TRF Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Av de som er godt kjent med baner, også lenge før "ringen" ble ekstremt populær, så "sier det seg selv" hvorfor akkurat nordsløyfa er meget interessant når det gjelder å teste biler ift de andre banene du nevner. Når det er sagt så er jeg enig i resonementet ditt. Det er dog ikke publisiteten i førsteomgang som gjør det hele til et sikkerhetsmessig problem, men det at dagens GT3 biler beveger seg inn i et område forbeholdt GT1 for bare noen år siden, og inn i et område som tilsa slutt på F1 på nordsløyfa. Etter vårens uhell (som jeg linka til her for en tid siden) ble det klart at tiltak måtte iverksettes. Ettersom 24timeren var rett rundt hjørnet ville det å fjerne GT3 i sin helhet være uaktuelt pga tung tilstedeværelse av fabrikksteam og støtte. Løsningen ble de kjente fartsgrensene. Dette er såvidt meg bekjent ikke ment som en permanent løsning, men en midlertidig løsning for at sessongen skal gå sin gang. Det er klart at dette ville blitt feil om produsenter fikk fortsette å kjøre uten begrensninger i rent PR øyemed, mens løpsbilene ikke får. Videre så begynner et par superbiler også nærme seg et teritorium mtp hastighet som igjen har vært grunnlaget for å kutte F1 i sin tid.
Fredrik Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Jeg er helt enig og man kan diskutere hva som er den primære drivkraften for å teste superbiler på akkurat Nürburgring iom. at banen ikke er spesielt egnet til dette. Jeg mener at det er publisiteten som er den drivende kraften iom. at det langt fra har den samme effekten markedsføringsmessig om f.eks Koenigsegg One:1 har satt ny runderekord på Monza vs. ny runderekord på Nürburgring. Som du er inne på er imidlertid sikkerhetsaspektet det reelle problemet når det gjelder slike biler og Nürburgring.
axept Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 De sier at en ansatt koster sin arbeidsgiver rundt 50% mer enn lønna, og jeg tør å påstå at en vanlig BMW ikke er komplett før du har brukt 50% i ekstrautstyr...600k i ekstrautstyr? Er så mye dill å lage til, legger jeg til noe må noe annet vekk etc.. Så jo seff på 550i med startpris på drøye 1,2 mill.. [emoji41] Sent fra min LG-D802 via Tapatalk
noekult Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Jeg er ikke overrasket over denne utviklingen iom. at interessen for Nürburgring tok helt av etter at Top Gear begynte å fokusere på banen. Fra å være en godt bevart hemmelighet blandt spesielt interesserte er Nürburgring idag kjent blandt de aller fleste og det er ikke nødvendigvis en god sak når det gjelder sikkerhet på banen og generell publisitet. Nettopp mest mulig publisitet er ofte målet når ulike bilprodusenter ønsker å bruke Nürburgring som testbane. Det finnes definitivt andre mer egnede steder å teste superbiler... AVUS, Nardo, Monza... bare for å nevne noen, men selvfølgelig... de er ikke like kjent blandt folk flest og genererer derfor ikke like mye oppmerksomhet. Nürburgring ble virkelig kjent med bilforumenes inntog på tidlig 2000-tallet. Kjøper ikke at Top Gear har hatt så stor innflytelse på akkurat det. 600k i ekstrautstyr? Er så mye dill å lage til, legger jeg til noe må noe annet vekk etc.. Så jo seff på 550i med startpris på drøye 1,2 mill.. [emoji41] Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Vanlig BMW skrev jeg Bruker lett 250.000 kr. på en 3- eller 5-serie til 500.000 kr... axept reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Folk flest er ikke på bilfora, men folk flest så defintivt på Top Gear. Det var et bilde på hvordan Nürburgring ble kjent for folk flest og dermed også viktig i forbindelse med markedsføring av biler. FredrikE24 reagerte på dette 1
noekult Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Vel, folk flest (da snakker jeg om samtlige ikke-bilentusiaster jeg kjenner) har ikke snøring på hva Nürburgring er. ********************** Har noen her etablert aksjeselskap? Skal etablere, trenger noen tips, send DM
hermanoo90 Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=60666250 noen som har formening om hvorfor denne er umulig og selge? 30.000 for en greit utstyrt 528 i god teknisk stand og pen inni. Burde da ikke vere formye forlangt?? For billig haha TheMaa reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Føler vertfall ikke for og selge noe særlig billigere enn det..
Fredrik Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 De fleste jeg kjenner, som ikke er spesielt interesserte i biler, har hørt om Nürburgring nettopp pga. Top Gear og medieomtale generelt. Selv min bedre halvdel (som overhode ikke er interessert i biler) synes episoden der Sabine Schmitz kjører en Ford Transit på Nürburgring er artig. Dette er nettopp det geniale med Top Gear... det er mer et familie underholdningsprogram enn bilprogram. Anslagsvis 350 millioner mennesker fulgte Top Gear da programmet var som mest populært.... BBC's største suksess igjennom tidene... sandersander reagerte på dette 1
316 Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Rallybil på skilt her altså. Må ha gjort vondt i sjelen da han skrev de ordene i annonsen. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=49050262&orgId=961069107&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true
Fredrik 90 Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Peugeot....? Eneste det bildet der sier meg er at du bør lade telefonen din
Nytern Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Frauenparkingplatz.. Én ledig parkering i parkeringshuset og denne er merket som dameparkering.. Såå.. Skjera?
Thundercoil Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Det er en ulv i fåreklær-situasjon! Damene føler seg viktig/prioritert og prissatt, mens det egentlig er en advarsel til menn om at de ikke skal parkere i nærheten, dersom de er glad i bilen sin
awt Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 @Nytern: Når tror du du er på ringen, og hvilken bil skal jeg se etter?
Fredrik Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Jada... i morgen er det sommersolverv og vi går mot mørkere tider igjen...
Anbefalte innlegg