Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Satt og så igennom annonsen og tenkte at det var en bra bil, facelift og ganske ok pris. Så leser jeg igjennom teksten og ser det gylende ordet "ombygd"....interessen og fasinasjonen faller som en sten :( Beklager! Alt for dyr var den også til å være ombygd og gått så langt...

Skal si meg veldig enig med deg der! Det ligger jo en original en ute for 499, som i tillegg har gått 10 000km mindre... Vil også tro at kilometerstanden som er oppgitt er ifra donorbilen, hvor langt har karosseriet gått tro?

Greit nok at bilen på bildene har fått montert på LCI lykter, men bilen er fortsatt en 2004 mod pre-lci, så at den har fått nye lykter, rettferdiggjør ikke prisen etter min mening...

Pen bil, flott farge! Men jeg mener iallefall at det må trekkes fra et sekssifret beløp for at prisen på denne skal bli rett....

Endret av Eksos
Skrevet

Prisen er jo en antydning som man sier, og km standen er fra m5'en som var en 08 modell (ergo facelift)

Den eneste delen som er igjen fra bilen det ble bygget på er karosseriet, absolutt alt annet er fra M5, så ser ikke helt hva hverken årsmodell eller km stand på 520'n har å si?

Skrevet (endret)

Prisen er jo en antydning som man sier, og km standen er fra m5'en som var en 08 modell (ergo facelift)

Den eneste delen som er igjen fra bilen det ble bygget på er karosseriet, absolutt alt annet er fra M5, så ser ikke helt hva hverken årsmodell eller km stand på 520'n har å si?

Nå vil jeg jo si at karosseriet er en ganske vital del på en bil men greit nok. Men det har nok mye å si for en som skal spenne over en halv million på en M5, det at den på papiret til Vegvesenet er en sølvgrå 2004 modell 520I kan ha alt og si for en M5 kjøper i dette segmentet. En ombygd bil vil aldri ha samme verdi som en originalbil, uansett hvor bra bygget er og hvor strøken den er. Riktig nok er den godkjent men for M5 kjøperen så blir den ikke noe mer ekte av den grunn...

Endret av Fredrik 90
Skrevet

Nå vil jeg jo si at karosseriet er en ganske vital del på en bil men greit nok. Men det har nok mye å si for en som skal spenne over en halv million på en M5, det at den på papiret til Vegvesenet er en sølvgrå 2004 modell 520I kan ha alt og si for en M5 kjøper i dette segmentet. En ombygd bil vil aldri ha samme verdi som en originalbil, uansett hvor bra bygget er og hvor strøken den er. Riktig nok er den godkjent men for M5 kjøperen så blir den ikke noe mer ekte av den grunn...

Altså, man trenger ikke å være veldig bilkyndig for å forstå at karosseriet ikke er en slitedel. Sålenge det ikke har vært skadet eller rustet er det fint lite som kan gå galt.

Og hadde dette vært en originalbil ville den vært priset 150-200.000 dyrere.

Jeg forstår og er helt enig i at en ombygget bil ikke blir helt det samme, det er mye av grunnen til at jeg selv kjøpte originalbil.

Selve karosseriet er likt om det er 04 eller 08, og samtlige deler er fra en 08 modell, så å si at den "kun har fått faceliftlykter" blir litt feil.

Anyways, det er en helt fantastisk maskin, og den føles ikke annerledes enn en original M5 (har kjørt det og).

Skrevet

Helt sikkert en bra bil, men er den ombygd så skal prisen ligge en del lavere mot original. Har ikke noe imot ombygde biler, har solgt et par ombygde m5 selv, men å prise de over originale tror jeg blir hardt å få solgt. Tenker du er rundt 420-450 for denne.

Skrevet

Enig her. Dette er en 520i med M5 motor. Ikke en ekte M5 med WBS nummer.

Når den først er skrudd totalt ifra hverandre og karosseriet var helt tomt burde motorrommet vært lakka.

Bare pga fargen i motorrommet ikke matcher resten sank verdien ytterligere hos meg. Og jeg klarer heller ikke å la være å tenke

"Hvor ellers er det tatt snarveier under byggingen?"

Skrevet (endret)

Bagasjerommet har vel kanskje ikke vert lakka heller? Er ikke noe man legger merke til hver dag, men fortsatt noe å pirke på de få gangene man legger merke til det...

Supert at det er montert sammen av en BMW-mekaniker, fint at ting blir gjort av en som har vert borti noe av det der før.. Men det er fortsatt skrudd på av en enkelt person, som sikkert ikke utfører alt like godt som en på fabrikken som har gjort samme opperasjonen 20 000 ganger før.. 

Jeg vet bare ikke, ombygd er ombygd, alt er skrudd på, og vognkortet sier fortsatt at denne bilen er samme bil som min...

Endret av Eksos
Skrevet

Jeg kunne gjerne hatt den bilen, men jeg må nok stille meg sammen med de som mener den er for dyr dessverre.

///Magnus her inne sin originale M5 touring ligger ute til knappe 20K mer, er kjørt 50K mindre og er også en faceliftet bil (det er ingen praktiske forskjeller på en 2007- og en 2008-modell). Nå er riktignok dette en touring som nevnt, men normalt er det ikke noen særlig prisforskjell her.

Ellers er jeg enig med Nytern at det er litt spesielt å ikke forholde seg til personen som faktisk selger bilen.

Skrevet

Takker nei til skambud på E60n.

( på flyttefot, må ha varebil ).

Er 130k helt urimelig for en 05 525d med laang utstyrsliste?

Skrevet (endret)

Eksamenslesing, her går det i Butterworth-filtre, og Butterworth-polynomer, samt Chebyshev :lecture: . Pensumet er langt større enn det, men det jeg driver med akkurat nå.

Har sittet med det hele uka, og har en eksamen som er i morgen. Føler at jeg hadde god kontroll allerede på Fredag :mrgreen:

Fikk tak i "rustfrie" karosserideler til Merca mi igår, fikk alle løse karosserideler i samme farge som jeg har for 3000kr, så det mener jeg det var verdt :P

Så da planlegger jeg å lage meg en slags lakkboks i garasjen for å få lakkert noen smådetaljer som skal på plass før montering. Har ikke plukka det av enda, men det blir nok gjort 1. Juni :)

Skal ikke ha panseret dog, da bilen egentlig er en MOPF-1 bil, og jeg har MOPF-2.

11328790_1591103504498175_366008182_n.jp

Må derfor lakke fangerpølsa;

10462886_10154433466360341_6847004085545

Sånn.. Dagens dose Mercedes.. :P Men det er det jeg driver med om dagen, så da får det bli sånn. Må vel få meg BMW igjen snart :police:

Endret av FredrikE24
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...