Shattered Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Er enkelt hvis man bruker tapatalk Har prøvd det, skjønte ikke en dritt og ga opp. Så kan tenke meg at de enda eldre sliter med det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Tapatalk er bra det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 En kompis hadde veldig "god" erfaring med PostNord. De sendte fra Oslo, dagen etter kom den til Bergen, så til postkonteret til kompisen min, sms ble sendt ut, de sendte pakken til et annet postkontor i Bergen, sendte ny sms, så tilbake til hans postkontor med tilhørende ny sms. Deretter gikk den tilbake til Oslo. Så tilbake til Bergen og feil postkontor. Ny sms. Så tilbake til Oslo og ingen visste helt hvor den var. 3 uker senere når Canal Digital hadde sendt ut en ny boks, så kom begge to til rett postkontor Stortsett grei erfaring med postnord, fedex sitt sporingssystem derimot... Legger ved en gammel screenshot av sporingen på en pakke. For de som ikke vet hvor Larkollen er, så ligger det i Rygge, Østfold! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 For noen år siden skulle jeg få noen felger levert med Tollpost Globe (nå PostNord), og som vanlig skjer jo alltid når man ikke er hjemme. Jeg satt på et kurs når sjåføren prøvde å ringe meg, så jeg kunne ikke ta telefonen, men jeg ringte tilbake så fort jeg kunne. Da kom jeg til et sentralbord, og der var det et veldig "hyggelig og imøtekommende" kvinnemenneske. - Hun kunne ikke gi beskjed til sjåføren om hvor jeg var (slik at de evt. kunne leveres der, da de kjører forbi på veien), eller når jeg var hjemme - Hun kunne ikke gi meg nummeret til sjåføren - Hun kunne ikke lage en avtale for levering neste dag (skulle på kurs da også) Neste dag ble det akkurat likt der sjåføren forsøkte å ringe, mens jeg ikke kunne ta den. Samme kvinnemenneske tok telefonen, og da fikk jeg beskjed om at forsendelsen ble returnert om jeg ikke kunne ta imot pakken mellom 08:00 og 16:00 på min hjemmeadresse. Tredje dag sluttet kurset litt tidligere, så jeg kjørte opp selv til sentralen og hentet felgene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Det som er verdt å merke seg er at de franske bilprodusentene stadig selger enormt mange biler over hele verden. PSA har en årlig produksjon på over 3 millioner biler og Renault nesten like mange. For sammenligningens skyld... BMW Group produserte i fjor ca. 2,1 millioner biler. Norge er et litt spesielt land i denne sammenhengen iom. at franske biler har et såpass dårlig rykte der, men man skal ikke lenger enn til Danmark og Tyskland før franske biler er temmelig populære (spesielt små og mellomstore bilmodeller). Mitt poeng var imidlertid ikke å stille PSA og Renault opp mot f.eks BMW på generell basis, men derimot å poengtere at hvorvidt en motor går langt er en sammensatt sak. En motor fra Peugeot er ikke objektivt dårligere i denne sammenhengen enn f.eks en BMW motor, men den kan ha en annen grad av effekt, fleksibilitet, forbruk, servicevennlighet, støy etc. Franske biler har dårlig rykte av en grunn. De ligger stort sett på bunn av alle statestikker som handler om driftsikkerhet og kvalitet, langt bak tyske bilmerker. Franskmennene er flinke på å lage spesielle biler, på ingen måte dårlige biler rent praktisk men kvalitet får de bare ikke til. Har kjørt litt for mange franske leiebiler til å ha noen annen oppfatning enn dette. Alt ifra tekniske løsninger som multimedia skjermer til drivlinjer føles og er milevis bak tyske konkurrenter. Automatkassen på nyeste Peugeot 508 er det værste mølet jeg har kjørt med, og interiør kvaliteten i siste Clio for VW Polo til å virke som en premiumbil. Også kan jeg ikke fordra biler hvor alt ifra radiostasjoner og klima må trykkes frem på en billig touch skjerm, tar for mye fokus vekk ifra kjøringen. Fransk bil er greit for de som vil ha noe som skiller seg litt mer ut enn hva Volkswagen og Toyota gjør. Snakker vi derimot eldre Fransk bil så kan jeg være litt mer medgjørlig, men ellers er det ett totalt ikke tema for min del. Da heller Ford, Opel eller Mazda for min del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 noen som veit om koed pleier å være treige til å sende deler? bestilte ny dyse og litt småtteri for rett over to uker siden, stod at alt var på lager, har fortsatt ikke fått noen sendings-bekreftelse eller noe.. tidlig juleferie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 PSA's og Renault's fokus vedr. eksport av biler er direkte knyttet til den franske utenrikstjenestens interesser. Nordamerika og f.eks Australia har derfor ingen interesse, men det har land som Marokko, Nigeria (som har over 170 millioner innbyggere og er en regional stormakt i Afrika), Egypt, Brasil, Argentina, Iran, Kenya, Russland og Kina (altså stort sett sentrale regionale og globale stormakter). Tilsvarende er fransk eksport av våpenteknologi og ikke minst ekspertise vedr. atomkraft konsentrert rundt de samme landene med tilhørende interessesfære (tidligere kolonier og fransktalende land generelt). Jeg tror derfor at vi med rimelig sikkerhet kan fastslå at PSA og Renault er relativt aktive i disse områdene selv om et statistisk grunnlag ikke nødvendigvis er tilgjengelig fra landene selv. Frankrike ønsker og føler seg forpliktet til å være en sentral aktør på verdens økonomiske, politiske og militære arenaer. Dette ser vi ikke minst nå som de har et hangarskip (verdens eneste med atomkraft som ikke er amerikansk) utenfor Syria. Her er det verdt å minne om at det området som idag er Syria var fransk mandatsområde fra 1918 da det ottomanske riket (les: Tyrkia) kollapset som en følge av 1. verdenskrig og frem til 1946 da hele regionen ble omfordelt og staten Israel opprettet et par år senere. Jeg er helt enig i det du skriver i dette innlegget Fredrik. Mitt poeng var at "PSA i midøsten som en robust bil under krevende forhold" desverre i beste fall er en myte. I de (mange av de) landende i midøsten med tøffe forhold, og hvor det ikke er ytre faktorer som sørger for at PSA har noe der fra gammelt av, glimrer PSA med sitt fravær. Og med delvis god grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 noen som veit om koed pleier å være treige til å sende deler? bestilte ny dyse og litt småtteri for rett over to uker siden, stod at alt var på lager, har fortsatt ikke fått noen sendings-bekreftelse eller noe.. tidlig juleferie? Send mail! Eller ring. De pleier å være raske, er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 noen som veit om koed pleier å være treige til å sende deler? bestilte ny dyse og litt småtteri for rett over to uker siden, stod at alt var på lager, har fortsatt ikke fått noen sendings-bekreftelse eller noe.. tidlig juleferie? Har i grunn alltid vært rask med å levere deler når jeg har bestilt hos de. adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Ettersom du ikke har fått bekreftelse kan det virke som om ordren ikke har gått gjennom. Dette har skjedd med meg før, så jeg ville tatt kontakt. Bestilte forøvrig der to ganger forrige uke, og fikk delene ganske raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 (endret) Send mail! Eller ring. De pleier å være raske, er min erfaring.får gjøre det blir vel å banne i kirka detta, men når jeg innså hvor lang tid det kom til å ta med 530'n så gikk jeg til innkjøp av mercedes kun midlertidig, men er så lei bmw'n nå, så når motoren er fiksa skal jeg få tatt det som er av rust og så ryker den rett på finn Ettersom du ikke har fått bekreftelse kan det virke som om ordren ikke har gått gjennom. Dette har skjedd med meg før, så jeg ville tatt kontakt. Bestilte forøvrig der to ganger forrige uke, og fikk delene ganske raskt.Pengene ble trekt fra konto med en gang hvertfall, spørs om det ikke har skjedd en glipp da får høre med de får ny jobb i mars eller februar (endelig fast), med noen litt hyggeligere lønnslipper enn nå, så tenkte å handle meg en e92 når den tid kommer. Har for det meste sett på diesel (325 og opp), men ser det er noen interessante bensin-biler ute og. hvordan er 325i og 330i motorene i disse? er det ikke 330i som har problemer med oljeforbruk? eller var det 330i som sitter i e46? Endret Desember 14, 2015 av Ådne95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Er vel 330i i E46 du tenker på M54 motoren. adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 325i og 330i har "samme" motor i e92, begge er tre liter og førstnevnte kan tunes opp til samme effekt som 330i. adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 takk for oppklaringa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 325i og 330i har "samme" motor i e92, begge er tre liter og førstnevnte kan tunes opp til samme effekt som 330i. Nei, man fikk E92 325i med N52B25 også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg