Fredrik 90 Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 (endret) Ikke rundt ringen heller ? Nei kun rett frem på Autobahn, rundt ringen er 530en for tung i forhold til en lett E36 Kjørt ikke mot han på ringen men regner med at det er sånn.. Når det gjelder M550d mot E39 M5 rundt ringen er jeg usikker egentelig Endret Mai 4, 2015 av Fredrik 90
Skulebollen Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 Synes det er rart 530d holder følge rett frem også jeg.. Hva er vekt/hk på e36en iforhold til 530d da?
Shattered Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 Huff.. idioter/snip Hvor er dette da? Minner om VG's kommentarfelt…
Daniel. Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 Hvor er dette da? Minner om VG's kommentarfelt… Ett eller annet Tesla Owners group dritt Aner ikke hvordan jeg havnet der, vet bare at jeg krysset ut fanen rimelig oppgitt..
Freakshow Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 Ett eller annet Tesla Owners group dritt Aner ikke hvordan jeg havnet der, vet bare at jeg krysset ut fanen rimelig oppgitt.. Her er det vel litt tilvake på den "vi bilentusiaster en døde rase" greia igjen Kjenner selv jeg blir oppgitt av å lese sånt, Jeg har aldri sitti på eller prøvd tesla. Men jeg trur aldri jeg kunne bytta ut motorlyden med elektrisk uAnsett hvor godt det går Sent from my iPhone using Tapatalk
rublings Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 (endret) Her er det vel litt tilvake på den "vi bilentusiaster en døde rase" greia igjen Kjenner selv jeg blir oppgitt av å lese sånt, Jeg har aldri sitti på eller prøvd tesla. Men jeg trur aldri jeg kunne bytta ut motorlyden med elektrisk uAnsett hvor godt det går Sent from my iPhone using Tapatalk Jeg har prøvekjørt en P85. Utrolig artig bil, voldsomt skyv, laber interiørkvalitet og dårlige seter. Det var veldig kjedelig å gå tilbake til E90 320D etterpå, men interiøret og setene var MYE bedre i min egen. Jeg kunne godt hatt elmotor istedenfor diesel i en bruksbil. Det er absolutt ingenting inspirerende med en 4-sylindret motor som i tillegg går på diesel. Snakker man 6-sylindre og oppover, samtidig som det går på bensin, da er det en helt annen sak samtidig som en helt annen pris Jeg forstår godt at folk kjøper Tesla, og jeg tror jeg hadde slitt med å velge en 520/525D for samme pengene om jeg skulle kjøpt nytt Edit: Snakker vi morro-bil er saken en helt annen Skyvet i Teslaen er kraftig, men den har ingen karakter og ingen lyd. Blir litt kjedelig og klinisk i forhold til en buldrende V8 eller en hylende rekke-6. Endret Mai 4, 2015 av Rublings
Daniel. Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 Her er det vel litt tilvake på den "vi bilentusiaster en døde rase" greia igjen Kjenner selv jeg blir oppgitt av å lese sånt, Jeg har aldri sitti på eller prøvd tesla. Men jeg trur aldri jeg kunne bytta ut motorlyden med elektrisk uAnsett hvor godt det går Jepp, noen av de kommentarene var bare latterlig.. Jeg kommer nok alltid til å holde med vanlige biler med bensin eller diesel. Har aldri vært i en Tesla selv. Den eneste elbilen jeg har vært i er en Kia Soul EV, noe som sier seg selv er rimelig "lame", selv til elbil å være.
Fredrik 90 Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 Synes det er rart 530d holder følge rett frem også jeg.. Hva er vekt/hk på e36en iforhold til 530d da? 530en veier iallfall 1795 kilo, men 540 nm hjelper på at den ikke skal føles så tung som den faktisk er. I følge boka så gjør min 0-100 på 6,3 sek, M3en skal være ett halvt sekund raskere. Men så må man ta høyde for at M3en er en eldre bil, noen hester har sikkert forsvunnet, teknologien har blitt bedre siden 1996 osv. Utviklingen går videre, en F30 320d er jo nesten like rask som en E30 M3 og F30 335d Xdrive er ligger kun 0,1 sekund bak E92 M3 på 0-100. M550d er like rask som E60 M5, så ingenting overrasker meg lengere når det kommer til moderene dieselmotorer vs eldre M biler. adne95 reagerte på dette 1
axept Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 Nærmeste jeg kommer til å komme elbil er hybrid. Kommentarene der sier at de egentlig ikke er så veldig interessert i bil, synst jeg. Lame og harry at en lambo gir på? Haha.. Uff, latterlig egentlig. Har egentlig ikke ord, må bare overse slike kommentarer tror jeg.
Fredrik Skrevet Mai 5, 2015 Skrevet Mai 5, 2015 530en veier iallfall 1795 kilo, men 540 nm hjelper på at den ikke skal føles så tung som den faktisk er. I følge boka så gjør min 0-100 på 6,3 sek, M3en skal være ett halvt sekund raskere. Men så må man ta høyde for at M3en er en eldre bil, noen hester har sikkert forsvunnet, teknologien har blitt bedre siden 1996 osv. Utviklingen går videre, en F30 320d er jo nesten like rask som en E30 M3 og F30 335d Xdrive er ligger kun 0,1 sekund bak E92 M3 på 0-100. M550d er like rask som E60 M5, så ingenting overrasker meg lengere når det kommer til moderene dieselmotorer vs eldre M biler. Du har et poeng ved at moderne dieselmotorer med relativt mye effekt har blitt veldig hurtige, men mye av dette skyldes enormt mye bedre gearkasser enn tidligere. Allikevel vil ikke en F10 530d som veier rundt 1800 Kg og har 258 HK/540Nm under kontrollerte forhold være hurtigere enn en E36 M3 Evo som veier rundt 1500 Kg og har 321HK/350Nm. Det er selvfølgelig avgjørende at begge bilene er originale og virkelig har 258 HK og 321 HK. 530d'en har et vekt/hk forhold på 6,98 Kg/hk og M3'en ditto 4,67 Kg/hk. BMW oppgir derfor 0-100 Km/t på hhv. 6,1 sekunder og 5,5 sekunder. 530d'en tar aldri dette igjen og bruker 5,7 sekunder mer enn M3'en på å nå 200 Km/t. Dette betyr også at M3'en akselerer fra 530d'en hele veien opp til topphastigheten som for begge modellene er elektronisk begrenset ved 250 Km/t. M3'en har et effektovertak på 63 HK og med en såpass stor vektforskjell ville et annet resultat være merkelig, men innrømmet... dagens 530d er alt annet enn langsom... hermanoo90 og Skulebollen reagerte på dette 2
Haukefer Skrevet Mai 5, 2015 Skrevet Mai 5, 2015 Noen hær som vet om en nettside hvor man kan finne info om gamle ishavsskuter? Prøver å finne ut hvor skuta til min bestefar ble av etter den forlot NorgeSjekk ut Nye og gamle fiskebåter og Norske Sjøfolk på norske båter på Facebook. Spør der
Anbefalte innlegg