danskiii Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 Bjørn her inne har vel testet det meste, gå på youtube kanalen hans https://www.youtube.com/channel/UCG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A humpfy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 Fra lunchen på jobb: en kollega forteller om sin nye Nissan Leaf, og at han måtte ha metallic lakk på den. En spør "hva er egentlig det?" Og han forklarer da at det er at lakken har klarlakk over seg, noe som igjen betyr at det er umulig å reparere lakkskader. Og med ikke-metallic kan man reparere lakkskader med å bare sparkle fordi der er det ikke klarlakk. Dette forklarer han som at han virkelig tror på dette og har skikkelig peiling. Jeg sitter og spiser maten min og holder kjeft, fyren blir så ekkel og kvalm når man påpeker slikt, så.. litt trist at han faktisk tror det. Lurer veldig på hvordan han har fått det for seg. noekult, danskiii og M|Fjeld reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 Fra lunchen på jobb: en kollega forteller om sin nye Nissan Leaf, og at han måtte ha metallic lakk på den. En spør "hva er egentlig det?" Og han forklarer da at det er at lakken har klarlakk over seg, noe som igjen betyr at det er umulig å reparere lakkskader. Og med ikke-metallic kan man reparere lakkskader med å bare sparkle fordi der er det ikke klarlakk. Dette forklarer han som at han virkelig tror på dette og har skikkelig peiling. Jeg sitter og spiser maten min og holder kjeft, fyren blir så ekkel og kvalm når man påpeker slikt, så.. litt trist at han faktisk tror det. Lurer veldig på hvordan han har fått det for seg. hahahaha, må bare le jeg alså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 Jobber som oppretter og lakkerer. Har også en del kundebehandling. Folk har mye rare ideer om hvordan ting er for å si det sånn. "ja men det er jo bare å..." osv. er gjengangere. Har hatt endel kompiser med på jobb når jeg holder på å de fleste får seg en grei overraskende av hvordan ting blir gjort, og mer forståelse for hvorfor det koster det det gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 (endret) Har en kompis som jobber som oppretter, og er overrasket over at det ikke koster mer.. Bilen min ble taksert til 100.000,- i skader, ble svært overrasket over beløpet, når antallet "småskader" totalt er over 50 Til dere som prater om 0-100 tider. Merker ikke stor forskjellen på 3.5 og 4.3 fra 0-100. Syns også det er gøy å kødde med Tesla eiere, 700hestern er rett og slett dau fra 130 og oppover Endret August 6, 2015 av M|Fjeld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 (endret) De aller fleste Model S i Norge ligger vel på rundt enn 190-215 km/t, det er vel da 85, P85 og P85+. Det har vært flere software oppgraderinger som øker topphastigheten på de ulike Model S modellene. S60 har en topphastighet på 190 Km/t. S70 og S90 klarer 230 Km/t. S85D og S90D klarer 250 Km/t. P85+ klarer 210-215 Km/t. P85D og P90D klarer 250 Km/t. M|Fjeld: Såvidt jeg vet har begrensningen på P85D vært et relé som kontrollerer hvor mye effekt som kan hentes ut av batteriet i løpet av en relativ tidsperiode. Dette releet er nå endret så batteriet tåler vesentlig mer belastning (fra 1300 til 1500 Ampere)... Endret August 6, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 (endret) E39 M5 er 16 år gammel og klarer ca 300km/t uten sperre. Endret August 6, 2015 av BMWE39turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 McLaren F1 (som har en BMW S70/2 V12 motor på 627 HK) er 23 år gammel og klarer 391 km/t uten sperre. FredrikE24 og janerik171187 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 (endret) Kjøpte nye vindusviskere, kjøpte Bosch AeroTwin flatblade. Disse er testvinnere av både NAF og ADAC. Men er de virkelig verdt prisen kontra biltema? Jeg byttet nettopp med god tro at man får det man betaler for, kvalitet og pris hører jo i de fleste tilfeller sammen. Noen som har prøvd de? Endret August 6, 2015 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 (endret) Sammenligner du F1 med familiebil? Endret August 6, 2015 av BMWE39turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 Sammenligner du F1 med familiebil? Det er jo plass til kone og ett barn i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 Det har vært flere software oppgraderinger som øker topphastigheten på de ulike Model S modellene. S60 har en topphastighet på 190 Km/t. S70 og S90 klarer 230 Km/t. S85D og S90D klarer 250 Km/t. P85+ klarer 210-215 Km/t. P85D og P90D klarer 250 Km/t. Javel, så de aller fleste Modell S i Norge har toppfart som en 18 år gammel 523I Lurer på hvor lang rekkevidden er på Teslaen i disse hastighetene? Jeg hissa på meg en norsk P85 i Sverige med 530en, han hadde ikke så allverden å stille opp med når vi kom over 140 km/t. Jeg holdt gassen inne ett godt stykke og ga meg på 220 km/t, da var han langt bak meg. Men det er klart at 0-100 på 4,5 sek er kult å kunne skryte av til naboen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 4,5 sek kan man skryte over, men ikke når det høres ut som en sint hårføner på hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 (endret) P85 er artige de. Lånte en og griset litt gjennom svingete fjellveier. Var ganske kjekt (opp til 130km/t) Helt til det kom en pickup med hest i tilhenger. Da ble det trangt og pep i alt av sensorer, rundt bilen Lyden minnet litt om kompressorhvining, men det skulle vært litt V8 i bakgrunnen! Men foreløpig holder jeg meg til 3-serier og eldre 5-serier som er litt mindre i sizen. Liker bedre å ratte disse gjennom svingene, og har litt bedre tilbakemeldinger fra bil og underlag. Ikke minst lyden og fartsfølelsen. Man kjenner at Tesla er rask, men det er utrolig vanskelig å anslå hvilken fart man holder. Må sjekke speedo hele tiden. I BMW så vet jeg sånn noenlunde hvor jeg ligger og når farten endrer seg litt, bare av å vite giret jeg ligger i og tilbakemeldinger fra underlag, syn og hørsel. I Tesla blir man på en måte litt lurt. Endret August 6, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 6, 2015 Share Skrevet August 6, 2015 (endret) Har selv kjørt Tesla Model S P85+, og jeg kan ikke skjønne annet enn at alle "hatere" av denne bilen faktisk aldri har kjørt en. Jeg synes selv den er ganske fantastisk på alle måter utenom interiørkvalitet, men det kommer seg jo før eller siden Hva den gjør i toppfart er noe de aller fleste DRITER i Jeg har vært over 200km/t et fåtall ganger i mitt liv, vi er mulig oppi fire ganger, og alle er i Tyskland, i mitt hode høres 215km/t toppfart på en slik helt ok ut.. Jeg skal si jeg møtte bilen med en dose skepsis, men vi ble gode venner etter at jeg ble ferdig med å klage over alle rare ting med dashboard og interiør. Tror jeg trampa pedalen i bunn en gang, og resten brukte jeg på å bare kose rundt I tillegg er bilen mildt sagt stor innvendig og flatt gulv, stillegående osv. Perfekt familiebil for den som kjører som en gjennomsnittlig nordmann. At det er en real kjøremaskin, det er det nok ikke, og det er ikke slik jeg nøt den, men som en elektrisk BIL så er det søren meg ikke verst En observasjon jeg har gjort den siste tiden, er at EL-bileiere ikke er så fryktelig EL-bileiere lenger, typ;"Her kommer jeg, flytt deg, jeg har EL-bil". Ting går seg til Endret August 6, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg