olenikolai Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Kjøpt de ulike "hele" modellene av IPhone, altså 4,5 og 6. Regner meg som en aktiv bruker med 2-3 fulle oppladningen om dagen og har egentlig ikke så mye å klage på! Aldri heller skjønt hvorfor så mange klager på de! MacBooken min går også fremdeles som en drøm (første gen. retina) selv med mye Photoshop jobbing osv Det merkes jo selvfølgelig at det går noe saktere enn det gjorde da det var splitter nytt, spesielt på macen, men om jeg hadde ryddet litt opp på den, skrudd den av litt oftere og ikke hatt litt mer enn 5GB ledig på SSDen så hadde den jobbet like herlig fremdeles tipper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Godt nyttår godtfolk! Rakk heldigvis fyrverkerisalget idag. Haukefer og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Foretrekker Windows pga alt er laget for det, spill, programmer osv. Og det er litt meir åpent og lar deg tweake og styre OS'en så mykje du vill. Følte meg så låst på macen. Du kan liksom gå heilt Windows 95 style på windows 7 og du kan lage egne fancy menyer som du ikkje enkelt kan gjøre på Mac. Trur det er slik for at du skal føle deg heime i alle Apple produkt, men forsatt. Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 (endret) Foretrekker Windows selv, men det er mest pga jeg spiller en del.. De færreste spill jeg spiller er kompatibel med Mac, og selv om man kan bruke "Windows-emulator" så mister man mye ytelse på veien. Har selv nylig oppgradert det meste og kjører nå i5 4690k + GTX 980 KINGPIN editon godt overklokket begge deler.. (4.6Ghz CPU) Det du skriver om kjølepasta R4F431 forstår jeg ikke(?) Kjølepasta som er montert korrekt kan fint holde 6år+ før det mister noe ytelse med mindre man kjører 80c+ på CPU hele tiden. Fikk nylig ny vifte på min og nå holder den seg pent på 30-35c Endret Januar 1, 2016 av Julian Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Tror jeg trenger bedre kjøling i min PC.. Grafikk kortet blir veldig varmt stort sett uansett hvilket spill jeg spiller. PCen høres ut som et fly når jeg spiller [emoji14] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Foretrekker Windows selv, men det er mest pga jeg spiller en del.. De færreste spill jeg spiller er kompatibel med Mac, og selv om man kan bruke "Windows-emulator" så mister man mye ytelse på veien. Har selv nylig oppgradert det meste og kjører nå i5 4660k + GTX 980 KINGPIN editon godt overklokket begge deler.. (4.6Ghz CPU) Det du skriver om kjølepasta R4F431 forstår jeg ikke(?) Kjølepasta som er montert korrekt kan fint holde 6år+ før det mister noe ytelse med mindre man kjører 80c+ på CPU hele tiden. Fikk nylig ny vifte på min og nå holder den seg pent på 30-35c Min varer 1-2 år. Min var sand da. Samme med kompisen min sinn, og bestevennen min sinn. Begge hadde 80-100 grader når dei spilte. Gikk ned til 50-60. Eg oppgraderte til sikkelig overdimensjonert kjøling og holder 30-40 på full kjør. Men No har det gått 1 år og no er den 60 på fult kjør. Har prøvd dyrere pastaer og legger en klump på prossesor og klemmer ned for å få minst mulig bobler. Samme med gpu'en. 6990 radeon hd Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Pssst, det heter Mac Os, ikke iOS når det er snakk om PC. Noe av det vanskeligste med å gå over til Mac fra Windows er etter min mening det å gi slipp på mappestrukturen. I windows sorterer man gjerne bilder i mapper, undermapper og 37 Ny Mappe-mapper, mens man på Mac overlater alt dette til et program, og man har ingen forhold til originalbildene. Det samme gjelder forøvrig musikk. Dette er ganske "skummelt" i begynnelsen, men akkurat på bilder er det veldig greit, da man kan lage album og kategorier på kryss og tvers, og om man sletter noe ligger fortsatt originalfilen der den alltid har vært. Det finnes naturligvis ulemper her også, men når det gjelder bilder er dette noe av det jeg liker best. Ellers fungerer ting stort sett likt, bare annerledes. Der sliter jeg.. Dette er noe jeg ikke forstår.. Skulle "rydde" i bilder og laget mapper, men da jeg flyttet bildene ble dem "værende" hvor dem var fra før og i den nye mappen. Men er det slik å forstå at slik skal det være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Jeg bruker fortsatt iPhoto da jeg ikke liker Bilder, så der er jeg nok ikke særlig til hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 iPhoto har blitt deaktivert på min for lenge siden.. Bruker uansett Adobe Bridge CS5, liker det best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Kjøpte min imac 27 i 2011, og har hatt en server ved siden av med hardware fra 2007. Serveren begynte å oppføre seg litt rart nå, med masse restarting osv, så handlet litt. Alt er ikke oppe ennå, men kjører denne råtassen med unraid i bunnen. 2xSSD som cachedisker, 2TB som paritetsdisk og 3 disker som lagring. Unraid er helt fantastisk. Søk det opp Kjører server på maskinen samtidig som en virtuell windows 10, som har direktetilgang til skjermkort osv. Sjekk videoen dems her: https://youtu.be/LuJYMCbIbPk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 (endret) Min varer 1-2 år. Min var sand da. Samme med kompisen min sinn, og bestevennen min sinn. Begge hadde 80-100 grader når dei spilte. Gikk ned til 50-60. Eg oppgraderte til sikkelig overdimensjonert kjøling og holder 30-40 på full kjør. Men No har det gått 1 år og no er den 60 på fult kjør. Har prøvd dyrere pastaer og legger en klump på prossesor og klemmer ned for å få minst mulig bobler. Samme med gpu'en. 6990 radeon hd Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Da gjør du noe alvorlig feil. Demonterte nylig min 7 år gamle pc og selv der var pastaen normal. Har ikke hatt den av siden ny Alt over 65c på cpu syns jeg begynner å bli farlig høyt, så vis dine venner lå på 80-100c under spilling så hadde nok pcene gått av. Igjen vis den etter 1 år har økt med 20-30c så er det noe du gjør alvorlig feil Det er bare å ligge en dært på midten av CPU med diameter på ca 1cm, legg kjøler nedpå og fest den til hovedkort. GPU er det ikke vits å bytte kjølepasta på med mindre man skifter kjøler. Og det er kun nødvendig vis man skal overklokke mye Min har aldri hatt viftene i bruk selv med 25% overclock. Under 60c så går ikke vifter. Endret Januar 1, 2016 av Julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Da gjør du noe alvorlig feil. Demonterte nylig min 7 år gamle pc og selv der var pastaen normal. Har ikke hatt den av siden ny Alt over 65c på cpu syns jeg begynner å bli farlig høyt, så vis dine venner lå på 80-100c under spilling så hadde nok pcene gått av. Igjen vis den etter 1 år har økt med 20-30c så er det noe du gjør alvorlig feil [emoji14] Det er bare å ligge en dært på midten av CPU med diameter på ca 1cm, legg kjøler nedpå og fest den til hovedkort. GPU er det ikke vits å bytte kjølepasta på med mindre man skifter kjøler. Og det er kun nødvendig vis man skal overklokke mye Min har aldri hatt viftene i bruk selv med 25% overclock. Under 60c så går ikke vifter. Ja ja, sleit mes høge tempraturer, gikk fra 65-80 ja. Leste på nettet at det kunne være skadlig. Men ung og dum og tenkte ikkje på det.Skiftet på CPU pga bytte kjøler og såg det var blitt støv (ferdigbygd hoss komplett). Var med begge vennene mine med komplett.no bygd pc. Begge pastaene hadde blitt sand og speedfan registrerte over 100 grader hos den ene vennen. Skiftet pasta etter å ha sett mange, mange, Maaaaange videoer, brukte kvalitetspasta og lot det "burn-in". Og ser No det begynner å bli 50-65 på min med rainbow six siege på LOW. 40-50 fps Men world of tanks kjører eg glatt på max med 45. Og 35 med ny pasta. 60 fps. No skal det sies at ubisoft hater AMD da..... Ser ikkje ka eg har gjort feil? Open for forbedre meg selv [emoji52] Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Kjører assetto corsa på 120fps på max nå i 1920x1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Ja ja, sleit mes høge tempraturer, gikk fra 65-80 ja. Leste på nettet at det kunne være skadlig. Men ung og dum og tenkte ikkje på det. Skiftet på CPU pga bytte kjøler og såg det var blitt støv (ferdigbygd hoss komplett). Var med begge vennene mine med komplett.no bygd pc. Begge pastaene hadde blitt sand og speedfan registrerte over 100 grader hos den ene vennen. Skiftet pasta etter å ha sett mange, mange, Maaaaange videoer, brukte kvalitetspasta og lot det "burn-in". Og ser No det begynner å bli 50-65 på min med rainbow six siege på LOW. 40-50 fps Men world of tanks kjører eg glatt på max med 45. Og 35 med ny pasta. 60 fps. No skal det sies at ubisoft hater AMD da..... Ser ikkje ka eg har gjort feil? Open for forbedre meg selv [emoji52] Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Temperaturer varierer fra spill til spill.. Noen er kjempekrevende av CPU, mens andre omtrent ikke krever at du har en CPU. Spill jeg spiller mye for tiden (Arma 3) er vanvittig krevende av CPU. Selv her stiger temperatur minimalt over 40. Men hvordan er luftflyt i kabinettet da? Overtrykk? Mye som spiller inn på temperatur. Selv har jeg to vifter inn og en ut for å ha litt overtrykk. To vifter på CPU med giga-kjøler (Noctua NH15) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Relativt spenstig nyttårsfeiring når forsterkeren(Emotiva XPA-3) til verten tar fyr Bestemte seg for å samtidig sende likestrøm ut på utgangen for å deretter brenne fast basselementene i mine Cerwin Vega DC15 i baren i kjelleren sto mine Cerwin Vega 1515 og spilte så fluene spratt fra veggene, så med Sonos-systemet i partymodus så var det komplett. Nå er det bare et år til neste gang.. Lurer på hva man skal skaffe seg for å overgå lydtrykket i år.. Cerwin Vega PA? Skare1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg