bimmerR Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Jeg har nå sett denne. Antar det var den noekult nevnte. Bra dokumentar. Full av bilentusiasme uansett filosofi. noekult og Fredrik reagerte på dette 2
Fredrik Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Det er sommer i Danmark... 22 varmegrader og skyfri himmel akkurat nå...
axept Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Kom omsider litt sommer her og.. 28 grader å sol i dag.. Er vel kommet under 20 nå.. Men er vel kortvarig! Satser på litt finvær i Sverige lørdag-tirsdag!
Fredrik 90 Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Spiser sushi på verandaen i 24 varmegrader her axept reagerte på dette 1
axept Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Liker var for gradene, IKKE sushien.. Usj! [emoji23] [emoji40] Sent fra min LG-D802 via Tapatalk
Daniel. Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Fortsatt varmt her, men ser ut til at tordenværet nærmer seg nå.. Hater slikt vær.
Werther Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 I Syd-Tyskland snakket de om 40 varmegrader, da begynner det å bli litt i overkant. Nå er jeg i en liten by på østkysten av Italia hvor det var 33 grader tidligere i dag. Og i morgen skal jeg ned til Toscana, og den italienske værmelderen på Rai Uno gestikulerte om 36 grader der i morgen....
Fredrik Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Jepp... det er varmt i syden nå. Vi skal nedover til sommerhuset i sydfrankrike om noen dager og der er det for tiden 38-39 varmegrader...
Marius2002 Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 (endret) Her i øvre bydel av Molde er det nå 24 grader, det er meldt regn inatt dessverre... Dette er utsikten nå, jeg nyter den med en iskald pils!Litt sommerlig musikk også! Endret Juli 2, 2015 av Marius2002 Fredrik reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Jepp... det er varmt i syden nå. Vi skal nedover til sommerhuset i sydfrankrike om noen dager og der er det for tiden 38-39 varmegrader... Det er det som er så fint med sommeren i Skandinavia, det blir aldri så varmt at det blir ubehagelig. Når temperaturen ligger mellom 20 og 30 grader så orker man å gjøre ting, være ute og nyte været. Vi var i Roma med 43 varmegrader, det var mildt sagt svært ubehagelig å la en stor demper på hele opplevelsen. Samme da vi var på Rivieraen, da var det mellom 35 og 40 varmegrader som gjør at det er ubehagelig å gå ut. Man holder seg da for det meste i aircondition på hotellet, i bilen eller i kjøpesentere... Vi hadde perioder med over 35 varmegrader her i fjor sommer, det var greit nok langs kysten. Men nettene var fæle uten aircondition, når denne varmen først kommer inn i våre godt isolerte hus så blir det varmt og klamt. Det er flere dager i året med 20 varmegrader og varmere enn det er dager med 5 minusgrader og kaldere, da burde husa være bygget deretter. Fredrik reagerte på dette 1
Nytern Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 27 grader her for etpar timer siden. Overskyet. Fruen var så heit at hun fikk kose seg med AC i E39
Shattered Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 27 grader her for etpar timer siden. Overskyet. Fruen var så heit at hun fikk kose seg med AC i E39 Aldri hatt AC før denne bilen (vel, TDS hadde, men dog uten gass!), så jeg storkoser meg i 16 grader mens det er 25 ute! :D Helt fantastisk, AC er undervurdert, burde vært standardutstyr i E39!
Fredrik Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Fredrik 90: Jeg er helt enig når det gjelder varmen langs rivieraen. Vi har helt bevisst valgt å etablere oss inn i landet og litt opp i høyden (ca. 350 moh). Der er det litt kjøligere om kvelden/natten (20-25 varmegrader) og langt fra like "masete" varmt og fuktig. Vi har ikke aircondition og savner det heller ikke selv om det noen ganger kan bli lovlig varmt om ettermiddagen (35-40 varmegrader). Da pleier vi imidlertid å handle eller kjøre opp i høyden til f.eks den lille byen Tourtour (kult navn) som ligger på ca. 900 moh. Kunsten med husene i sydfrankrike er å la vindusskoddene være nesten lukket hele dagen (de har en slags lås som tillater en åpning på 15-20 cm). På den måten kan luften sirkulere i huset og temperaturen innendørs være mye lavere enn utendørs... Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 (endret) Fredrik 90: Jeg er helt enig når det gjelder varmen langs rivieraen. Vi har helt bevisst valgt å etablere oss inn i landet og litt opp i høyden (ca. 350 moh). Der er det litt kjøligere om kvelden/natten (20-25 varmegrader) og langt fra like "masete" varmt og fuktig. Vi har ikke aircondition og savner det heller ikke selv om det noen ganger kan bli lovlig varmt om ettermiddagen (35-40 varmegrader). Da pleier vi imidlertid å handle eller kjøre opp i høyden til f.eks den lille byen Tourtour (kult navn) som ligger på ca. 900 moh. Kunsten med husene i sydfrankrike er å la vindusskoddene være nesten lukket hele dagen (de har en slags lås som tillater en åpning på 15-20 cm). På den måten kan luften sirkulere i huset og temperaturen innendørs være mye lavere enn utendørs... Ja jeg husker noe av det samme fra vårt hus i Spania, der hadde vi heller ikke aircondition men det av egentelig aldri noe problem med temperatur innendørs. Min far jobbet i Cadiz på den spanske sør vest kysten ifra jeg var 8 til 15 år så jeg har hatt mange sommere der, det ble skikkelig varmt om sommeren og det var ikke uvanlig at de ble opp i mot 45 varmegrader. Men huset var av betong og hadde sånne skodder foran alle vinduer, det var små glipper i disse skoddene for å slippe inn luft. Ellers så var det god lufting i huset og alle gulv var flisebelagt. Det tror jeg også har noe å si, fryser man på bena så fryser man i hele kroppen og motsatt om man er varm på føttene. Når man går på ett kjølig gulv så vil jeg tro det hjelper på hvordan man opplever temperaturen i huset. Her hjemme har man gjerne parkett gulv nettopp fordi det er mer lunt om vinteren, de gulvene man har fliser på er det varmekabler under selvsagt. Men vi var noen vintere nede i Cadiz også og da er ikke spanske hus noe særlig, når det er mellom 5-10 varmegrader ute og det blåser kuling da er ikke ett nesten uisolert murhus noe særlig. Ikke er det varmekabler i de da iskalde flisegulvene og peisen (hvis det i det hele tatt er noen peis) er mer eller mindre bare for syns skyld Endret Juli 2, 2015 av Fredrik 90
Anbefalte innlegg