Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Teslaen da, lagt helt på is?

Endret innlegget mitt...

Men ja den er ute av bildet...Både kona og jeg har brukt høsten og vintern på å fundere over om vi skulle gå for den eller ikke...Men vi kom frem til at den ikke vil gi oss den samme gleden idag som det vi trodde for ett år siden... Depositumet var jo betalt etc...Men den ble solgt videre til en kompis som var ute etter en Tesla til gammel pris så han får den nok om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det as... Man lever bare en gang og jeg vil heller gråte når jeg fyller bensin i en Quattroporte annenhver dag, enn å ikke tenke over forbruket i en dieselmerce... :P

Nå skal jeg jo beholde E klassen fremdeles...Den vil jeg ikke kvitte meg med...Er superfornøyd med det den presterer og den gleden den gir av å ikke gi meg noen problemer i hverdagen.. Den har plass til 2paller baki...har lastet over 800kg i den og med nivåregulering så merket man ikke vekta... Har riktig fargekombo, det utstyret jeg trenger, lavt forbruk og ålreit med drag... En ekte god familiebil :)  Alfa Spider blir vel mest sannsynlig "min" alene bil... bare kjøres noen ganger når det er sol og fint vær og jeg skal kose meg på småsnertne veier... Og til høsten blir den solgt uten at jeg taper no penger på den...

Quattroporten blir nok hovedbilen...den får lov til å stå inne i varm garasje og skal kun brukes når man skal råne i byen, skal på bryllup etc der man må bli lagt merke til... Men den første mnd blir den nok brukt som alt mulig bil kun fordi man har en maserati og den skal brukes :P Men kjøp av denne avhenger jo seff av at jeg får solgt C klassen... kan igrunn hente inn Quattroporten nå, men den vil ikke få skilt før C klassen er borte..

Husker jeg lånte meg en F10 for 2år siden.. Stakk innom byggmax og lempa inn sementpakker i bagasjen...de på lageret ble ganske paffe at jeg brukte en slik bil til noe sånt :P

Ja jeg er helt enig med deg, man lever kun en gang :)

Går selv med en drøm om E60 M5, men jeg er litt mer tilbakeholden da dette blir en bil som daglig skal brukes imellom jobb og butikk og det er en M5 for fin til synes jeg. Jeg heller mer mot F10 530d som går bra, bruker lite og funker prima i det daglige. E34en kommer jeg til å beholde, en gammel men god bil som var billig i innkjøp og trenger kun litt olje og bensin for å holdes gående :) Så blir det nok heller en båt eller en E24 635 CSI på sikt hvor man kan ha både alene tid og fine turer på solskinnsdager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at bruktmarkedet er i fritt fall og det blir ikke bedre av at elbilene selger som hakka møkk. Jeg tror at vi er vitner til et paradigmeskifte når det gjelder personbiler i Norge ved at elbilenes inntog virker kraftig selvforsterkende når antallet når en kritisk mengde. Spørsmålet er hva myndighetene gjør med evt. bilavgifter i fremtiden. Er de en saga blott eller finner finansdepartementet på noe nytt i relasjon til forbruk av bilene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at bruktmarkedet er i fritt fall og det blir ikke bedre av at elbilene selger som hakka møkk. Jeg tror at vi er vitner til et paradigmeskifte når det gjelder personbiler i Norge ved at elbilenes inntog virker kraftig selvforsterkende når antallet når en kritisk mengde. Spørsmålet er hva myndighetene gjør med evt. bilavgifter i fremtiden. Er de en saga blott eller finner finansdepartementet på noe nytt i relasjon til forbruk av bilene? 

godt jeg bare har bil som koster "nada" i utgangspunktet da (og e30veteran som jeg tviler på går nedover)

vurderer dog i3 da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det as... Man lever bare en gang og jeg vil heller gråte når jeg fyller bensin i en Quattroporte annenhver dag, enn å ikke tenke over forbruket i en dieselmerce... :P

Nå skal jeg jo beholde E klassen fremdeles...Den vil jeg ikke kvitte meg med...Er superfornøyd med det den presterer og den gleden den gir av å ikke gi meg noen problemer i hverdagen.. Den har plass til 2paller baki...har lastet over 800kg i den og med nivåregulering så merket man ikke vekta... Har riktig fargekombo, det utstyret jeg trenger, lavt forbruk og ålreit med drag... En ekte god familiebil :)  Alfa Spider blir vel mest sannsynlig "min" alene bil... bare kjøres noen ganger når det er sol og fint vær og jeg skal kose meg på småsnertne veier... Og til høsten blir den solgt uten at jeg taper no penger på den...

Quattroporten blir nok hovedbilen...den får lov til å stå inne i varm garasje og skal kun brukes når man skal råne i byen, skal på bryllup etc der man må bli lagt merke til... Men den første mnd blir den nok brukt som alt mulig bil kun fordi man har en maserati og den skal brukes :P Men kjøp av denne avhenger jo seff av at jeg får solgt C klassen... kan igrunn hente inn Quattroporten nå, men den vil ikke få skilt før C klassen er borte.. Jeg skulle jo egentlig ha en Tesla S...Men den kom på litt over 600tusen... Maseratien ender på ca 330 ferdig regga i Norge...Man får en del bensin og bompengger for 300tusen kroner for å si det slik...Dessuten er det litt kulere å ankomme i en Quattroporte enn i en Tesla... Som Fredrik ofte nevner, street presence i en Maserati er 1000ganger høyere enn i en Tesla... Greit nok man betaler 600tusen for å kjøre i bussfila...Men jeg vil heller sitte i kø i en Maserati :P

Husker jeg lånte meg en F10 for 2år siden.. Stakk innom byggmax og lempa inn sementpakker i bagasjen...de på lageret ble ganske paffe at jeg brukte en slik bil til noe sånt :P

jajajaja! i like it \:D/  Quattroporte er fet  :cool:  Tesla er jo uansett en bil man ikke legger merke til lenger  8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal lage ny tråd for dette, så prøver her! :)
Er det noen som har erfaring med Bil1 i Trondheim? Har sett meg ut en bil jeg har tenkt å se på der, og har vært i dialog med han som driver firmaet, og alt har virket relativt ok. Ble frarådet av en bruker her inne av å handle der, da hele greia virket litt sketchy.. Han reagerte også på at alle bilene hadde gått rundt 140.000km.

Fikk høre fra et annet hold at det kunne være juks med km-stand. Ser nå at de har flere biler, og det er god variasjon på km-standen, men overraskende mange som ligger på ca 140.000 fortsatt. Bilene virker også å ligge lenge!

Hadde vært greit om noen har erfaringer med dette firmaet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ENDELIG den mildt sagt forbannede CRXen flyttet :D Vekk fra supertrange drittgarasjen med bitchy utleier med stiv leiepris og inn på ny garasje med gåavstand fra huset mitt og 350 kr. rimeligere i måneden! Bare bli litt mer konsistent godvær, så skal skiltene hentes. Var bare litt vibrering fra hjula til å begynne med, men så gikk det bra. Starte etter 9 måneders dvale? No problem! Honda <3

Tok med Wicky på en liten tur i CRXen og hold på å drepe oss begge da jeg kjørte på rødt mens vi var i dype samtaler og havna midt i en kryss mens Wicky skrek om kone og barn (tuller ikke) og jeg rygga ca. 5 meter tilbake med en gang jeg så en diger leddbuss rett ved siden av. Er du med meg, blir det alltid bilhistorier å fortelle etterpå hehe.

Ble litt sjokkert da jeg så at jeg har hatt bilen siden august 2012. Har kjørt mindre enn 1500 km. med den pga. mye reise. Skjønner godt de som har mange biler og nesten ikke kjører dem, vanskelig å finne tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal lage ny tråd for dette, så prøver her! :)

Er det noen som har erfaring med Bil1 i Trondheim? Har sett meg ut en bil jeg har tenkt å se på der, og har vært i dialog med han som driver firmaet, og alt har virket relativt ok. Ble frarådet av en bruker her inne av å handle der, da hele greia virket litt sketchy.. Han reagerte også på at alle bilene hadde gått rundt 140.000km.

Fikk høre fra et annet hold at det kunne være juks med km-stand. Ser nå at de har flere biler, og det er god variasjon på km-standen, men overraskende mange som ligger på ca 140.000 fortsatt. Bilene virker også å ligge lenge!

Hadde vært greit om noen har erfaringer med dette firmaet :)

Hva er etternavnet til daglig leder? Gjerne pm meg om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...