Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dere ene gangen jeg ikke tipper nabolaget er vinneren i nærheten av meg. Hadde vunnet 10000kr idag om jeg hadde fått inn kupongen.......

Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk

Surt.. :P

Hvis de ligger flatt på baksetene, så tar du framsetene såpass lang bak at de låser dem på plass. Siste hjulet får du lirket ned foran i benplassen til passasjeren.

Får prøve meg fram :P Touringen er ikke førsteprioritet uansett. Har bare 10 år gamle piggdekk til den, er god mønsterdydbe, men ja.. 10 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med plass i en e34 vel? I e36'en er det plass til 1 hjul i bagasjerommet om det er 8" eller breiere :/

Når jeg skulle på til Sigdal ifjor hadde jeg ikke så lyst til å ha hjul med ispigg inni bilen.

Fikk presset 4 stk 7X16 (riktig nok med tynne isdekk) i ribbet bagasjerom i e36 sedan. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet (visste, sikkert 10 år siden jeg leste dette) så var det kun en e34 m5 som politibil i USA. Denne ble visstnok donert av BMW som Marius her sier, og den gikk primært som "skole bil" ?

Flere stater i USA brukte E34 (og noen andre europeiske merker) som Highway Patrol. Sto ett større stykke om dette i ett Auto, Motor und Sport blad ifra 90 tallet jeg har. Det er også riktig at en bil ble donert ifra BMW til South Carolina i forbindelse med åpningen av fabrikken som skulle bygge Z3 og senere X5. Men det er lite sansynlig at denne ble brukt som noen skole bil, det er igrunnen ganske ulogisk da en E34 540I har veldig ulike kjøreegenskaper enn datidens Crown Victoria og Caprice ;)

Som en kuriositet kan det nevnes at den Øst Tyske staten DDR hadde en liten flåte av E30 325I som Polizei biler på 80 tallet. De var lei av at Trabantene og Ladaene de hadde som politibiler ikke holdt følge med Vest Tyskere og deres biler på gjennomreise i den lukkede og kommunistiske staten. Jeg mener, DDR var full av nesten tomme Autobahn strekkninger og fartsgrensen var 90 km/t, i beste fall 100 og promille grensen var null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fort bredden som blir avgjørende ja. Føler at man har masse plass, men det går ikke å putte ett hjul til inn der.

Har kjørt med ribbet bagasjerom og uten bakseter/dørtrekk i e36'en og det var noe jævlig med bråk. Hørte hver stein som spratt opp. Ekstremt mye støy som baksetene absorberer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kødder mye med å få gjort ting når noe i venstre lår ikke samarbeider helt, får ikke løfta det noe serlig av en eller annen grunn, bare låret, resta av beinet funker fint :P

meget køddent å kjøre bil med da bruker jo det til å clutche, men løser seg ok med å bare bruke bånn av beinet, men køkjøring er litt kødd da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fort bredden som blir avgjørende ja. Føler at man har masse plass, men det går ikke å putte ett hjul til inn der.

Har kjørt med ribbet bagasjerom og uten bakseter/dørtrekk i e36'en og det var noe jævlig med bråk. Hørte hver stein som spratt opp. Ekstremt mye støy som baksetene absorberer.

Kan skrive under på det.

Etter en lang uke med å få bil klar, sveise bur osv. ble også store deler av fredagen vi skulle kjøre brukt til siste "finish".

Uten tepper i bagasjerom, baksete og gulvteppe bak. Med coilovers som var godt oppbrukt og bråkete rustfri eksos.

Var godt å komme fram til hotellet halv 4 om natten etter å ha blitt filleristet i timesvis og passelig ør i hodet.

Etter et par timer på puten var det frokost og ned på isbane for å bli filleristet i noen timer til.

Men, absolutt verdt det!

Blir flere turer i år, men er på utkikk etter originale dempere og fjærer :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt jævlig. Må de hvile i fred.

Er vel ikke lenge til det skjer i Oslo også.

Rettelse.

Vi må bare holde øyne og ører åpne. Politiet rundt her driver kun med én ting; å stoppe "småkriminelle" som kjører bittelitt fort (jada, vet at kanskje det er en ruskjører blabla, men dere skjønner) i stedet for å samle hodene sine for å hindre at noe skulle skje, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...