Otis Skrevet Januar 2, 2016 Share Skrevet Januar 2, 2016 Jeg slipper ingen forbi så lenge jeg selv holder fartsgrensen eller kjører fortere. Det er den bak sitt ansvar, er det ikke? Jeg mener at dette IKKE gjelder når man kjører under fartsgrensen. ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Januar 3, 2016 Share Skrevet Januar 3, 2016 (endret) Stort sett så slipper jeg biler forbi (kjører til siden) når jeg selv holder fartsgrensen (eller litt under) og det kommer noen opp bak og ligger klin inntil fangeren. I dag opplevde jeg det motsatt.. Pga snøfall så valgte noen bilister å ligge laaangt under fartsgrensen. Utenfor Skien er det ett tettsted som heter Siljan, ligger noen meter over havet høyere en Skien, så der kommer det mere snø en "dere nede". En kamerat av meg måtte sette igjen bilen sin i Siljan pga en punktering på nyttårsaften, så i dag kjørte vi opp for å hente det defekte hjulet for fiks. På veien "ned" igjen ble vi liggende bak to biler hvor den første lå 20 km/t under fartsgrensen, da var det ikke kommet så mye snø og veien var saltet, da tok min tålmodighet slutt og når det åpnet seg for forbikjøring så brente jeg til.. Heldigvis så "flashet" jeg med langlysene samtidig som jeg satt på blinklys, for bllen foran meg ville også forbi den første bilen som lå 20 km/t under fartsgrensen i en 60-sone, for når jeg svingte ut så hadde bilen foran samme plan som meg.. Han ventet til jeg var forbi begge.. Vel, når vi returnerte ett par timere senere i kveld med nytt dekk på felgen og ombytte var ferdig så skulle jeg hjem til Skien, og da lå det betydelig mere snø på veien. Tok det rolig i høyden, men nærmere jeg kom Skien så ble det mere bart på veien. Foretok noen "bremsetesteter" for å sjekke føret og fant ut at jeg kunne ligge opp til fartsgrensen. Så blir jeg liggende bak en bil som igjen holder 20 km/t under (60-sone). Når føreneren av bilen ikke gjør antydning til å kjøre til siden, blir jeg irritert og legger meg helt opp til fangeren i håp om at sjåføren tar ett hint. Dessverre skjer ikke det, ligger tett opp bak på bilen men ikke faen om føreneren av bilen tar hintet. Da vi kommer inn i en 70-sone gjør ikke førren antydning til å øke farten. Da bestemmer jeg meg for å kjøre forbi, og jeg tror det er første gang i mitt liv at jeg har foretatt en forbikjøring uten å kjøre over fartsgrensen, greide faktisk å komme meg forbi bilen ved å kjøre i 60 km/t i en 70-sone... Da skjønner dere hvor tragisk denne personen kjørte. OK, ikke alle er like "trygge" til å kjøre på vinterføre, men er man utrygg og "safer" det inn med lav hastighet, så for faen kjør til siden og slipp trafikken forbi!!! Endret Januar 3, 2016 av fish Julianv, Larsinnj og Thundercoil reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Skal visst leie en F10 om en times tid. Tenkte å bare ha en cruisedag, og har ikke prøvd en enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Digg Lyst å gjøre det en gang selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 13 Januar så skrives det under med banken om boliglån , gleder meg til å ta over 1 Februar ! danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 wtf når begynte politiet å sende talemelding om å be deg ringe de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 wtf når begynte politiet å sende talemelding om å be deg ringe de? Kan hende de har misforstått "telefonsvarer" - men hva har du gjort nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 (endret) Kan hende de har misforstått "telefonsvarer" - men hva har du gjort nå da? [emoji14]"Nå da?"Er jo englebarn jeg [emoji23] Jeg vet faktisk ikke hva som skjer. Bilen står jo i min mor sitt navn Så hvorfor de kontakter meg er jo et stort spørsmål. Endret Januar 4, 2016 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 "Nå da?" Er jo englebarn jeg [emoji23] Jeg vet faktisk ikke hva som skjer. Bilen står jo i min mor sitt navn Så hvorfor de kontakter meg er jo et stort spørsmål. Oh noez... Sikkert en korrup fyr i politiet som skal ha kontakt, for "gamledagers skyld" Haha neida, men høres ikke bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Aaah fant ut hva det var [emoji23] Burde jo ha visst hva det var i grunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Aaah fant ut hva det var [emoji23] Burde jo ha visst hva det var i grunn.. Spoling på offentlig parkeringsplass med følger av inndratt førerkort? ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Og det vaaar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Neida [emoji14] Ikke noe bilrelatert heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 (endret) Digg Lyst å gjøre det en gang selv!Fin bil. Ble visst F11 i stedet. 5-serie var mangelvare De hadde 4-serie også, men ingen ledige (søren) Hehe. Koser meg på tur, men fant fort ut at jeg holder meg til gammel BMW en stund til. Det er en sprell ny 520d x-drive med m-pakke. Rullet 4000 km. Endret Januar 5, 2016 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Hvor leide du og hva kosta det? Fant ikke noe selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg