Saltkjelen Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Hvor i alle dager har noen skrevet at man ikke har lov til å ytre sin mening? Jeg har lett og per dags dato ikke funnet noe som tilsier at de nye eierene har vært ufyselige mot enkelte forummedlemmer. Det jeg derimot har sett er det motsatte og det er av den grunn jeg spør hvor den/de er hetset. Kommer man med en påstand er det ikke svært usannsynlig at man blir spurt om å dokumentere denne på ett eller annet vis. Det får da være måte på hvor hårsår en skal være. Fredrik og ahj reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Noen som har godt tips til hvordan få stikkaksling inn i navet? Får det faen meg ikke til.. Er en e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Old1 Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Jeg har lest og kost meg med dette forumet i flere år og da min sønn kjøpte seg e12 registrerte jeg meg for å kunne være litt aktiv. Jeg har som mange andre problemer med å like dette nye forumet, synes det er rotete, vanskelig å bruke og kansje litt for komersiellt. Jeg skjønner at de som har kjøpt det gjerne vill gjøre forandringer og selvfølgelig tjene penger men det synes for meg veldig klart at de har gått for fort fram. Det er nå kommet ett nytt forum med designen og oppsettet som dette hadde og når jeg leser på begge forumene akkurat nå så har de allerede nesten 50% aktive brukere på det nye som dette etter bare noen få dager. Veldig synd at dette skjer og splitter miljøet opp, jeg skjønner at noen/mange synes denne nye designen er bra men jeg kan ikke huske å ha sett en eneste post når det var den gamle designen at noen ønsket seg ny. Mange har nå flyttet eller i hvertfall registrert seg på det nye forumet så det beviser i hvertfall at gammle designen var populær. Dere som kjøpte bimmers burde kansje ta en prat med de som startet det nye å se om det er mulig å komme med en løsning slik at alt kommer under ett tak igjen, verdien på dette går jo ned hver dag det andre vokser og utgiftene til det andre går opp. Må vel være en mulighet til å møtes på midten? Ullsokk, T.H.O og -Roger- reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Nå var det et stort behov for å få oppgradert plattformen her, da den gamle var en usikker plattform. Da spiller det ikke noen rolle om man har backup sånn sett. Hjelper fint lite med en dags gammel backup om all bruker informasjon er blitt komprimentert. Det ville vært ganske kjipt om brukernavn, passord og epost adresser kom på avveie, som eksempel. Derfor valgte man å bytte til en ny plattform som også hadde mulighet for en del nye funksjoner, slik som den nye kjøp & salg delen, liker knapp, chat, blogg, galleri osv. Og fremtidige funksjoner som måtte komme. Mulighetene er mange for å si det enkelt. At den ikke er identisk med den gamle er nok mest en smakssak, og har full fortsålse for at ikke alle setter like stor pris på den nye looken. Men nå er den byttet og vil ikke bli lik den gamle igjen. Det vil nok komme "themes" på sikt om jeg ikke tar helt feil, slik at man kan få en annen farge for eks senere. Jeg personlig liker den nye looken bedre en den gamle. Så dette går på smak og behag. Det jeg ikke har forståelse for at enkelte brukere går så voldsomt ut å angriper de nye eierne for valg av ny plattform, virker nesten som noen stjal godisposen dems på kinoen ( satt litt på spissen). At de ikke har vært brukere her tidligere er nok kanskje den største utløsende faktoren, det kommer noen nye inn og gjør en del endringer litt fort. For det er vel ikke noen tvil om at det ble gjort en del endringer litt for fort, men det har våre nye eiere/admins forstått og tatt til seg. Det er det ikke noen tvil om. Jeg synes faktisk de har vært veldig flinke til å takle tilbakemeldinger og gjort de tilpassningene som har blitt ønsket, selv om ikke alle har fått viljen sin så har de vurdert alle tilbakemeldinger som er kommet. Vi moderatorer kunne kanskje vært flinkeret til å si fra om at de og de endringene er lure og de er ikke så lure, men det tenkte ikke jeg på der og da. Lett å være etterpå klok har jeg funnet ut. Til slutt, ja det er synd at bimmers.no blir splittet opp i 2 forum. Men nå er det blitt slik og jeg har faktisk trua på Bimmers.no som fremtidig forum kontra den gamle layouten som var før. Men det kan ta litt tid å justere alle endringer slik at forumet fremstår som Norges beste BMW forum som det har vært i 10 år. Nuff said Thundercoil og Julianv reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Old1 Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Nå er det vel ikke platformen folk har klagd på men designen/themet. Er ening i at noen av komentarene har vært over streken men tror du ikke det først å fremst kommer av frustrasjon over ikke bli hørt heller en at noen "stjal godisposen dems" ? Etter hva jeg har lest om historien til bimmers så ble vel det startet med ett nogenlunde samme utgangspunkt, en uenighet om drift av ett forum. Det er klart dette forumet har en enorm medlems masse men som daglig leser må jeg si at jeg ser veldig mange av de samme navnene hverdag som aktivt innlogget og det er jo de som driver forumet framover. Det blir vel ett stort problem når mange av de nå er aktive på det alternative forumet? Personlig leser jeg på prosjekt trådene hver dag og drømmer meg bort, tror mange gjør det samme å når da noen av de mest spennende og informative tråden forsetter der må jo det bli ett tap. Er ikke så spennende å lese om soting av ruter og kabbing av fjærer. Burde vel ihvertfall være verdt ett forsøk å prøve å høre på de som er ueninge også å så prøve finne en middelvei? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Det haddet vært mer en godt nok med en oppdatering av phpbb platformen når det kommer til sikkerhet men mye fine funskjoner i denne her for de som liker det, bare dumt at det føles som noen heller syre i øynene på deg når man bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Jeg er enig i de fleste av dine betraktninger rundt nye bimmers Kjennern. Veldig mye går på smak og behag vedr. designet, men enda mer går på klassisk forumekko. Hvis først noen begynner å klage høylytt skal det lite til før andre kaster seg på vognen. Designet på gamle bimmers var som det var fordi Gunnar stort sett var totalt fraværende. Ikke til forkleinelse for Gunnar iom. at familie og jobb tar mye tid, men forumet trengte helt klart en oppdatering på flere områder. Jeg synes derfor at noen av tilbakemeldingene forumets nye eiere har fått grenser til å være direkte urettferdige og ganske håpløse. Det kan virke som om folk ikke helt forstår hvordan et forum som bimmers er organisert. Mange tror nok bare at forumet er på nettet uten at de tenker over at noen eier forumet eller administrerer forumet. Vi ser dette også når moderatorene må ta upopulære avgjørelser. Da er det ikke måte på hvordan noen klager og retter det ene personangrepet etter det andre mot vedkommende. Tenk at moderatorene tør å sette seg opp mot noen av brukerne! Respekten for autoriteter står sannelig ikke høyt i dagens samfunn. Jeg synes at dette forumet begynner å ta form selv om flere justeringer helt sikkert kommer. Jeg liker imidlertid også det gamle designet veldig godt (enkelt og veldig brukervennlig opp til et visst nivå), men jeg innser at verden går fremover. At de nye eierne også ønsker å tjene penger på forumet har jeg heller intet imot så lenge de også investerer tid og penger i forumet. Jeg ønsker imidlertid ikke hele forumet tapetsert med reklamer for ymse produkter. Brukernes innlegg bør ha førsteprioritet... Pedi og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milfhuntern Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Hahaha, nå er hele freakshowet i gang på Bimmeren.no med både StaM og Erebus i full sving Enda en god grunn til å holde seg på Bimmers Tror de fleste på bimmeren er ganske fornøyd med at du holder deg her ja wicky124 og hsd reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenbakken Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Likte layouten bedre i det gammle, og er ikke fan av at det skal tas penger for og legge ut en bil paa et forum da du legger ned veldig mye tid her. hvertfall de fleste av oss.. Men jeg gaar mot stroemmen og sier at jeg liker de nye mulighetene dette systemet gir oss, selv om jeg selv synes det var mer behagelig og se paa den andre layouten som var. Jeg meldte meg ogsaa inn i det alternative bimmers, og kommer til og ha like mye traader der, ikke fordi jeg har noe mot moderatorene her. Men fordi jeg liker og faa med meg ting som skjer. Beklageligvis har dette foert til splittelse av bmw, men vi faar se hva tiden vil vise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Likte layouten bedre i det gammle, og er ikke fan av at det skal tas penger for og legge ut en bil paa et forum da du legger ned veldig mye tid her. hvertfall de fleste av oss.. Layouten er nok mye smak og behag ja. Når det gjelder penger: Det vil ikke koste penger for privat personer å annonsere noe på Bimmers.no. Det er bestemt at det KUN vil koste for bedrifter som ønsker å annonsere på Bimmers.no. Rett meg om jeg tar feil admins. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Hvem hadde trodd det sku bli så mye styr pga nye eiere og ny layout Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Dirty reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Old1 Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Jeg er enig i de fleste av dine betraktninger rundt nye bimmers Kjennern. Veldig mye går på smak og behag vedr. designet, men enda mer går på klassisk forumekko. Hvis først noen begynner å klage høylytt skal det lite til før andre kaster seg på vognen. Designet på gamle bimmers var som det var fordi Gunnar stort sett var totalt fraværende. Ikke til forkleinelse for Gunnar iom. at familie og jobb tar mye tid, men forumet trengte helt klart en oppdatering på flere områder. Jeg synes derfor at noen av tilbakemeldingene forumets nye eiere har fått grenser til å være direkte urettferdige og ganske håpløse. Det kan virke som om folk ikke helt forstår hvordan et forum som bimmers er organisert. Mange tror nok bare at forumet er på nettet uten at de tenker over at noen eier forumet eller administrerer forumet. Vi ser dette også når moderatorene må ta upopulære avgjørelser. Da er det ikke måte på hvordan noen klager og retter det ene personangrepet etter det andre mot vedkommende. Tenk at moderatorene tør å sette seg opp mot noen av brukerne! Respekten for autoriteter står sannelig ikke høyt i dagens samfunn. Jeg synes at dette forumet begynner å ta form selv om flere justeringer helt sikkert kommer. Jeg liker imidlertid også det gamle designet veldig godt (enkelt og veldig brukervennlig opp til et visst nivå), men jeg innser at verden går fremover. At de nye eierne også ønsker å tjene penger på forumet har jeg heller intet imot så lenge de også investerer tid og penger i forumet. Jeg ønsker imidlertid ikke hele forumet tapetsert med reklamer for ymse produkter. Brukernes innlegg bør ha førsteprioritet... Nå er vel noe av problemet at ett forum er vanskelig å eie, du kan bare eie domene. Medlemene må du gjøre noe for å få/beholde, det finnes flere eksempler på store motor forum som har død ut etter for store forandringer også norske forum. Uansett hvordan bimmers var organisert så må det ha vært en suksess oppskrift når man ser på medlems massen og aktiviteten det hadde og da spør jeg meg hva er det da som er årsaken til forandringene? Skjønner at enkelte ting nok ikke fungerte 100% sånn det var men å kaste alt istedet for å forbedre det som ikke fungerte opptimalt virker rart. Eierene kan selvfølgelig gjøre som de vil men virker lite gjennomtenkt å gir meg følesen av at ønske om rask profitt kansje har vært litt for stort. Sagt mitt nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Alle med litt økonomisk sans, skjønner jo at de må få inn pengene på en eller annen måte!Ta E30meet for eks, da får man valutta for pengene meets gode rabatter ++Hadde Bimmers fått til rabattavtaler "klubb" tøy, så hadde nok folk lett betalt 250 + i året for medlemskapFylle forumet med reklame, og ta betalt for annonser ( ser dette ikke er aktuelt i denne omgang?) tror jeg ikke er riktig vei å gå. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Tror de fleste på bimmeren er ganske fornøyd med at du holder deg her ja Ja det er dem nok, da kan de jo i større grad holde på uforstyrret med vissvass og meningsløse påstander uten å bli konfrontert med eventuelle fakta eller motargumenter Regner forøvrig med at du har gjort der som her, laget deg ett fint antall brukerprofiler som du kan "tære" på etterhvert som de gamle brukerene dine stenges. Jeg skjønner virker ikke at du gidder Erebus... Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Erebus er jo der med sitt ekte navn.. Lenge siden han har drevet på med noe tullball. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg