Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

I 1-serien kommer beltelåsen under setet, så der bruker jeg en slik:

seleforlenger-belteforlenger-bilbelte-fo

Ser for meg jeg kommer ut for det samme problemet selv, men forhåpentligvis ikke helt enda. Er igrunn veldig fornøyd med bilen (med unntak av tilhengervekten som er den eneste grunnen til at jeg vurderer bilbytte), så jeg satser på kabalen går opp når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axept: Jeg NEKTER å skifte til annet merke kun på grunn av plassmangel.. :P Må da være mulig. Kanskje noen vet om seter som er "små", tenker da på plassbruk??

Fredrik: Hva med en 2-serie Gran Tourer? Den er konstruert spesielt for barnefamilier med behov for litt ekstra plass... :)

Hva skjedde egentlig med sitat-svar oppdelingen?

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34'en er den fineste. :D

Hehe, ja tatt i betraktning at den er så gammel så er den nok det. Ikke sikkert F10 eldes like bra som E34 og E39 :)

Dama kjørte forran meg i E34 i stad jeg må si den begynner å bli seriøst gammel sammenlinket med andre biler på veien, men jeg synes likevel den fremstår som bøs og tøff i trafikkbildet i 2015. Ja den er gammel men jeg synes den er gammel med stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterte litt taxi her om dagen, og i går slo jeg av en prat med en taxisjåfør som kjører Oslos eneste gjenværende E61 taxi.

Det var en 2010 520d som han hadde kjøpt brukt (ikke taxi fra ny), så bilen hadde kun gått 185000km. Det var hans andre BMW, og han hadde ikke opplevd noen problemer enda. Så lenge man var nøye på løpende vedlikehold og ikke ignorerte feil funket bilene bra. Han hadde med vilje kjøpt en bil med lite ekstrautstyr for å unngå småfeil, og styrte unna panoramatak pga dårlig erfaring med det.

Samme dagen så jeg også en grå Mercedes W124, altså sedan, taxi i byen. Er en god stund siden sist jeg så 124-taxi - virker som det går en 2-3 stk enda som reservebil da de ikke ser ut til å være i daglig bruk hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale e28 535n på finn, hva mener dere den er verdt?

Aner ikke hva den er verdt, men må si jeg fikk litt (veldig) lyst på den.. :D

Hehe, ja tatt i betraktning at den er så gammel så er den nok det. Ikke sikkert F10 eldes like bra som E34 og E39 :)

Dama kjørte forran meg i E34 i stad jeg må si den begynner å bli seriøst gammel sammenlinket med andre biler på veien, men jeg synes likevel den fremstår som bøs og tøff i trafikkbildet i 2015. Ja den er gammel men jeg synes den er gammel med stil :)

Ja, de ser en smule gammel ut når de står blandt mer moderne biler, men flotte er de! Blir ikke lei av utseende, og de fanger alltid blikket mitt. :D Breifronten gir den et litt mer "moderne" look en smalfronten, syns jeg. Jeg personlig liker smalfronten best, men breifront er fint også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme dagen så jeg også en grå Mercedes W124, altså sedan, taxi i byen. Er en god stund siden sist jeg så 124-taxi - virker som det går en 2-3 stk enda som reservebil da de ikke ser ut til å være i daglig bruk hele året.

Den er i bruk både sommer og vinter, men er nok mer en kosedrosje enn en sliter nå om dagen :)

Er i og for seg "bare" en E300 Diesel med den fantastiske OM606 motoren uten turbo(som jeg også har). Bilen er helt strøken og motoren går like strøkent.. Jeg fant selv ut at jeg må få mine dyser overhalt etter å ha fått sjåføren til å fyren den opp for meg da jeg snakket med fyren :)

Det går jevnlig 4 stk 124-biler i Oslo, bare én av de er i daglig drift, og det er en 040-svart E300 Turbodiesel :) En kamerat snakka med eieren og alt var flott, til tross for at han var på sitt fjerde par forskjermer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale e28 535n på finn, hva mener dere den er verdt?

Tenker du på denne?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65919434

Synes ikke prisen var så ille jeg. Kanskje gått litt langt,men virker som den er tatt godt vare på.

Mangler chromelist rundt vindu, feil felger og slitt setetrekk.Men slike ting kan jo fikses!

225Hk? Trodde disse hadde 218Hk jeg..

Har selv begynt å tenke på E28 (igjen..) og følger derfor litt med på priser i Tyskland.

Min drømmebil:

E28 M535i uten plastikk.

Manuell (dogleg)

Air Condition

Takluke

Skinn sportsinteriør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de ser en smule gammel ut når de står blandt mer moderne biler, men flotte er de! Blir ikke lei av utseende, og de fanger alltid blikket mitt. :D Breifronten gir den et litt mer "moderne" look en smalfronten, syns jeg. Jeg personlig liker smalfronten best, men breifront er fint også. :D

Det som gjør at jeg liker disse bilene er at de er gamle nok til å gi den gode gamle BMW følelsen men moderene nok til å funke utmerket i daglig bruk. Den er jo så forbaska god å kjøre, ligger perfekt på veien (tross at enkelte understellsdeler er ifra 1994) og du får den gode gamle tunge og solide tyskerbil følelsen. Ikke er den helt strøken, ikke er den rask og den kunne brukt mindre bensin men den gir pokker meg ett smil om munnen både titt og ofte...Freude am fahren! Har sagt det før og sier det igjen, det er ikke mange biler som fortsatt lever opp til sitt slagord eller snart 22 år på veien :D

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=65919434&year_to=1989&ref=fas

Nå også med link. Tydeligvis en fyr som prioriterte motor foran sportsinteriør :P

Det er jo litt spesielt, ikke var prisen så aller værst heller. Men i og med at det er en norsk bil så ville jeg iallfall ha sjekket den nøye for rust, ser den har hjulbuelister og det er skumle saker på gamle biler som har gått hele livet sitt på salta norske veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen like bra som den ser ut på bildene er den nok verd 100+. Jeg er ikke overbegeistret for fargevalgene, men det er jo egentlig en smakssak. BBS felger på denne, så begynner ting å bli riktig så bra, selvom jeg syns e28 er litt kjedelig uten msport. Uansett artig og se en orginal og godt holdt e28 535. De tror ikke jeg det finnes så mange igjen av.. Ikke mer enn 5-10år siden e28 med m30 ble solgt for gibort priser og brukt deretter.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker E28! Synes det er litt rart, da jeg var en del yngre syntes jeg E28 og Mercedes-Benz 123 og 124 var forferdelig gammeldags :P Nå er det BMW og Mercedes-Benz for alle penga! Valget mellom E24 og E28 i den prisklassen ville vært ganske vanskelig for min del! Husker da jeg satt meg inn i passasjersetet for prøvekjøring av en E28 for første gang.. Det føltes som en svææært gammel bil, men det er når man virkelig kjører bilene at man etterhvert begynner å like dette mer og mer.

Skal sies at jeg i mine yngre dager var eksponert for Opel Senator av to modeller, A1 og B og dette er utrolig nok sofistikerte biler. Vi fikk en kommentar en gang da vi kom kjørendes hele familien til et selskap. Da i den gullfargede Senator A1'en, kommentaren lød noe som at vi så fryktelig vellykkede ut der vi kom kjørendes :P

BMW E30 og E28 var i nabolaget i min barndom så det er jo ikke det at jeg aldri så noen, og jeg klarte igrunn aldri å like ventilbråket fra de bilene, samt designet :P Opel(og Mercedes-Benz) sine seksere går så pent i forhold.

Senator Ben rustet vekk, Senator A1en står lagret på en tørr låve(vi solgte den) og er tilnærmet strøken fremdeles :)

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...