Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke man burde diskutere slikt på et åpent forum. Jeg kjenner litt til firmaet og hvorfor det har gått nedover, så lurer du seriøst får du sende PM. Blir litt ufint å diskutere person og firma her. Daglig leder har også en bruker her, men er ikke mye aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad man diskuterer sak og ikke person, så ser jeg ingen grunn til at det ikke kan diskuteres. Disse tallene ligger offentlig tilgjengelig for alle som måtte ønske, og virksomheten ligger ute for salg hos norges største annonseportal.

Personlig setter jeg stort spørsmålstegn til at en tilsynelatende lønnsom bedrift selges. I den grad den er lønnsom og genererer god inntekt, vil det alltid lønne seg å sitte på eiersiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bokstaver...

Jeg har fått med meg at Hobby-vognene har et litt frynsete rykte, men likevel må jeg si at jeg synes de nyeste (2013+) ser ganske bra ut både utvendig og innvendig, så jeg må innrømme at det hovedsakelig er de jeg ser på. Jeg har også blitt anbefalt Dethleffs, og de ser forsåvidt ganske bra ut innvendig, men jeg synes de er så sinnsykt stygge bak. :roll:

Kabe har jeg forstått skal være bra, men personlig synes jeg innredningen ser ganske gammeldags ut, i tillegg til at de ikke har noen interiørløsninger jeg kunne tenkt meg. I tillegg er de jo ikke akkurat gratis. :D

En annen ting er at jeg har endel begrensning på hvor mye jeg kan dra, noe som ekskluderer ganske mange vogner...

Har ikke noen spesiell erfaring selv, men vi var to uker med leid vogn i sommer, og det var noe vi alle trivdes med. Noe spesielt billig synes jeg ikke det var derimot. :)

Kjenner noe som hadde en Kabe 1000 en gang, og det var en stilig vogn. Kjekt med to dører.

Vi stod på siden av en Kabe 1000 i Sandefjord i sommer, den var ehm... stor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awt:

Jeg også liker personlig veldig godt utseende på hobby, og det virker jo som man får mye for pengene så noe dumt kjøp er det nok sikkert ikke.

Men jeg hadde selv styrt unna hobby av eldre modell pga egne erfaringer :-)

Forøvrig hater jeg når det parkerer en nyere hobby med helsotede vinduer ved siden av meg på en campingplass.

Jeg føler og vet jo aldri om de sitter og nistirrer på meg når jeg går utenfor. Ser jo ikke en dritt inn.

Men hadde sikkert vært kjekt og hatt en slik selv [emoji23]

Endret av -Roger-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vognene der er utrolig stilige, men de leveres ikke i modellene som er aktuelle for oss dessverre, noe som irriterer meg litt. :)

Får se hva som skjer. Jeg har egentlig ikke lyst til å ha en vogn utenfor huset når den ikke er i bruk, så jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Man kan leie endel for det det koster med en vogn i året også, ihvertfall om man tar med verditap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde campinglivet for første gang i år.

Vognen ble kjøpt for en veldig fordelaktig pris og er ment for at madammen skal dra den med når hun er på agility stevner med hundene.

Vet ikke om jeg fikk noe voldsom mersmak men var en veldig spontan tur uten noe planlegging og bare oss to med hunder.

Ser for meg det hadde vært litt kjekkere å reise med noen andre også da jeg har litt vanskelig for å valse bort til fremmede svensker å "sosialisere" meg, ihvertfall når det var en-to dager på hver plass.

Har ikke vært inni mange vogner men synes den virker solid og grei til 2 personer og perfekt når hun skal kjøre alene.

2015_A_11_action_361_lh-01.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som en kjekk og enkel vogn. :)

Jeg er ikke noen mester på sosialisering selv, så vi satt for oss selv, uten at det gjør meg så mye. Hadde det bare vært oss to hadde vi nok gått for hotell, men når man har med barn er camping og campingplasser perfekt etter min mening.

I tillegg liker jeg tanken på at man "flytter inn" hjemme, slik at man slipper å pakke inn og ut av bilen hundre ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig setter jeg stort spørsmålstegn til at en tilsynelatende lønnsom bedrift selges. I den grad den er lønnsom og genererer god inntekt, vil det alltid lønne seg å sitte på eiersiden. 

Forsåvidt sant, men mange bygger bedrifter og satser på å bli solgt/kjøpt opp når de når en viss verdi. 

Grunnene kan være at man synes det er mye mer morsomt med grunder bedrifter. Bedriften blir for stor, så man føler at noen andre må inn. Man ønsker å realisere pengene. osv... så jeg ville ikke vært så skeptisk til at bedrifter selges, det er dagligdags. 

Ps, mine uttalelser er generelle og ikek rettet mot denne bedriften, da jeg ikke har noe kjennskap til den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt sant, men mange bygger bedrifter og satser på å bli solgt/kjøpt opp når de når en viss verdi. 

Grunnene kan være at man synes det er mye mer morsomt med grunder bedrifter. Bedriften blir for stor, så man føler at noen andre må inn. Man ønsker å realisere pengene. osv... så jeg ville ikke vært så skeptisk til at bedrifter selges, det er dagligdags. 

Ps, mine uttalelser er generelle og ikek rettet mot denne bedriften, da jeg ikke har noe kjennskap til den. 

Joda, jeg er ikke helt uenig med deg, men i dette tilfellet er det snakk om en relativt lav pris og ord som er "litt for gode til å være sanne". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...