Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg slutter ikke i jobb for å gå på skole, da går jeg galant konkurs. :)

Linjen jeg skal ta går over tre år, istedenfor to som er normalt, så det er lagt opp til at man er i jobb.

Høres fornuftig ut. Kjenner en som går noe lignende, om det ikke er samme linja, virker som han har det helt greit, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos speilegg så kalles frontlysene på Porsche 996 (911 fra perioden 1997-2004) nettopp "fried egg" headlights på engelsk... :P

Over til noe helt annet i forbindelse med ferie og bilturer sydover på kontinentet. Jeg ble for noen år siden forsøkt stoppet på en motorvei i Spania (det var natt og veien var ganske øde) åpenbart i et forsøk på hijacking. Den gangen klarte jeg å kjøre fra den/de andre bilene. Jeg har også opplevd dette i Sydfrankrike, men den gangen kom det andre biler som sannsynligvis tok motet fra idiotene. Jeg vet hva jeg skal gjøre hvis hastigheten er over ca. 80 Km/t og det er to veibaner... enten kjøre fra den andre bilen eller skubbe kraftig til bakenden på bilen foran slik at sjåføren mister kontrollen (krever reell beslutsomhet). Den samme teknikken kan også brukes mot motorsykler, men hva gjør man hvis hastigheten er lavere?

Som regel skjer disse tingene temmelig plutselig og uventet slik at man kun har få sekunder på å bestemme seg for hva man vil gjøre. Er hastigheten lav... f.eks 50-60 Km/t tar det ikke lang tid før man når ganghastighet og da er det vanskelig å gjøre noe annet enn å stoppe. Utfordringen er selvfølgelig at det som regel er minst to biler som legger seg hhv. rett foran og rett bak din bil. Dermed er man blokkert og kan ikke svinge unna. Etter episoden i Spania har jeg alltid en stor Mag Light i bilen, men jeg vil jo helst unngå å bruke den.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 er jo ingenting. Her i DK skal vi over en toårsperiode minimum ta imot rundt 25000 som inkl. familiegjenforening blir til 100000. Det er viktig å ha i hodet at dette først og fremst er økonomiske flyktninger. De som virkelig trenger hjelp har ikke råd til å flykte. Jeg synes definitvt at vi bør hjelpe disse menneskene så tett på hjemstedet som overhode mulig. Vi har ikke kapasitet til å ta imot flere hundre tusen flyktinger i Danmark. Det vil i såfall forandre landet for alltid og ikke nødvendigvis til et land vi ønsker å bo i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 er jo ingenting. Her i DK skal vi over en toårsperiode minimum ta imot rundt 25000 som inkl. familiegjenforening blir til 100000. Det er viktig å ha i hodet at dette først og fremst er økonomiske flyktninger. De som virkelig trenger hjelp har ikke råd til å flykte. Jeg synes definitvt at vi bør hjelpe disse menneskene så tett på hjemstedet som overhode mulig. Vi har ikke kapasitet til å ta imot flere hundre tusen flyktinger i Danmark. Det vil i såfall forandre landet for alltid og ikke nødvendigvis til et land vi ønsker å bo i.

Men så er nok 8000 ikke et reelt tall. For som du sier, så blir det jo helt sikkert familegjenforeninger osv. Så blir fort mye flere.

Og IS sa jo for en stund siden at de skulle sende 500 000 av sitt folk til Europa for å skape frykt og faen vet hva, og hvis politikerne begynner med dette så viser det jo egentlig at IS har klart det de ville. Tviler på at de andre Europeeiske landene er noe bedre når det kommer til sånt.

Skjønner ikke hvorfor de folkene velger å prioritere det der fremfor eldreomsorg, skoler og sykehus osv.

Personlig syns jeg Sverige (etter hva jeg har hørt) har blitt så gale at jeg knapt vil besøke det landet, og hvis Norge skal gå den retningen så er jeg spent på hvordan fremtiden blir.

Men jeg aner jo ikke hva jeg snakker om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et utrolig vanskelig spørsmål så derfor synes jeg det siste utspillet til Frp med folkeavstemning er i værtfall helt på trynet. Men det viser vel bare hva for et tulleparti Frp er. 

Nå blir vel ikke dette prioritet foran eldre, skoler etc men man prioriterer om på utviklingsmidlene.

Er det ikke mulig og gi de midlertidig opphold til forholdene har roet seg. De vil vel ikke krige til evig tid. Ellers har vi jo tatt imot mange før også. Er det noen som vet hvor mange som kom fra det gamle Jugoslavia som fortsatt er i Norge?

Om ikke annet så kan det kanskje føre til at Frp går ut av regjeringen men det blir vel bare ønsketenkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ett utrolig vanskelig tema, og selvfølgelig skulle jeg ønske vi kunne hjelpe alle.

Men i slike tilfeller må vi stille oss ett spørsmål; Har vi kapasitet til å få disse menneskene integrert og en del av samfunnet? Sånn jeg ser det sliter vi allerede med nettopp det, og jeg ser ikke hvordan det å ta inn fler gjør jobben noe enklere.

Jeg er på ingen måte imot innvandring eller flyktninger, men jeg mener bestemt vi må være godt forberedt før vi åpner slusene - og det syns jeg ikke vi er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at vi skal åpne slusene i det hele tatt. Det er hverken anstendig eller redelig å gjøre før befolkningen har sagt hva de mener om dette spørsmålet i en folkeavstemning. Problemet er at dette vil politikerne normalt ikke (FrP er nå unntaket som bekrefter regelen)... først og fremst fordi resultatet nærmest er gitt på forhånd og dernest fordi de mener at en slik folkeavstemning i praksis vil tilsidesette det representative demokratiet vi har i Norge (underforstått at noen spørsmål er for vanskelige for den jevne borger å ta stilling til).

Jeg er ikke fullt informert om situasjonen i Norge, men her i Danmark har vi mer enn nok med å integrere de innvandrerne som allerede er her. En stor del av disse (spesielt fra Midtøsten og det østlige Afrika) viser tydelig at de helt enkelt ikke ønsker å integreres i det danske samfunnet. Dette er et kjempeproblem... først og fremst for dem selv, men også for resten av samfunnet. Såpass stort er problemet at andre innvandrere fra de samme områdene som er godt integrert nå reagerer og mener at nok er nok. De vil lukke grensene for nye innvandrere, asylsøkere og flyktninger frem til situasjonen er under kontroll med integreringen. Mange er også parate til å følge statminister Cameron's eksempel med å melde Danmark ut av EU's ulike sosiale programmer. Nei... det beste er å hjelpe flyktingene så tett på hjemlandet som overhode mulig.

DanielStance: En veldig fin animering, men vi har allerede en nye 7-serie tråd... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innflyttere gjør bare mangfoldet rikere, noe som kun er flott! Det er når det dras inn kriminalitet og folk som ikke er interessert i å integreres i sin nye nasjon det hele blir feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robkill: Enig, men vi bør først bli enige om hva som ligger i begrepet "mangfold". Jeg tror ikke at vi alle sammen har den samme oppfatningen av begrepet. Problemet er at denne diskusjonen har vi aldri hatt... hverken i Danmark eller Norge og det er et stort dilemma nå som vi virkelig blir satt overfor en stor utfordring. Vi risikerer å få en temmelig opprivende og splittende stemning hvis politikerne fortsetter å feie dette under teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit som jeg hater uppriktige selgere!

Hadde avtalt et kjøp av en motorsykkel i dag, både muntlig over telefon og på sms, skulle komme og signere kontrakt osv i ettermiddag, men så ringer han meg noen timer før jeg skal komme, og sier at det er en og ser på den som byr 5k mer. Synes det er bra at han ringte iallefall, men hva faen? når du avtaler et salg, hvorfor lar du andre komme og se på den? og hvorfor sier du ikke da at den er solgt, eller iallefall holdt av? :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...