Fredrik 90 Skrevet Januar 20, 2015 Share Skrevet Januar 20, 2015 Etter hva jeg har forstått så har nyere Bmw e-diff(elsd). Det vil si at den bruker bremsene på samme måte som en diff-brems. Egentlig mistenkt dette da både e90lci jeg hadde og f11n jeg har nå spinner på begge hjula når man trår på på snø og sand. E90 pre LCI har også dette, funker utrolig bra på vinterføre. Bakdelen er at man sliter bakbremsene fortere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Januar 20, 2015 Share Skrevet Januar 20, 2015 Mechanical - Mechanical LSD's use either gears or clutches inside the diff to prevent single wheelspin. A simple clutch LSD has a set of clutch plates attached to each axle, and matching clutch plates attached to the housing. A mechanism uses the turning power applied to the LSD to push the clutches locked. The advantage of a clutch LSD is that in this manner the diffs are active whenever there is acceleration or deceleration force applied to it - even in a straight line. The downside is the same as with most LSD's. An LSD needs to have at least some resistance against both wheels or it won't function. Lift one wheel in the air and the LSD does nothing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 20, 2015 Share Skrevet Januar 20, 2015 Hmm.. Får satse på at jeg skjønner det nå Men kan det være at bilen har det orginalt fra fabrikk selvom det ikke er ført opp på utstyrsliste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 20, 2015 Share Skrevet Januar 20, 2015 Nei. Ble den levert med dette så står det i utstyrslisten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 20, 2015 Share Skrevet Januar 20, 2015 Nei. Ble den levert med dette så står det i utstyrslisten. Rart.. Han sier i hvertfall at den har 25% sperre, da må den i hvertfall ha blitt montert i etterkant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Januar 20, 2015 Share Skrevet Januar 20, 2015 (endret) Rart.. Han sier i hvertfall at den har 25% sperre, da må den i hvertfall ha blitt montert i etterkant?Montert i etterkant ja Du kan teste om det stemmer ved å snurre det ene hjulet med begge hjulene i luften. Om jeg ikke tar helt feil vil det andre da rulle i samme retning. Endret Januar 20, 2015 av eriksen76 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 20, 2015 Share Skrevet Januar 20, 2015 (endret) Eller rett og slett jekke opp ene siden og rotere hjulet(dersom man ikke gidder å jekke opp begge sider, eller på diffen), står det bom fast og mellomakselen ikke rører seg kan man være trygg Selv sto jeg og hoppa på en meter lang latmannsarm for å løsne hjulbolter med begge bakhjula i lufta med giret i Park uten problem Ikke noe håndbrekk/fotbrekk nei. Har Mercedes ASD diff da, og med oljetrykk i diffen så påståes det og være "100%" opp til en viss kraft Endret Januar 20, 2015 av FredrikE24 eriksen76 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Fåkke sove jeg ass!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Ikke så rart når du er på bimmers? Logg deg av...rydd hjemme.. gjør klar finstasen. Og...hmm... Regner med du allerede er hos Bavaria idag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Shattered, Fredrik, wicky124 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 E90 pre LCI har også dette, funker utrolig bra på vinterføre. Bakdelen er at man sliter bakbremsene fortere... Det har dem ikke. Det er kun de nye BMW som har dette. E90 lci har det ikke og det har ikke E90 pre LCi heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 E90 pre LCI har også dette, funker utrolig bra på vinterføre. Bakdelen er at man sliter bakbremsene fortere... Vil heller si at det også har den fordelen at man slipper å skifte bremser bak pga. rust, fordi de da jevnlig er i bruk. Det er tross alt den vanligste årsaken til at bakbremser skiftes på de fleste biler. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 De har en tractioncontroll som i prinsippet gjør at det funker som en diffbrems... men så fort den er skrudd av vil bilen piske luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 De har en tractioncontroll som i prinsippet gjør at det funker som en diffbrems... men så fort den er skrudd av vil bilen piske luft. Det var kanskje det som jeg mente da Jeg husker iallfall at E90en faktisk var litt vanskelig å sladde med å bedrive slengkjøring med DTC helt av (ikke noe bedre med den på heller forøvrig ) Men F10en er jo som en drøm så "herje" med, det var rimelig lett å lage "donuts" med den også (Gjorde det EN gang, bare for å se om det gikk) Føles iallfall og oppfører seg som en bil med sperre Robkill reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Det var kanskje det som jeg mente da Jeg husker iallfall at E90en faktisk var litt vanskelig å sladde med å bedrive slengkjøring med DTC helt av (ikke noe bedre med den på heller forøvrig ) Men F10en er jo som en drøm så "herje" med, det var rimelig lett å lage "donuts" med den også (Gjorde det EN gang, bare for å se om det gikk) Føles iallfall og oppfører seg som en bil med sperre Nå har du jo 245hk og godt over 500nm du skal ikke ha noe problem med å lage donuts med det for å si det sånn. For å si det sånn, har kjørt mye F10 525d 3l med DSC på og av og den føles ikke i nærheten av en bil med sperre. En bil med sperre spinner på begge med engang, det gjør den ikke på F10 uten sperre, det er en forsinkelse. Spinner først på innerhjulet før den kommer over på andrehjulet også, men det kan ha noe med over 450nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg