeg også legge til at dersom alle fire er på plass(Wright er dessverre død), så er det full klaff. 

 

Jeg kan vel kalles en meget stor fan. Har også forståelse for de som ikke liker det, men normalt, så er musikken deres noe som må modnes litt.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Roger Waters kunne erstattes... trodde man. Problemet var at Pink Floyd var en syntese av Roger Waters + de andre. Sammen var de Pink Floyd, som vi hører dem i "Echoes", "Dark" og "Wish". Uten Waters ble Pink Floyd noe helt annet som f.eks i "The divission bell". Absolutt bra, men definitivt noe annet. Historien om Pink Floyd er egentlig litt trist, men på den annen side også interessant. Beatles og Poul McCartney uten John Lennon... ikke mulig. Led Zeppelin uten Jimmy Page eller John Poul Jones... ikke mulig.... und so weiter... :)

 

Når dette er nevnt er David Gilmour helt fantastisk... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig skudd i blinde her nå, det er ikke tilfeldigvis noen i Østfold/Oslo området som har en hel og fin veivhusventilator til M52TU? Alt er plukket ned men gikk på en smell med å ikke ha fått tak i delen...

Har et par av slangene, hvertfall. De dyreste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...