Marius2002 Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 (endret) Ja man er tydligvis født på feil tidspunkt, nå er jo det hybrid og elektrisitet som gjelder.. tragisk slutt på en fantastisk bilhistorie. Ja, men jeg tipper bilprodusentene kommer til å produsere interessante modeller også i fremtiden Tilbakeblikk er alltids kjekt, og hver bil under har en historie vi ikke ville vært foruten vil jeg tro, og alle har vel et forhold til i hvertfall en av de på en eller annen måte. Edit: Listen her kunne vært uendelig lang... Endret September 6, 2015 av Marius2002 noekult, Skulebollen, Fredrik og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Hei igjen,- Livet har gått videre og bimmeren er lagt ned. Forumnerden meg trenger tidsfordriv og gamle tulletråden er her fremdeles.. Jeg mener man må se litt lengre enn sin egen nesetipp når man blir irritert av at staten tetter smutthullene som gjør at man ikke kan kjøpe m5 for prisen av en mondeo, så lenge den er på grønne skilt. Alle regjeringer har et budsjett og forholde seg til, så kostnader som velferdsordninger vi ofte tar for gitt, trenger at vi ikke kjører direktørbiler med grønneskilt. Det jeg imidlertid savner, er en helhetlig politikk rundt biler og avgifter når Oslo spesielt sliter med voksesmerter, og det er tydelige signaler om at de ikke ønsker mer trafikk i bykjernen. I Det jeg sikter til et større initiativ til å flytte vekk fra pressområdene. Jeg mener de burde legge bedre til rette for kolletivtransport med feks park'n ride anlegg for forstedene, men også å legge om bilavgiftene. Dvs høyere parkeringsavgifter og bompenger og redusert engangsavgift og bensinavgift. Når jeg bodde i Bergen kjørte jeg 22-24000km i året. e91en vi hadde da, kostet ca 4,10kr pr km om jeg husker regnestykket rett fra hele eierperioden over 2,5år. Dvs ca 100 000kr i året, hvor ca 30 000kr var verditap. Da kostet bilbruken ca 3kr/km. Da bodde vi 20min fra sentrum. I vår flyttet vi til Hedmark til en liten bygd og regner med å kjøre mellom 40 og 50 000km i året, med forutsetning at jeg slipper å pendle mer enn 3mil til jobb. Realiteten for oss er derfor å bruke 120-150 000kr pr år for å bruke bilen. Absolutt en del av prisen for å ha flyttet til bygda. Ikke lengre enn 1time fra Lillestrøm, men plassen er likevel preget av fraflytting og høy snittalder noe politikerne egentlig ønsker å reversere. Konsekvensen for vår del blir å kjøre rundt i eldre biler for å kompansere for kostnadene ved bruk. For 50 000kr i året (dvs halvering av drivstoffkostnaden) kunne jeg byttet ut 407'en med en relativt ny avensis eller passat. Marius2002 og tambur4 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Noen som husker denne? Ble eier av den i dag for en veldig rimelig penge. Synd en bil kan forfalle så mye...... Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Legge om bilavgiftene med høyere parkeringsavgifter og økte bompenger? Oslo er ikke akkurat New York - utenom rushtiden 08-10 og 15-17 er Oslo innenfor Ring 3 et ganske fredelig sted uten de store køene. Faktum er at Oslo noen steder har blitt en død by uten biler, butikker og mennesker (strekningen Rådhuset til Operaen samt diverse andre gater innen Ring 2) - ønsker man en by rensket for mennesker, næringsliv og verdiskapning? Oslo kommune gjør det verre å finne parkering hvert eneste år, og jeg synes ikke minimum 25 kr timen på dagtid (p-hus 45-80kr timen) er et kupp. Vestfra koster det det en 50-lapp for å kjøre inn til/gjennom byen (man har jo ikke noe valg når man skal østover), nord- øst og sydfra 32kr. Tilfartsveiene/tilgjengeligheten inn mot byen har i praksis blitt verre de siste årene med unntak av e6 sydfra. Jeg synes det er rimelig halvkorrupt hvordan politikerne liksom vil ha trafikken vekk fra Oslo, men nekter å bygge ordentlige ringveier som fører trafikken utenom selve byen - nettopp fordi de drar inn enorme summer på alle som kun passerer gjennom og ikke har noe ærend i Oslo by. Det er lett å komme med politisk korrekte forslag når man bor på landet og ikke berøres av problemene, men når man er en vanlig arbeider på normal lønn begynner Oslo å bli dyrt. Oslo er byen for de rike og den øvre middelklassen (samt alle flyktningene fra U-land som får gratis bolig...) som bor innenfor bomringen, men arbeiderklassen som pendler inn hver dag må betale bompenger så det synger. Husk, vi snakker fortsatt om en liten by her som har minimale problemer med forurensning. Markagrensa er en vits, og man burde ha bygd ut byen for lenge siden. Fredrik 90, Saltkjelen og Fredrik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 Noen som husker denne? Ble eier av den i dag for en veldig rimelig penge. Synd en bil kan forfalle så mye...... Jaa, kræsja med den en gang! liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 Hm, prøve å legge inn ett VIN nummer i den derre VIN decoderen, men finner ikke noe på det aktuelle nummeret. Hva kan årsaken være? VJ87086 - Er 7 siste nummerene i følge vognkort.. (318d 2008) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 Tror det er noe galt med den for tiden. Prøvde et par biler i går, kom bare opp feil da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 Aha.. Ja, da er det noe galt.. Jaja.. Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 Noen som husker denne? Ble eier av den i dag for en veldig rimelig penge. Synd en bil kan forfalle så mye...... Har ikke sett den utenom de bildene du har der. Hvordan ser den ut nå? Hvilken motor er det i den? Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 (endret) Den ser helt jævlig ut Grillramma og det så går rundt lyktene er svart, høyreframskjerm ble lakka med biltemalakk uten klarlakk. Ble gjort på dagen etter smellen vår! Tok i tillegg litt i ræva på samme gang, og diffuseren ligger vel enda i bagasjen? Framfangeren er skrapt til helvette da denne gikk under hjulene, men den knakk ikke, heldigvis. Panseret ble også bretta litt inn. Alle felgene (fem-spila Rondell felger) er vel ganske stygge, høyre bak (venstre?) spesielt etter ene gangen den var ute å herja, hjulet bøyde seg ut på øvre side og felgen skrapte nedi og stikkakslingen knakk, ikke lenge etter røyk vel en bærearm når den rygget! Interiøret er styggjævlig og, mangler dørhåndtak på venstre side bak, noen deksler i midtkonsollen er også borte. Eieren før Mattae kakket den vel litt og? Selv er jeg litt småredd den djevelvogna, skummel på vått føre! Men er vel sånn det skal være At det er 192 hester i den er det iallefall ikke noe tvil om! Endret September 7, 2015 av Einarsson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 (endret) Werther, man ønsker ikke en by rensket for mennesker næringsliv og verdiskapning. Men med det tempoet Oslo vokser i, tar det ikke lang tid før det er rushtilstander også utenom rushen. Jeg syns du stigmatiserer veldig. Oslo er ikke en by for de velstående og de med subsidiert bolig. New York (Les Manhattan) er en by for de velstående, og faktisk den byen med færrest overvektige innbyggere i USA, noe som også har en sammenheng med at den vanlige mannen i gata ikke eier bil. Heller ikke i forstedene er dette spesielt vanlig fordi kollektivtilbudet og park'n ride er godt utbygget. I Houston er det ikke kultur for kollektivtrafikk. Det finnes heller ingen by det er værre køproblemer i heller. Oslo er ikke New York eller Houston pr i dag, men det må en langsiktig tankegang til, det nytter ikke om 20-50år og si "vi burde gjort sånn og sånn i 2015"- når det bor 2mill i Oslo, selvom det er nettopp slik norsk politikk fungerer i dag og har gjort i hele etterkrigstiden. Vi har ikke et ordentlig stamveinett i landet en gang.. Man kan gjerne være tidlig ute og bygge ut veinettet i Oslo, men pengene må komme fra en plass. Det er køproblemer i Oslo og det mest effektive er nettopp kollektivtrafikk og høyere bompenger. At det koster 22kr og kjøre på nye veien utenfor Kongsvinger derimot syns jeg er dårlig politikk. Det er et previleum å eie bil, likeså å ha råd til å bo i en by. At boligpolitikken i Norge er feilslått og at vi har dertil høye boligpriser som trenger mer en en arbeiderlønning for å betjenes er en annen diskusjon. Jeg mener distriktene burde styrkes, fordi det er langt mer bærekraftig på sikt. Ingen (bortsett fra de som spekulerer i bolig) er tjent med den veksten som skjer i Oslo i dag. Næringsliv og verdiskapning kan bygges utenom de store byene også. Ref feks Silicon Valley.. -Noe jeg også er en ide i Norge nå som det trengs en større omstilling i norsk næringsliv. Endret September 7, 2015 av Hawkon88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 Den har tydeligvis fått kjørt seg litt ja. Satser på få den opp på løftebukk i kveld og se hvor gale det er. Om en felg er skrapete og en skeiv bærearm er bøyd er ikke det største problemet. mer redd for hvordan karroseriet er. Vet rammevangene framme er bulka og kanalene er kjeks. Skal høre med oppretter om vangene er til å redde uten det koster formue. Sånn ellers må panser, en framskjerm og frontfanger nytt. Bakfanger studerte jeg ikke så nøye. Ga vrakpant + det motoren er verd får bilen. Så er den ikke til å redde blir det nok vinterbil, skru den i deler og knokse den i mars... Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 Den har tydeligvis fått kjørt seg litt ja. Satser på få den opp på løftebukk i kveld og se hvor gale det er. Om en felg er skrapete og en skeiv bærearm er bøyd er ikke det største problemet. mer redd for hvordan karroseriet er. Vet rammevangene framme er bulka og kanalene er kjeks. Skal høre med oppretter om vangene er til å redde uten det koster formue. Sånn ellers må panser, en framskjerm og frontfanger nytt. Bakfanger studerte jeg ikke så nøye. Ga vrakpant + det motoren er verd får bilen. Så er den ikke til å redde blir det nok vinterbil, skru den i deler og knokse den i mars... Bærearmen ble byttet mener jeg på? Bilen er nok skeivere enn karen du kjøpte den av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 Det vet jeg ingenting om Hvor er den skeiv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 N47-motoren er såvidt jeg vet kjent for å ha et stort problem...Er dette noe BMW/Bavaria utretter gratis eller hvor store kostnader er det snakk om om "timing chain"-problemet dukker opp og det viser seg at BMW ikke har rettet det opp på akkurat denne motoren? Og jeg ser noen har 143hk og noen 136hk, ser ut som er fra samme år også(?) (snakk om 18d-motoren, uavhengig av serie), hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg