Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann går i gaten med en halvfull pilsflaske. Han ser helt normal og edru ut. En grå passat stv bråbremser og lar bilen stå i veien og stoppe trafikken bak. Ut stormer det tre menn og løper bort til mannen...

Ny sivilbil i hordaland :P

Mannen ble bra skremt. De håndterte det som om fyren var en bevæpnet terrorist, som hadde vært på rømmen i en årrekke. Vi trodde hvert fall ikke at det var pilsen som gjorde utfallet i akkurat denne saken. Hehe.

"jasså, importøl! Ikke bra, vi tar deg med på stasjonen" :P

Skrevet (endret)

MEN, eg veit at di utenlandske folk som har jobbet i vårt firma hadde utenlandske biler med skilter. Di kunne kjøre med di i 1 år og søke om 1 år til

Dette er helt korrekt og jeg gjorde dette nummeret da jeg for noen år siden jobbet i Norge (fulltidsstilling), men bodde fast i Danmark. Jeg er norsk, men har bodd i Danmark i 15 år. Det avgjørende her er imidlertid ikke statsborgerskapet, men hvor man iht. folkeregisteret bor fast. Jeg leide en leilighet i Oslo og pendlet tilbake til Danmark hver uke eller hver 14 dag. Jeg kjørte vår tidligere danske BMW hele tiden mens jeg var i Norge... helt lovlig i først et år og senere et ekstra år etter søknad til skatteetaten.

Endret av Fredrik
Skrevet

I denne saken er det snakk om en kar som har fast adresse i Norge, som er norsk og som kjører utenlandsk registert bil. Jeg vet godt hvem dette er og han har ikke adresse i noe annet land, så han tar en råsjanse og kjører på utenlandske skilter.

Skrevet

Bilen kan være en firmabil eller leaset av et firma med hovedkvarter utenfor Norge. Hvis den aktuelle personen samtidig er ansatt i et utenlandsk firma som står som eier/leier av bilen kan han formodentlig lovlig kjøre bilen i Norge såfremt han tilbringer minst 2/3 av året i utlandet (eller noe i den duren).

Skrevet

Bilen kan være en firmabil eller leaset av et firma med hovedkvarter utenfor Norge. Hvis den aktuelle personen samtidig er ansatt i et utenlandsk firma som står som eier/leier av bilen kan han formodentlig lovlig kjøre bilen i Norge såfremt han tilbringer minst 2/3 av året i utlandet (eller noe i den duren).

Ja det er en mulighet, men så vidt jeg vet så er han ikke i det aktuelle landet i flere månder i løpet av året.

Skrevet

Mitt råd er la han være i fred og pass på deg selv.

Nei som sagt av en del årsaker så har jeg lyst til å gjøre livet litt surt for fyren, har en del andre ting også på lur som vi skal ta han for.

Skrevet

Er du blitt original og sivil-polizei?  :weirdwalkingthing:

Nei overhode ikke, jeg gir stort sett faen i hva folk foretar seg. Det får være dems problem i om de vil gjøre noe som ikke er lov, men i denne saken så stiller det seg veldig annerledes. Gidder ikke å annonsere offentlig hva det er snakk om, men vi har våre grunner og jeg fikk svar på det jeg lurte på ang bruk av utenlandskregga bil :)

Skrevet

Dessverre kan det ha konsekvenser, når man leker politi :P

post-49688-0-51903400-1429645156_thumb.g

Vet aldri hvordan folk reagerer om de tror du står bak noe. Selv ved bare en liten mistanke. Verdt å tenke på!

Skrevet

Istedet for å rette fingeren mot F90 så burde dere heller slutte å være paragrafryttere....tenk om vedkommende har gjort noe galt mot F90? Og istedet for å løse ting via vold så går han "rettens vei" og sørger for at vedkommende får en økonomisk straff istedet?

Lett å være kjekkas og "Korrekt" på ett forum men regner med 99% av dere hadde gjort alt for å fucke opp en person om den personen hadde fucka dere tidligere..

Skrevet (endret)

Han så seg selv som selve definisjonen av det moralske kompass. Som jury, dommer og bøddel. I sannhet var han mer værhane, en høylytt angiver hvis moral skiftet med vinden. Hans ryggrad, ikke rak og stolt, mer veik under vekten av hevngjerrighet og misunnelse.

Skrevet av min yndlingsforfatter. God natt :)

Endret av Nytern
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...