Larsinnj Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Det jeg ikke skjønner er at man må ha med begge delene av vognkortet, selgern i utlandet må jo nødvendigvis ha en av disse om han skal avregistrere bilen. Eller er praksisen annerledes når det gjelder eksport/import? Ja, det kan du spekulere på.. Jeg gjorde det slik som du tenker, og slik man normalt gjør, at selger leverer inn en del av vognkortet. Jeg hadde kjøpskontrakt og vognkort del 2 ferdig underskrevet når jeg møtte opp på BT, men det var ikke bra nok. Måtte visstnok ha begge deler da det sto viktig informasjon i den delen jeg ikke hadde. Fikk også beskjed om at det ikke var mulig (GULP) å få skilt på bilen uten å ha begge vognkortene under registreringen.. Etter litt googling fant jeg ut at det er bra nok med et COC-dokument fra BMW for å få fylt ut den manglende informasjonen da, så det ordnet seg, men det er jo en trekvart utfylt A4-side til 2000kr, så synes det var litt unødvendig. Spesielt når kontrolløren sto med samme papiret i hånda når jeg kjørte inn for andre gang, han måtte ringe selv til BMW for å bekrefte at han som hadde skrevet under hadde lov til å skrive under OG han måtte ringe til BT i Sverige for å få bekreftet at bilen var avregistrert for eksport. Så da kunne han jo fått opplest informasjonen fra dem og. Er litt tungrodd system hos BT synes jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Ja jeg har klødd meg fælt i huet på grunn av dette, mange land praktiserer også kun ett vognkort og ikke noen del to så da har man vel også ett problem. Når jeg skal importere bil så skal jeg dra til Biltilsynet å be dem gi meg en liste på hvilken dokumentasjon jeg må ha for å få registrert bilen, den skal undertegnes, stemples og settes dato på. En kamerat gjorde dette før han tok inn en bil ifra Sverige og det funka bra når ett veldig uvesentlig dokument manglet som ikke var satt opp på lista Mitt inntrykk av BT er at det hele står og faller på hvilket humør kontrolørene er i den aktuelle dagen, de kan virkelig gjøre ett stort nummer ut av bagateller eller ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Definitivt stor forskjell, ikke bare på dagsform til den enkelte, men også hvilken kontrollør du møter på. Jeg bort ca 10 mil unna BT, så spurte første gangen om jeg måtte ha med bilen tilbake for å ordne papirene, da de allerede hadde tatt kontroll på den, og skrevet inn rammenummer, senkesett etc. Og han sa at det lot seg ikke gjøre å skrive ut papirene uten at bilen var tilstede, så det var bare å ha den på henger, eller leie prøveskilt! Når jeg kommer tilbake kjører jeg bilen inni hallen, og han nye kontrolløren jeg fikk spør om han må løfte opp bilen. Svarte at nei, det tror jeg ikke for jeg skjønner ikke at jeg måtte ha med bilen i det hele tatt. Da så han bare i mangellappen å sa, neeeei det skjønte egentlig ikke han heller.. Alt det tekniske på bilen var jo tatt på forrige kontroll, så han trengte ikke å se på bilen han.. Samme var med S4en jeg hadde hvor jeg ble stoppa med frieksos og 18" hjul. 17" i vognkort. Fiksa eksosen å regna ut at rulleomkretsen var innenfor, så gadd ikke å styre noe med hjulene. Kom på en trafikkstasjon som er litt nærmere hvor jeg bor, og kontrolløren satte et kosteskaft, ikke skånsomt, mot hjulet og sa at skaftet lå et hårstrå utenfor skjermkanten, så da var det ikke godkjent. Bestilte time i Trondheim med det samme når jeg kom hjem å kjørte inn med samme hjuloppsett. Vips, 18" i vognkortet uten spørsmål. Er ikke rart folk driter i å godkjenne når de holder på slik synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Nei det er ganske håpløst, men BT og Staten generelt er jo som en kjempestor vernet bedrift. Det burde få konsekvenser for feil og uriktig behandling, slikt synes jeg er under en hver kritikk. Jeg blir bare matt noen ganger når jeg leser om folks erfaringer med BT.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Dårlige holdninger sklir dessverre ut i det private også. Når man tenker seg om så er det veldig mange som ikke burde være i noe form for serviceyrker. Opplæring eksisterer ikke og når noe krever litt mer innsats så gir man opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Dårlige holdninger sklir dessverre ut i det private også. Når man tenker seg om så er det veldig mange som ikke burde være i noe form for serviceyrker. Opplæring eksisterer ikke og når noe krever litt mer innsats så gir man opp. Det er helt riktig og jeg har opplevd det samme, men i det private er det ofte litt lettere å ta tak i ting og si ifra. Det offentlige er ett så vanvittig stor system med veldig mye byråkrati, ting blir fort bare helt nytteløst følger jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Møter du motstand hos f.eks biltilsynet er det bare å smile å se glad ut, og prøve til en annen dag. Er man vriompeis å setter seg totalt på bakføttene blir det vertfall håpløst å få gjort noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 (endret) Sliter med en vinterfelg her nå, den leker luft ut i en sveis som er blitt gjort på felgen før. Kan den hende dekkskum vil ordne det midlertid til jeg får tak i ny felg?? Trenger en 9,5" bred og 18" M-paralell Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Endret Oktober 27, 2015 av Haukefer TheMaa reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 Hvis de er originale, med 74,1mm nav, så kan det hende du rett og slett må selge de til gi-bort-pris, til meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 Hehe, nei kjekke vinterfelger så vil ha dem selv må bare få fikset den ene. Er og 72.6mm. Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 På Halloween skal jeg kle meg i uniform fra Biltilsynet og besøke alle som eier en Volkswagen dieselbil. Mohahahahaha! R4F431 RAFAEL, Slavearbeider'n, Hansh og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 På Halloween skal jeg kle meg i uniform fra Biltilsynet og besøke alle som eier en Volkswagen dieselbil. Mohahahahaha! "Knask eller avgassmåling?" R4F431 RAFAEL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 På Halloween skal jeg kle meg i uniform fra Biltilsynet og besøke alle som eier en Volkswagen dieselbil. Mohahahahaha! Vesentlig mer morsomt å gjøre det samme, men besøke BMW eiere for å fortelle dem at det samme dessverre gjelder deres motorvogn flobben og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 Jeg gleder meg fælt til nye Microsoft Lumia 950XL blir lansert nå Første mobil på lenge som virkelig gir meg "må ha"-følelsen. Noen av dere som selger telefoner som vet om denne blir forhåndssolgt via telenor i nærmeste framtid? Ser at kun elkjøp forhåndsselger for tiden, men uten abbonement. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 Noen som har greie på reperasjon av flatskjerm? Har en 5 år gammel Sony Bravia KDL40-W5500 lcd tv som jeg egentlig fortsatt er velidg fornøyd med og hadde en plan om å strekke levetiden på det 5 år til. Tven var helt iorden inntil guttungen valgte å fly det lille leke jagerflyet sitt full fart inn i skjermen, og det er nå noen merker der han kræsja, samt striper som går på horisontalt og vertikalt over hele skjermen der kræsjet fant sted. Noen som vet noe om reperasjon av noe sånt? Evt hvor man får kjøpt selve panelet så regner jeg med at dette er noe som er mulig å bytte selv? Jeg frykter jo at dette blir så kostbart at hele greia blir så ufornuftig at tven må bøte med livet og ny må kjøpes (hvilket jeg ikke er veldig gira på). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg