Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

En g-wagen hadde bare vært sinnsykt kult å ha. Dere snakket tidligere her om veteran cruisebiler alla 6-serie og sec.

Tenkt dere å cruise rundt i en g-wagen 63 amg, det hadde vært noe. Går en sånn i nabolaget her, lyden ved pådrag...ohhh loard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F90: Hvordan du får Tahoe til å være en "klasse over x5" er for meg underlig. Det er faktisk kun norske Amcar fans som kan komme på noe sånt ;)

 

Dersom du prater om ren størrelse, ja. Men det har ingenting å si for kundegruppe og klasse disse bilene selges i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F90: Hvordan du får Tahoe til å være en "klasse over x5" er for meg underlig. Det er faktisk kun norske Amcar fans som kan komme på noe sånt ;)

 

Dersom du prater om ren størrelse, ja. Men det har ingenting å si for kundegruppe og klasse disse bilene selges i.

Har du sett siste utgave av Tahoe i utstyrsformat LTZ? I fjor kom en ny modell som ikke på noen som helst måte må sammenliknes med de varebil utgavene som kjører rundt her til lands. Jeg mener ikke at den er en klasse over X5, men rent størrelses messig så er den en klasse over og som kjent så er størrelse i mange tilfeller veldig avgjørende i USA ;) Tahoe i høyeste utstyrpakke og søskenmodellene Escalade og Yukon Denali anses alle som konkurrer til MB GL over i statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har sett den? Ja. En av mine samarbeidspartnere fikk en slik som lånebil når x5en måtte inn for noe garanti rep når jeg var borte sist. Kan ikke si at noen av de jeg jobba med var av det inntrykket at den var i same klasse, over, eller i det hele tatt en konkurrent til x5. Ikke jeg heller for den saks skyld. Men jeg fikk dog ikke kjørt den eller pilla noe på den selv, det skal jeg innrømme.

 

Jeg gikk også inn for å kjøre Camaro (RS?) som leiebil, heldigvis fikk jeg levert den tilbake rimelig kjapt. Det er faktisk en enkelt bil som i seg selv oppsummerer alt som er galt med nasjonen. Ikke videre imponert for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke direkte konkurrent til X5 nei, pga pris og fysisk størrelse. Men den har konkurrert med GL i diverse tester, selv om søskenmodellen gjør det bedre der pga høyere standard og mer "premium" følelse. Ikke glem at Chevy er for amerikanere slik Volkswagen er for oss, så å sammenlikne med BMW blir litt feil..

Camaro SS er en herlig bil, men den må selvsagt ikke sammenliknes med M4 som er i en helt annen klasse. Men så er prisen også i en annen klasse, er kun her i molbonorge en M4 og en Camaro koster det samme. I Sverige koster en Camaro SS 360 000 kr, en M4 koster 700 000... Hvis jeg kunne fått en speller ny 2015 modell med V8er og over 400 hester til under 400 000 kr så ja takk :P

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy <-> VW, det er jo hele poenget mitt ;) De er ikke konkurrenter, de er ikke i samme klasse, og kommer nok aldri til å være det.

 

Var riktignok v6 i den bilen jeg kjørte. Mener den het RS, og den hadde alt mulig sports dill og dall, dog ikke den store motoren.

Det er på ingen måte en herlig bil, og den tåler ikke sammenligning med noe som helst av det bmw produserer. Mulig den tåler sammenligning med en e36 (de har like dårlige bremser), men kun til du begynner å svinge.

 

Buick regal turbo ett eller annet var dog en fin bil (mtp at den er amerkiansk), tydelig Europa orientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy <-> VW, det er jo hele poenget mitt ;) De er ikke konkurrenter, de er ikke i samme klasse, og kommer nok aldri til å være det.

Var riktignok v6 i den bilen jeg kjørte. Mener den het RS, og den hadde alt mulig sports dill og dall, dog ikke den store motoren.

Det er på ingen måte en herlig bil, og den tåler ikke sammenligning med noe som helst av det bmw produserer. Mulig den tåler sammenligning med en e36 (de har like dårlige bremser), men kun til du begynner å svinge.

Buick regal turbo ett eller annet var dog en fin bil (mtp at den er amerkiansk), tydelig Europa orientert.

V6ern er jo innstegsmodellen og den er sikkert kjip ja, men SS skal være ganske bra etter å ha lest både europeiske tester og amerikanske tester. Veldig mye "bang for buck" :)

Nærmeste en amerikansk produsert bil kommer en Tysker er nyeste Corvette og Cadillac V serie.

Vi hadde en dodge durango som leiebil med v6 på ca 300hk og bakhjulsdrift. Kan ikke si at jeg ble veldig imponert over noe som helst egentlig. Eller jo kanskje en ing, viljen til å drekke bensin.

En ting er viktig å få frem og det er at i USA så er leiebilmarkedet så stort at bilprodusentene lager egene biler som er skreddersydd for kunder som Avis, Hertz og andre store leiebilselskaper. Dette er biler som kjøpet inn i stort antall med ugunstige motorer (gjerne utgåtte motorer) og nærmest spylbart interiør for å få prisene ned. Bilindustrien i USA er veldig ulik den vi har i Europa, man kan i grovere trekk spesifisere bilene mer rett mot egene markeder som det offentlige, drosjer, leiebil, leasing osv osv

Men ta en Chevy Impala i høyeste utstyrspakke eller en fullspekket Ford Taurus med 306 hesters V6er, 8 trinns automat og firehjulstrekk og det er slettes ingen kjip bil. Men for oss som er vant til å kjøre BMW så blir det mest kjipt i forhold, både europeisk, japansk og amerikansk :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen motor kan forandre på hvordan bilen er bygget. For å gjøre en lang (teknisk) historie kort, "den ene bilen beskriver alt som er galt med nasjonen".

 

Jeg skulle egentlig ha nye Corvette eller nye m5 på langtur, men måtte da ordne forsikring selv og det hverken vet jeg hvordan jeg gjør eller hadde tid til (Dallas - Houston umiddelbart, deretter Houston - LA dagen etter i ett strekk). Synd. Det beste de hadde da (mente de selv) var camaroen med sportspakke greiene. Den var vesentlig mye bedre på interiørsiden enn "de vanlige". Etter litt klare tilbakemeldinger til manager endte vi opp med at jeg ikke betalte noe ekstra (fikk da igjen ymse tillegg), og fikk en valgfri "Premium" bil. Valget falt da etter en kjapp omvisning på Buicken, og det var et interessant bekjentskap. Bra etter amerikansk standard, men middelmådig måloppnåelse vil jeg si.

 

Ang Ford Taurus så ser jo den faktisk helt ok ut til å være USA Ford. Kunne tenkt meg å prøve en slik.

 

Ellers er jeg helt enig i det du sier, om man er opphengt i kjøreegenskaper (og det er jeg kan man trygt si), så blir det meste annet litt kjipt når man er vandt til bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...