Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har en veteran i kjøretøyparken, og den er ikke forsikret veteran, ordentlig styr å få til det.. Fotografering og you name it. Gamle BMWn min hadde jeg i Vesta(heter det Vesta enda?!) og der var det ikke noe slikt.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en veteran i kjøretøyparken, og den er ikke forsikret veteran, ordentlig styr å få til det.. Fotografering og you name it. Gamle BMWn min hadde jeg i Vesta(heter det Vesta enda?!) og der var det ikke noe slikt.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Derfor jeg byttet til If.

Man slipper fotografering og alt det styret... :stupid:

Men de krever at du har en annen bilforsikring hos dem (som regel er dette bruksbilen din) og at du har hus eller innboforsikring.

Jeg sjekket vilkårene for veteranforsikring hos Tryg, Gjensidige, If og andre jeg ikke husker navnet på, og for meg falt definitivt If best ut, og det tror jeg vil gjelde for de aller fleste også. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og en veteran, men betaler bare litt over 2000 i året på den, så har ikke tatt meg bryet med å gjort det. M3n koster meg nesten 9000 i året, så der vil det nok utgjøre en liten sum skulle jeg tro. Kan jo høre om å få overført begge de, pluss bruksbilen og da, så kanskje jeg får samle rabatt. :)

Edit: Sjekket pris på bruksbilen på nettet, og jeg betaler 10.000 i Eika, og If skulle ha nesten 23.000. Så da var det plutselig uaktuelt vertfall :P Rart det er så stor forskjell på selskapene! 

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og en veteran, men betaler bare litt over 2000 i året på den, så har ikke tatt meg bryet med å gjort det. M3n koster meg nesten 9000 i året, så der vil det nok utgjøre en liten sum skulle jeg tro. Kan jo høre om å få overført begge de, pluss bruksbilen og da, så kanskje jeg får samle rabatt. :)

Edit: Sjekket pris på bruksbilen på nettet, og jeg betaler 10.000 i Eika, og If skulle ha nesten 23.000. Så da var det plutselig uaktuelt vertfall :P Rart det er så stor forskjell på selskapene! 

Som oftest er det best å ringe og be om en god deal, har opplevd STORE forskjeller mellom tilbud fra telefon og nett, spesielt If. =)

Sånn ellers, så synes jeg at Gjensidige har veldig gode priser over If på biler, men på veteran så vinner If i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring er slitsomt, drive å ringe rundt hvert år pga at de sette ropp prisene noe veldig, bare for til slutt å javne omtrent der man var.

De burde egentlig skjønne etter at du har tatt den runden ett par ganger at man ikke kommer unna med å sette opp prisene med 10% pluss.

Spes når bilen blir eldre og eldre og mindre verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk positivt overrasket i år. Jeg byttet til If for et år siden, og antok derfor prisene kom til å stige ganske kraftig i år.

Prisøkning ble det, men de steg bare med noen hundrelapper, noe jeg absolutt kan akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er ett ork og slitsomt hvis en faktisk gidder å ringe rundt til alle for å får pris.

Skriv heller inn Reg. nr. ditt inn i kalkulatoren, slik at det er selskapene som gjør jobben for deg og lager best tilbud for å få deg som kunde. Selv byttet forsikringselskap for 3. gang i 2015 og nå er det absolutt ingen selskaper klarer å slå meg på pris nå. Tilbudet jeg fikk til slutt syns jeg var gull verdt.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har turbo e30'n forsikret i if. Mest pga de har forsikring som dekker spesifikt ombygde biler.

Koster vell en 2200kr i året.

Orginale 318i'n har vanlig veteran forsikring. Koster vell en 1-1,5k.

Men vurderer bytte forsikring på 318. Mest pga kjørt over km så de grader.

Sto på 82000 når jeg kjøpte bilen i fjor. Står på 92000 nå og er maks 5000km i året så har kjørt opp all km til august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk positivt overrasket i år. Jeg byttet til If for et år siden, og antok derfor prisene kom til å stige ganske kraftig i år.

Prisøkning ble det, men de steg bare med noen hundrelapper, noe jeg absolutt kan akseptere.

Whaaaat. Pleier prisene deres å gå opp også!? Jeg har bare fått nedgang i pris pga. øking i bonus. Men nå står jeg endelig på 75% og tror prisene vil holde seg der ganske lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk noget ufrivillig testet våt vei egenskapene til toyo dekka på 318 istad.

noen hadde mistet en madrass på e18 etter ikea

så ble da bråstopp i trafikken var vell en god halvmeter igjen til bilen foran meg :P

lurer på åssen det hadde gått med nankang dekka som var på senest en mnds tid siden.

virka til å funke greit toyo dekka ivaffall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...