SweetBMW Skrevet Juli 29, 2014 Skrevet Juli 29, 2014 Vet ike om BMW gjør slikt?... Lettere om du ser i diagnose tråden og finner en i ditt område som kan gjøre det.
asv Skrevet Juli 29, 2014 Skrevet Juli 29, 2014 Skal du selge denne? Ikke gjør det da, skal jeg nok en gang bli alene i stiftelsen "original 5-seriens venner" Jeg personlig synes iallfall det er en fair pris for denne bilen, særlig med tanke på hva som er fikset opp i det siste. Men det kan hende det kommer en annen kar fra forumet her og mener bilen er overprisa, fullt fungerende E39er er vist ikke verd bensinen på tanken en gang om man skal tro ham Og originale kjedelige biler med kjipe motorer er verdens beste biler, mener en som har såpass med skylapper for alt annet enn BMW at det gjør vondt Synes det er morsomt dog, at det som for noen dager siden var satt i stein, nå blir trukket tvil ved. Bruktmarkedet er treigt og E39 ligger merkelig og ufortjent lavt i pris, men det er realiteten. Dere kan krangle med meg og alle andre så mye dere vil, og du Fredrik kan prøve å håne meg så mye du bare vil (det er ikke en kamp du vil ta opp dog), reell salgspris blir ikke høyere enn hva den er på E39 av den grunn.
Nytern Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Og originale kjedelige biler med kjipe motorer er verdens beste biler, mener en som har såpass med skylapper for alt annet enn BMW at det gjør vondt Synes det er morsomt dog, at det som for noen dager siden var satt i stein, nå blir trukket tvil ved. Bruktmarkedet er treigt og E39 ligger merkelig og ufortjent lavt i pris, men det er realiteten. Dere kan krangle med meg og alle andre så mye dere vil, og du Fredrik kan prøve å håne meg så mye du bare vil (det er ikke en kamp du vil ta opp dog), reell salgspris blir ikke høyere enn hva den er på E39 av den grunn. For det første, hvem sår tvil om markedet for E39 i dine øyne? For det andre, jeg har ikke sett noen være uenige i at E39 er merkelig lavt priset. Bilen som startet det hele var et tilsynelatende meget velholdt eksemplar av arten, hvorfor du følte deg berettiget til å snakke stygt om den (det gjorde du faktisk) aner jeg ikke.. Prisen var slettes ikke ille mtp bilens tilstand. For det tredje, hvem krangler med deg? Sånn jeg ser det er det du som krangler med alle andre.. Resten av røkla har så langt bestått av ganske joviale mennesker som tross sleivspark fra din kant har holdt både humør og saklighet på et helt akseptabelt nivå. For det fjerde, håne deg? Når har Fredrik gjort det? For det femte, truer du'n? For det sjette, ta deg en chillpill. Eller sju. Hadde jeg visst at du skulle la dette temaet fyre deg opp atter en gang hadde jeg nok heller bare droppa spørsmålet.. For meg virker det som om du prøver å utøve sensur mot enkelte brukere her inne, det provoserer meg.. Jeg sier som danskefredrik; la oss diskutere sak, ikke person. Edit: Dette blir mine siste ord i denne saken, jeg har vel igrunn holdt meg unna typiske forumdiskusjoner i lange tider og opplevelsen av det har så langt vært meget forfriskende. Jeg er ikke interessert i å ha bokstavkonkurranser lenger, det finnes viktigere sysler.. Fredrik, Fredrik 90, Shattered og 1 annen reagerte på dette 4
asv Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Gå tilbake og se hva jeg faktisk har skrevet så har jeg ikke hatt et halvt sleivspark til en kjeft, men heller omvendt. Den som har blitt diskutert over saken er da så visselig meg.. "Men det kan hende det kommer en annen kar fra forumet her og mener bilen er overprisa, fullt fungerende E39er er vist ikke verd bensinen på tanken en gang om man skal tro ham" er da rimelig enkelt å se at er myntet på meg. Vi har en uenighet, og så langt kan jeg ikke se annet enn at min kritikk vedrørende fastsatt pris stemmer. Så enkelt er det. Punktum. Kan klage så mye dere vil på min kritikk, men så langt er ikke bilen solgt for den prisen jeg mente er for mye. Og som jeg også for fjerde gang sier, og jeg har sagt til deg nytern gjennom andre kanaler enn bimmers, det er ikke en dårlig bil, og bruksverdien er det ingenting å si på, men reell salgsverdi (note: salgsverdi (les: salgsverdi ( red. anm: salgsverdi))) er ufortjent lav.. Er det da en gang for alle klart at jeg ikke synes det er en dårlig bil, men dårlig vurdering av salgsverdien?! Jeg synes E39 er fantastisk gode biler og kunne gjerne hatt den gjeldende bilen med glede, det er langt bedre enn drittbilen jeg bruker til vanlig! Synes jeg den sikkert burde være verdt like mye og kanskje mer? Joda, det er nok mye bil for pengene, men siden markedet flyter over av E39 så blir det ekstra trangt tatt i betraktning det allerede generelt trange bruktbilmarkedet. Dette går da hardt utover salgsverdien generelt til E39 som modell. Så i enkle ord: Grei bil, dårlig marked, enkelte punkter trekker ned, jeg mener satt pris er for høy og den er fortsatt ikke solgt for satt pris. Og nei, jeg truer ikke Fredrik90, jeg sier bare at om det er spydigheter han vil drive med så er det et spill jeg gjerne tar del i for å forsvare meg. Og ellers, var jeg klar nok, eller skal jeg skrive reell salgsverdi et par ganger til? (Note: reell salgsverdi er ikke det samme som bruksverdi) EDIT: Endret fra bruk av store bokstaver til fete bokstaver så det ikke skal fremstå som roping, noe det ikke var ment som.
Nytern Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Gå tilbake og se hva jeg faktisk har skrevet så har jeg ikke hatt et halvt sleivspark til en kjeft, men heller omvendt. Den som har blitt diskutert over saken er da så visselig meg.. "Men det kan hende det kommer en annen kar fra forumet her og mener bilen er overprisa, fullt fungerende E39er er vist ikke verd bensinen på tanken en gang om man skal tro ham" er da rimelig enkelt å se at er myntet på meg. Vi har en uenighet, og så langt kan jeg ikke se annet enn at min kritikk vedrørende fastsatt pris stemmer. Så enkelt er det. Punktum. Kan klage så mye dere vil på min kritikk, men så langt er ikke bilen solgt for den prisen jeg mente er for mye. Og som jeg også for fjerde gang sier, og jeg har sagt til deg nytern gjennom andre kanaler enn bimmers, det er ikke en dårlig bil, og bruksverdien er det ingenting å si på, men REELL SALGSVERDI (note: SALGSVERDI (les: SALGSVERDI ( red. anm: SALGSVERDI))) er ufortjent lav.. Er det da en gang for alle klart at jeg ikke synes det er en dårlig bil, men dårlig vurdering av SALGSVERDIEN?! Jeg synes E39 er fantastisk gode biler og kunne gjerne hatt den gjeldende bilen med glede, det er LANGT bedre enn drittbilen jeg bruker til vanlig! Synes jeg den sikkert burde være verdt like mye og kanskje mer? Joda, det er nok mye bil for pengene, men siden markedet flyter over av E39 så blir det ekstra trangt tatt i betraktning det allerede generelt trange bruktbilmarkedet. Dette går da hardt utover SALGSVERDIEN generelt til E39 som modell. Så i enkle ord: Grei bil, dårlig marked, enkelte punkter trekker ned, jeg mener satt pris er for høy og den er fortsatt ikke solgt for satt pris. Og nei, jeg truer ikke Fredrik90, jeg sier bare at om det er spydigheter han vil drive med så er det et spill jeg gjerne tar del i for å forsvare meg. Og ellers, var jeg klar nok, eller skal jeg skrive REELL SALGSVERDI et par ganger til? (Note: REELL SALGSVERDI er ikke det samme som BRUKSVERDI) Lytter du til mennesker som skriker deg i trynet? Det gjør ikke jeg. Hvis du en gang tar deg tia til å klatre ned fra din høye pidestall så er jeg sikker på at mange her nede kan fortelle deg at vi slettes ikke er så dumme som du vil ha oss til å være.. Jeg forstår at du er sint og at CAPS LOCK er et effektivt verktøy når evnen til å diskutere på et saklig nivå kommer til kort, men det blir rett og slett for dumt å dra dette lenger.. Du har hørt om uttrykket "være enig i å være uenige"? Jeg tror vi er der.. Let go, Rose.. Let go.. Shattered, Fredrik 90 og Fredrik reagerte på dette 3
adne95 Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Er jeg storforlangende hvis jeg nekter å selge denne under 25? http://bimmers.no/topic/786544-ryddig-523i-mmanuell-selges/page-2 Den er jo nylig eu ok, AC funker herlig, det gjør alt annet og forsåvidt.. Noe rust som bildene viser, men den er ikke noe rustholk i mine øyne.. Påkostet 25ish siden Januar. Får mye bil for penga der spør du meg. Har ikke sjekka markedet i det aller siste, men prisene på e39 er til å grine av (hvertfall for meg som også ska selge snart) :/Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk
wicky124 Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Så artig å se folk krangle UTEN at jeg hadde noe med det å gjøre.... Men ja...E30..hva skal man si...bilen er sikkert....ok....om det fremdeles var 1991... Det er tross alt en GAMMEL bil, spinkel konstruksjon og meget trafikk-farlig for de som sitter i den ved en ulykke... Ikke er den komfortabel, ikke er den trygg eller fornuftig ved bruk etc... Men igjen, om man ser på den som en "gammel bruksbil" så er den sikkert ålreit... har som sagt ingenting imot E30 som en bil eller ett transportmiddel...Jeg kunne fint ha fått en m3 eller en cab og brukt den (uten å betale for noe seff).... Men det jeg ikke takler med E30 er fansen dems.... For dem finnes det ingen bil i verden som er bedre enn en E30... det er ingen andre biler som er kulere eller tøffere eller raskere eller mer komfortable enn den råtne stygge E30en dems...HALLO!? Verden har gått videre... e30 er utdatert og ikke verdt vekta si i stål, mye mindre gull som disse eierne forlanger for vraka sine! Jeg takler ikke den forherligelsen og forgudelsen av E30.... Dette er de samme folka som sier "ja Mercedes w124 var sikkert verdens beste bil i 1991 men den tid er forbi og det finnes bedre biler nå".... ja det stemmer godt...men...gjelder ikke dette for den lille drittmetallboksen av en bil du har stående som du skal ha 250tusen for bare fordi den har kjørt 187tusen km uten soltak? Igjen... er ålreit å være entusiast og digge ETT bilmerke...Men å digge EN bilmodell som var midt på treet for snart 30 år siden...det er litt drøyt.... Sånn....nå vet folk om hvorfor jeg misliker selve begrepet E30... Saltkjelen og K-E reagerte på dette 2
K-E Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Opprettelsen av bimmeren er jo også et bevis på at de ikke klarer å omstille seg til endringer. "NEI, jeg vil ikke ha det slik!!!! Nei, alt var bedre før! Jeg vil ikke, jeg vil ikke!" Kvasi reagerte på dette 1
wicky124 Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 husk at bimmeren.no og e30meet.com er to separate ting... Men ja..skylapper er noe e30gutta virkelig er storforbrukere av...
TRF Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Wicky, jeg bare lurer altså, men hvordan hadde du reagert om noen uttalte "så artig å se svartingene krangle helt uten at jeg fyra dem i utgangspunktet". Missforstå meg riktig, jeg har ikke noe imot innlegget ditt, bare lurer. Merrushe reagerte på dette 1
wicky124 Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Jeg regna igrunn med en slik respons...nei hadde nok blitt en smule irritert...beklager derfor min "Hudfarge" kommentar....im gonna edit it Merrushe reagerte på dette 1
Kennethe34 Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Og originale kjedelige biler med kjipe motorer er verdens beste biler, mener en som har såpass med skylapper for alt annet enn BMW at det gjør vondt Synes det er morsomt dog, at det som for noen dager siden var satt i stein, nå blir trukket tvil ved. Bruktmarkedet er treigt og E39 ligger merkelig og ufortjent lavt i pris, men det er realiteten. Dere kan krangle med meg og alle andre så mye dere vil, og du Fredrik kan prøve å håne meg så mye du bare vil (det er ikke en kamp du vil ta opp dog), reell salgspris blir ikke høyere enn hva den er på E39 av den grunn. Bare sånn for å toppa heile driden så ble min bil solgt igår. 26.300,- + omreg inkludert ett nytt takstativ. Så uansett om den var "fryktelig overpriset, aaaalt for høy km, og utstyrsløs" (dine ord forresten) så var den vel strengt tatt ganske riktig priset, heller litt for billig. Var 4stk som var interessert, første med penger fikk den. hsd, Skulebollen, eriksen76 og 4 andre reagerte på dette 7
Skårholen Skrevet Juli 30, 2014 Skrevet Juli 30, 2014 Jeg tror det er endel lettere og selge E46n. Det der ble feil.. for det var jo jeg som skrev det i qouten.. som skulle vært uttafor quoten.. samma det. M|Fjeld og Nytern reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg