Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

De der så mildt sagt meget spesielle ut når de stod for seg selv, men jeg ser likevel for meg de kan bli ganske stilige i sitt rette element.

 

Personlig synes jeg disse er vanvittig fete. Men du snakker med en kar som elsker "Miami Vice" også da :cool:

Det som er ekstra stas er at jeg for noen år siden overtok et gammelt neonskilt (med firmanavn) som hang i den samme butikken som disse betonghøyttalerne sto i, så de er en match made in heaven.. Nå er det jo sommer og lyst ute, men når mørketiden smyger på kjører jeg neonskilt ftw på kveldstid.

Ymer-høyttalerne har et ganske unikt bauhaus-design som jeg virkelig liker. Visse ting blir ikke utdatert og gammelt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God design varer evig. :)

 

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg har sett bedre design, men jeg skjønner godt hva du mener, og forventer et bilde når det hele er på plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har fått advarsel eller blitt tatt for å kjørt for fort i nabolag eller lignende ?

Av purken? På en måte, åssen det?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro jeg med en kompis og så denne Foresteren: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48545484

 

04_1122522829_xl.jpg

 

Den så dritkul ut IRL, men speedometeret funka ikke, check engine lampa lyste og frontruta var KLAR for utskifting. Panaromataket fungerte heller ikke. Bydde på 15.000 kr., men han ville ikke gi bilen til den prisen med de fete OZ-felgene, så da ble det ingen handel (det hadde blitt for mye stress med EU-godkjenning som egentlig er rett rundt hjørnet på den bilen).

 

Men både jeg og min kamerat (som også er glad i biler) prøvekjørte bilen og ble positivt overrasket over de gode kjøreegenskapene. Bilen gynget ikke i svingene, komforten var bra (setene var med god sidestøtte!) og i det hele tatt virka det som om bilen var klar til eventyr og safari! Han er egentlig klar til å kjøpe Audi Allroad, men fikk skikkelig lyst på Forester selv (litt nyere modell, XT, med 2.0 turbomotor fra WRX).

 

Skikkelig godbil, skal definitivt holde øya oppe for de skjulte perlene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Foresterene som er med turbomotor, facelift (2002+) og i god stand (til å kunne brukes problemfritt hver dag) ligger på rett over 100.000, det samme som de A6 Allroadene han titter på.

Men når alt kommer til alt så er vel 'Ruen mye rimeligere å eie ja :) Jævlig allrighte biler, fikk megalyst til å kjøre av veien og inn i skauen ^^,

 

Vurderer å stikke og se på denne i morgen, mye nyere interiør og 6 år nyere bil (det karrosseriet jeg personlig liker best):

60_906378076_xl.jpg
 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48134760

 

 

Fikk mersmak som F i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du en titt på "Årets bil"-kåringene vil du finne mye tvilsom grums. Jeg har samme innstilling til priser for årets motor. Mens BMW mottar priser for div oljeslukende, vanosraklende prisbelønte motorer holder Mercedes flere land i gang med CDI-motorene sine. BMW er mye flash, mens MB bidrar mer til samfunnet.

Mercedes har tilbydd 7-trinns automatkasser de siste 11 årene. W211 hadde disse som tilleggsutstyr fra 2005 mener jeg, og W204 fra introduksjonsåret 2007.

Som du sier er det korrekt at MB har levert biler med 5-trinns automat som standard opptil nå nylig. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg mistenker at dette er en filosofi fra Mercedes sin side som har hengt med i mange år - jeg har selv eid en 1990 W124 og en 1991 W201 med 4-trinns manuell :mrgreen:      

Disse ble også levert med 5-trinns manuell og 5-trinns automat for øvrig...

Det som er positivt med 5-trinns automatene i W212 er at de er solide og holdbare - kvalitet. Det er noe jeg verdsetter.

Så egentelig burde de bare legge ned hele sirkuset med Årets bil, Car for the Year osv? Alt er jo korrupt og fælt fordi Mercedes ikke vinner noe.. Du sier BMW er mye flash, hva søren er da de siste AMG modellene? AMG er jo kongen av flash med måkevinger, spoilere og plastikk mens BMW på sin side er moderate men viser klart og tydlig at less is more :) Er jo ingen AMG modeller som kjører ifra tilsvarende M modeller selv om de har mer hester og dreimoment...

Var forøvrig vittig den med at Mercedes holder samfunnet i gang, vel har de ett breit spekter av nyttekjøretøy men de har lite til felles med bilene vi diskuterer her. VW er vel de som i størst grad holder samfunnet på hjul :) Ta deg en titt på ADAC sin "Pannenstatestikk" de siste åra du, så ser du klart å tydlig at Mercedes sin driftsikkerhet ikke er det den en gang var. Men den er vel korrupt den også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg disse er vanvittig fete. Men du snakker med en kar som elsker "Miami Vice" også da :cool:

Det som er ekstra stas er at jeg for noen år siden overtok et gammelt neonskilt (med firmanavn) som hang i den samme butikken som disse betonghøyttalerne sto i, så de er en match made in heaven.. Nå er det jo sommer og lyst ute, men når mørketiden smyger på kjører jeg neonskilt ftw på kveldstid.

Ymer-høyttalerne har et ganske unikt bauhaus-design som jeg virkelig liker. Visse ting blir ikke utdatert og gammelt i mine øyne.

 

RAUNA of Sweden AB... spesielt på en temmelig kul måte. Jeg er helt enig med deg vedr. Bauhaus sammenligningen. På auksjoner ligger de på ca. 2K idag, men de burde ha betydelig potensiale for en videre verdistigning. Jeg har forøvrig sett bilder av disse høyttalerne i helt rå betongstruktur (altså uten farge/lakk)... utrolig kult og enda mer tro mot industridesignet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...