Skårholen Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Jeg foreslår av vi fra nå av banner alle brukere som i det hele tatt prøver seg på stjerne vs rondell-debatten. Du skulle bare visst hva Volvo har rekord for.. måtte bare.
Fredrik 90 Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Du skulle bare visst hva Volvo har rekord for.. måtte bare. Hva med å heller banne alle som ikke har BMW...eller alle som nevner ordene "Mercedes", "Merce", "MB", "Benz" osv
TRF Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Sant det, ikke noe veldig bra løsning. e39 er jo i denne sammenhengen trolig verdens mest service vennlige bil. BMWE39turbo og Fredrik 90 reagerte på dette 2
E.H.D Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Jeg tenker selvfølgelig på LED som hovedlys og ikke som enkle markeringslys/striper/ringer. Et LED lys er egentlig bare en halvleder og koster minimalt å produsere. Xenonlys kostet også 10-15000 kroner de første årene, men idag er disse lysene standard på mange biler. Det er såpass mange fordeler med LED lysene at disse også vil bli standard på mange biler i løpet av noen få år. Laserlys er imidlertid både dyrt og komplisert, men ekstremt effektive.Mener å huske at Laserlys til nye G11 koster 1200 Euro i Tyskland, og adaptive LED er standard. Kan ikke klage på det.
rublings Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 (endret) Jeg tenker selvfølgelig på LED som hovedlys og ikke som enkle markeringslys/striper/ringer. Et LED lys er egentlig bare en halvleder og koster minimalt å produsere. Xenonlys kostet også 10-15000 kroner de første årene, men idag er disse lysene standard på mange biler. Det er såpass mange fordeler med LED lysene at disse også vil bli standard på mange biler i løpet av noen få år. Laserlys er imidlertid både dyrt og komplisert, men ekstremt effektive. Laserlysene til BMW er helt på trynet! Jeg begynner nesten å blinke inn til siden når jeg får en i3 i bakspeilet fordi jeg tror det er full utrykning bak meg. De lysene er alt for blå for norske veier og ser ut som ettermonterte xenonlys med alt for høy kelvin. Endret August 3, 2015 av Rublings hermanoo90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Laserlysene er vel kun langlysene, må vel kjøre over 70 km/t for at de skal tas i bruk såvidt jeg har forstått. Vanlige kjørelys er vel LED på disse også, eller har jeg hørt feil? 1200 Euro høres lovende ut, blir min neste bil G30 så blir det nok med Laserlys
E.H.D Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Laserlysene til BMW er helt på trynet! Jeg begynner nesten å blinke inn til siden når jeg får en i3 i bakspeilet fordi jeg tror det er full utrykning bak meg. De lysene er alt for blå for norske veier og ser ut som ettermonterte xenonlys med alt for høy kelvin.i3 har bare LED, Ikke laserlys.
rublings Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 i3 har bare LED, Ikke laserlys. My mistake Endrer ikke på faktumet at lysene er helt forferdelig.
MariusW Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Hadde en i3 bak meg i en tunell her om dagen og satt igjen med samme inntrykket. Veldig blått lys. Har selv LED på e-golfen og det er helt hvitt
flobben Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 På nyere Volvo er det bare en klips av også er hele lykta løs. Enklere å bytte pærer blir det nesten ikke. Forsåvidt enig i at led lys er veien å gå. Titter litt på x5 og nyere femmer for tiden. Utrolig få som har led, og ikke minst active cruise. Kan virkelig ikke skjønne at noen gidder å handle bil til rundt millen og ikke legge på det.mye rare utstyrskomboer ute å går. Klart med de kriminelle prisene Bmw opererer med så blir det fort sånn. Min har utstyr for over tre hundre tusen. På vw får du samme utstyret for under hundre lapper.
noekult Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 (endret) På nyere Volvo er det bare en klips av også er hele lykta løs. Enklere å bytte pærer blir det nesten ikke. Forsåvidt enig i at led lys er veien å gå. Titter litt på x5 og nyere femmer for tiden. Utrolig få som har led, og ikke minst active cruise. Kan virkelig ikke skjønne at noen gidder å handle bil til rundt millen og ikke legge på det.mye rare utstyrskomboer ute å går. Klart med de kriminelle prisene Bmw opererer med så blir det fort sånn. Min har utstyr for over tre hundre tusen. På vw får du samme utstyret for under hundre lapper. LED kom på F10 facelift, men det visste du sikkert. Ikke mange av de på veiene enda. Kommende 3 serie facelift vil også ha LED tilvalg.Av alle 4erne jeg har sett, både coupe og Gran Coupe, så har ingen hatt LED lykter. 9/10 er også M-sport i hvitt/sort/sølv... Nevner dette fordi jeg også syns det er rart når man har så mange flere valg for farger og utstyrsversjoner. Jeg dro til forhandlere kanskje 10-12 ganger under bestillingsprosessen. Hver eneste gang, uten unntak, stod det max en nybil med annen farge enn nøytrale farger. Også må en huske på at godt utstyrt femmer betyr bil til 800.000, ikke halv million. Også når det gjelder 520d. 20.000 her, 15.000 der. Det baller seg utrolig raskt på. Du kan jo se på 3erne til 400.000, nesten ingen har kostet på seg mer enn 60.000-80.000 kr i ekstrautstyr. Forståelig nok da man ikke får så mye tilbake igjen ved salg. Edit; Du er helt sikkert klar over alt jeg skrev ovenfor, ville bare lufte tankene mine litt om hvorfor det kan være stress å finne en "riktig utstyrt" bil på bruktmarkedet. Endret August 3, 2015 av noekult
Saltkjelen Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Xenonlys er håpløst dyrt og lite fleksibelt i implementerere i biler. De nye LED lysene holder bilens levetid [...] Nuvel, det må vel kunne sies å være en sannhet med modifikasjoner. Xenonlys er ikke håpløst dyrt, verken som tilvalg eller ved utbytte/reparasjon. LED derimot koster hinsides mye ved bestilling av nybil og ingen komponenter kan skiftes ut i ettertid. At LED-lykter varer ut bilens levetid stemmer i de aller fleste tilfeller aldri..
ogee1 Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Jeg tror faktisk jeg ville ventet et par tre år før jeg kjøpte bil med LED-lys. Hvis ikke da BMW har gjort det lett å bytte LED-pæra og driveren hver for seg. Tror det kommer til å være en del barnesykdommer på LED-hovedlys. En ting er at selve dioden har lang levetid, men det er tilkoblinger, ledninger osv. som fortsatt kan svikte. Se for eksempel på hvor mange Audi A6 som kjører rundt med manglende lys i enkelte av diodene i baklyktene. Heller ikke helt ukjent på E8X med LED-baklys.
E.H.D Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Husk at LED har erstattet xenon på 3-serie facelift
ogee1 Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Husk at LED har erstattet xenon på 3-serie faceliftNy bil er jo forsåvidt greit da det er fem år garanti.
Anbefalte innlegg