Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kommer kjørende og i mot kommer en traktor med dekka fulle av søle, så min bil som ble vasket i går får fullt av små søleflekker over hele den ene siden. Hva skal man gjør da? Jo det frister jo mest å snu å kjøre etter og stoppe jævlen, dra han ut av førerhytta på traktoren og slenge han ut i veibanen foran første lastebil...men det blir så mye konsekvenser av akkurat det. Så konsekvensen av å måtte spyle av bilen en gang til er mye greiere selv om det ikke frister og føles så unødvendig...

Dagens lille utblåsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så vedkommende er en jævel fordi du fikk søleflekker på bilen din mens du passerte vedkommende? Akkurat. Går utifra at du til enhver tid også har rene dekk og hjulhus slik at du ikke forårsaker noe slikt selv. Jeg er enig i at slikt kan være surt, men dette er naturligvis en av "risikoene" av å ferdes på veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så vedkommende er en jævel fordi du fikk søleflekker på bilen din mens du passerte vedkommende? Akkurat. Går utifra at du til enhver tid også har rene dekk og hjulhus slik at du ikke forårsaker noe slikt selv. Jeg er enig i at slikt kan være surt, men dette er naturligvis en av "risikoene" av å ferdes på veiene.

Hadde nok stoppet mange lastebiler om dagen om alle som kaster fra seg steinsprut skulle stanses...

Eneste gruppen kjøretøy jeg blir veldig irritert på er lastebiler med åpne containere som nærmest stormblåser skitt og smuss på kjøretøyene bak... Blir alltid ekstra oppmerksom på de og holder ekstra avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok støtte Fredrik her!  Ser ofte traktorer som vrenger rett opp fra jordet og ut på vegen, hvor den da etterlater seg en veg full av gjørme som er spesielt farlig for motorsykler og biler som ikke forventer at den fine rene vegen plutselig er bløt søleveg rundt svingen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok støtte Fredrik her! Ser ofte traktorer som vrenger rett opp fra jordet og ut på vegen, hvor den da etterlater seg en veg full av gjørme som er spesielt farlig for motorsykler og biler som ikke forventer at den fine rene vegen plutselig er bløt søleveg rundt svingen.

Skjønner problemstillingen, har opplevd sladd som følge av dette selv. Spørsmålet er bare; finnes det et mellomstadie mellom vei og jorde? En slags magisk verden der vakre kvinner squirter vann på traktorhjulene med søte rosa slanger mens bonden selv får utført kroppsvask for å ikke trigge brekningsrefleksen hos bloggere den ene gangen han er innom matbutikken for forsyninger. Jeg har enda ikke opplevd dette, rapporterer hvis status endrer seg.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemstillingen, har opplevd sladd som følge av dette selv. Spørsmålet er bare; finnes det et mellomstadie mellom vei og jorde? En slags magisk verden der vakre kvinner squirter vann på traktorhjulene med søte rosa slanger mens bonden selv får utført kroppsvask for å ikke trigge brekningsrefleksen hos bloggere den ene gangen han er innom matbutikken pr uke for forsyninger. Jeg har enda ikke opplevd dette, rapporterer hvis status endrer seg

Om det er midt i en sving burde bonden lage en liten grusflekk der han svinger av og på jordet for i det minste få vekk versteparten ;) Men bonden kjører pickup/traktor så han vil aldri innse dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke mer til enn litt spyling for å fjerne problemet. Vann og spyleaggregat er noe de fleste bønder har tilgang på! Og om "det tar tid" er en unnskyldning til og i verste fall å redde et liv, så er det ikke jeg som er egoistisk med å forvente at man ikke fyller vegen med gjørme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia var faktisk den at det var søla på hjulene som ble slynget rundt når han kjørte ut på veien, så når jeg kom i mot så kjørte jeg inn i denne "stormen" av sprutende søle ifra dekkene. Men han la også fra seg solide sølespor på asfalten som kan være til fare for f eks tohjulinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...