Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tweaket litt på Fredriks utkast her, og kom fram til en tekst jeg føler var grei. Hva tenker dere?

Selger nå bilen min grunnet overgang til dieselbil.

Er en veldig hel, grei og pen bil som bærer preg av å være godt vedlikeholdt!

Bilen er EU-godkjent til 04/17 og årsavgift betales av meg så snart den kommer i posten. Det finnes litt overflaterust på bakluke, samt noen bobler her og der. Ellers veldig lite. Det foreligger mye dokumentasjon på bilen, kvitteringer og servicehefte.

Bilen er godt utstyrt, kan nevnes:
-Xenon
-Regnsensor
-Skinninteriør med varmeseter
-Cruisekontroll
-Kjørecomputer
-4x elektriske vinduer
-Elektriske speil
-Lyktespylere
-Alarm
-2-soners automatisk klima
-Rollo med netting i bagasjerom
-Multifunksjonsratt
-Vinterdekk, gode Hakkapelitta 7 piggdekk
-Sommerdekk på felg, Michelin

Pris kan diskuteres ved rask og problemfri handel.
Ta kontakt på telefon/sms/mail for en hyggelig bilprat, og for besiktigelse og prøvetur.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, men gidder ikke vente så lenge. Tenkte å legge ut til 25+omreg. Er det veldig urimelig? Litt dumt om den skal falle langt bak i systemet igjen. Er jo stor variasjon i hvor god stand disse bilene er i, og jeg mener at min stiller godt sånn sett!

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde caddy uten varmer og de ble faktisk ikke varm. De nådde mange ganger ikke 50 grader på olje engang. Som oftest stod nåla for kjølevannet rett over null.

Men nå har alle caddy varmer som standard både bensin og diesel!

Jeg ettermonterte varmer på min bil selv, brukte 19k på det.

Trodde jeg skulle klare meg uten varmer på min neste bil, men savnet var for stort!

Edit: det vat på jobb vi hadde/har caddy.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent tilbys dette flere merker i USA, f.eks Volvo har dette http://support.volvocars.com/en-CA/Pages/article.aspx?article=0d3df457bc7bd531c0a801512a956093.

Kan virke som at Bmw ikke tilbyr det. Mercedes ble jeg litt mer usikker på, mulig det er 3.parts løsninger.

Så min konklusjon er nok noe lovverk som gjør at dette ikke tilbys i Europa.

Ja jeg hevdet ikke at dette var noe kun Chevrolet tilby, alle amerikanske merker tilbyr dette. Også merker som Toyota, Lexus, Nissan, Infinity og andre som er store på det amerikanske markedet. USA er viktig for Volvo så er det er ikke utenkelig at de tilbyr dette der borte.

Det er nok ikke noe lovverk i Europa som gjør at fjernstarter ikke er aktuelt her. Bilen jeg kjørte var solgt ny i Norge med europeiske spesifikasjoner, har også sett Corvette og Camaro med fjernstarter og europeiske spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeoten blir ikke varm. I 20-25minus som vi har hatt de siste ukene her, kjører jeg med aluminiumsfolie forran grillen for at varmeapparatet skal gi noe som minner om +grader.

Sammen med defekt setevarmer har jeg mye klær på når jeg skal ut!

X5en har webasto. I fjor tømte jeg batteriet på 1,5time pga jeg ikke gadd å skrape rutene.. Nå får den stå inne med 8+ på varmepumpen.

Forøvrig en artig bil! Jeg var ute å lekte litt i går. Firhjulssladd i 30-40cm løssnø er gøy!!

Den 520en syns jeg var svært pen og godt utstyrt for prisen. Får du skiftet håndbrekkskoene og behandlet de rustflekkene med punktsandblåser og litt lakk- så er bilen langt mer attraktiv fordi du kan si den er rustfri. At resultatet ikke er 100% spiller ikke så stor rolle. Det er det ikke mange preface e39 som er rustfri og teknisk ok.

Jeg ser litt etter bil i den billige delen av markedet, og første prioritet for meg er at eu godkjenningen varer så lenge som mulig og at bilen ser hel og pen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du skiftet håndbrekkskoene og behandlet de rustflekkene med punktsandblåser og litt lakk- så er bilen langt mer attraktiv fordi du kan si den er rustfri. At resultatet ikke er 100% spiller ikke så stor rolle.

Ser den, men frister lite å påkoste mer samt legge mer energi i det når jeg allerede selger til en pris hvor jeg taper nesten 10k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si dette var en kurrant søndagsmorgen! :smile: Yamaha 250 og Suzuki 450 crossere med ispigg :)

http://i149.photobucket.com/albums/s62/larsinnj/th_IMG_0065_zpsz7wrgflk.mp4

Digg! :) Var i skibakken idag, fantastisk føre. Fordelen med å være førstemann er st man slipper mye kø og får kjøre på nypreppa løyper/hopp. Jeg kom akkurat hjem og nå var alt oppkjørt og køen var på 10min.. Nå er det ut å måke litt her, se om jeg får mekket snowskate rail i hagen!

Bilde fra første turen i morrest! :)

post-43083-0-54250600-1453034081_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må enten gå grisebillig eller vente til våren, gabz. Eg sjekket interessen for e39en min på Facebook siden, og der var det stoooor interesse og folk ville gi meg 50k usett.

Men det er vell for min er facelift og manuell. [emoji23] og M54b22

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabz. Aldri gøy å tape penger eller fikse rust og småfeil, men tipsene mine er ikke for å gjøre kjøper en tjeneste. Det er for at bilen skal bli mer lettsolgt og du forhåpentligvis taper minst mulig.

Jeg ville gjerne kjøpt bilen din billigst mulig og fikset feilene selv, men det er mange som betaler litt ekstra for å slippe arbeidet. Det er en grunn til at de fleste preface e39 går under 20 000 hvis de ikke er eu ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si dette var en kurrant søndagsmorgen! :smile: Yamaha 250 og Suzuki 450 crossere med ispigg :)

http://i149.photobucket.com/albums/s62/larsinnj/th_IMG_0065_zpsz7wrgflk.mp4

Nais!

Vet ikke helt hvor du bor, men vet det er Sør Trøndelag, om jeg husker rett.

Ellers er det kommet ca 10-12 cm snø i Trondheim på ca 2 timer!! Woohoo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...