Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Mener du til karosseri eller felg? Har brukt metallsparkel for å fikse lett kantkjøring på vinterfelger for noen år siden. Resultatet etter mye pussing og etterfølgende grunning og lakkering var absolutt innafo, selv etter 2 år med trøndersk vinter. Bilen med de er solgt nå dessverre, ingen bilder. Kjøpte to-komponent fra biltema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetta to små rusthull med sparkel på Mercedesen her forleden.. Ble strøkent det etter litt pussing med 80-papir så flekkmaling :P

Hvor lang tid det går før utbruddet stadig blir større er en annen sak, men holder det et par måneder til, så er jeg fornøyd.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at 5-serien burde hatt en A6 allroad konkurrent også :)

Jeg har lurt på om dette ville hatt mer for seg enn en høy 3-serie - i dette prissegmentet kunne bilen vært utstyrt med luftfjæring slik at bakkeklaringen kunne vært variabel.  For kjøring på dårlig vei eller snødekke kunne den heves til 20cm+ mens i fart senket bilen seg til  en høyde lavere enn en standard 5-serie. Lurer på hvor mye av 5-seriens opprinnelige DNA som ville vært bevart i en slik bil.  :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på om dette ville hatt mer for seg enn en høy 3-serie - i dette prissegmentet kunne bilen vært utstyrt med luftfjæring slik at bakkeklaringen kunne vært variabel. For kjøring på dårlig vei eller snødekke kunne den heves til 20cm+ mens i fart senket bilen seg til en høyde lavere enn en standard 5-serie. Lurer på hvor mye av 5-seriens opprinnelige DNA som ville vært bevart i en slik bil. :-k

En 5-series opprinnelige DNA forsvinner nok i en sånn bil, men jeg tror ikke den blir noe dårligere av den grunn sett på dens hensikt. En Audi A4 allroad er 3cm høyere enn vanlig og A4 S-Line er 4cm lavere enn vanlig. Tenker BMWs oppsett kunne vært samme. I 99% av tilfellene hadde en vanlig 520d xDrive gjort akkurat samme nytten, men likevel synes jeg det er litt kult med skjermbreddingen, de konkave felgene og alu-platen foran, sidene og bak som gjør at den skriker litt offroad og vinterglad. :) Jeg vet BMW får dette til om de vil og jeg vet de finner en løsning som ikke bryter mye med gode kjøreegenskaper. ;)

Jeg skjønner godt dette bryter litt med hva essensen i BMW er, men likevel står jeg ved det jeg ønsker/savner.

Forresten, jeg trodde aldri jeg skulle si det, men nye Tiguan ser ut til å faktisk bli kul, imotsetning til dagens modeller.

http://m.dinside.no/935746/volkswagen-tiguan-roff-og-ladbar-versjon

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pussa ned rust i bunn av dører og tenkte å sparkle opp og pusse til det blir bra og så lakkering da

Grunning først(før sparkel).

Har prøvd mye forskjellige merker.

Synes wuerth sin multi light 1020 er fin "universal" sparkel.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt når Audi kom med sin Allrad. Da var det faktisk noen som kjøpte en slik en og satt på senkesett. Verden er rar noen ganger.

Noe av det som irriterer meg ufornuftig mye er folk som skamsenker SUVer. Og rally-gatebiler. Jeg sukker bokstavelig talt når jeg ser en stance WRX STi. Blæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...