Fredrik 90 Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Nye BMW G11 7-serie har jo selvparkering, bilen kan kjøres frem og tilbake via nøkkelen. Hvordan blir det da hvis en beruset person praktiserer dette, kjører bilen inn og ut av garasjen eller en parkeringslomme kun for å flytte bilen. Bare man sitter bak rattet med motor i gang kvalifiserer jo som fyllekjøring, med G11 kan man altså starte bilen og kjøre den frem og tilbake via nøkkelen man holder i hånden. Med andre ord, man trenger ikke røre bilen en gang...men man har likevel "herredømme" over den. Det må da bli en nøtt å knekke for myndighetene, man hadde jo garantert blitt straffet om man hadde sittet bak rattet og gjort samme manøver. Er vel ingen lov som sier at det er forbudt å kjøre fjernstyrt bil (RC) med promille? Står vel ikke spesifisert noe sted hvor stor den fjernstyrte bilen må være før det blir forbudt å styre den med promille liffi og awt reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 TRF: voksen starter å krystallisere seg der det er kaldest, altså langs veggene av beholderen. Man vil ha litt å gå på før pumpa ikke får dratt inn dieselen. Fredrik: tror ikke det blir noe nøtt å knekke i det hele tatt. Har du styrt en motorvogn i beruset tilstand så blir nok utfallet det samme uansett hvordan det skjedde. En RC-bil kan ikke kjøre over noen og drepe dem, det kan en bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Fredrik: tror ikke det blir noe nøtt å knekke i det hele tatt. Har du styrt en motorvogn i beruset tilstand så blir nok utfallet det samme uansett hvordan det skjedde. En RC-bil kan ikke kjøre over noen og drepe dem, det kan en bil. Ja man kan vel kanskje tas på mistanke om bruk av motorvogn, problemet må jo være at vedkommende aldri har vært i bilen. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt tatt for "fyllekjøring" uten å i det hele tatt ha vært i bilen. Er mange som blir tatt på mistanke, men da skal det gjerne vitneobservasjoner til som har sett vedkommende bak rattet. En RC bil kan kjøre over og lage skade bare den er stor nok, er vel ingen regel som sier hvor stor en RC bil må være En G11 som manøvreres via nøkkelen er i prinsippet en fjernstyrt bil så lenge den manøvreres via en fjernstyrt enhet (nøkkelen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Ja man kan vel kanskje tas på mistanke om bruk av motorvogn, problemet må jo være at vedkommende aldri har vært i bilen. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt tatt for "fyllekjøring" uten å i det hele tatt ha vært i bilen. Er mange som blir tatt på mistanke, men da skal det gjerne vitneobservasjoner til som har sett vedkommende bak rattet. En RC bil kan kjøre over og lage skade bare den er stor nok, er vel ingen regel som sier hvor stor en RC bil må være En G11 som manøvreres via nøkkelen er i prinsippet en fjernstyrt bil så lenge den manøvreres via en fjernstyrt enhet (nøkkelen). Kanskje ikke så rart du ikke har hørt om det da det er få biler man pr nå kan styre slik du snakker om Ening med E.C. En G11 er en bil, hvis føreren er beruset spiller det nok ingen rolle hvor han er, så lenge han er fører av bilen. Ser jo hva du mener, artig vri, men tviler på at bilene fremover (eks G11) vil bli kalt RC bil helt til du setter deg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Fylte full tank på min i dag, synes plutselig den gikk dobbelt så bra Kan det ha vært kondens? 2-3 uker siden sist jeg tanka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Dieseldyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Dieseldyr? Er du på mobil, så får du vel ikke opp signaturen min Jepp, dieselpurke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Kanskje ikke så rart du ikke har hørt om det da det er få biler man pr nå kan styre slik du snakker om Ening med E.C. En G11 er en bil, hvis føreren er beruset spiller det nok ingen rolle hvor han er, så lenge han er fører av bilen. Ser jo hva du mener, artig vri, men tviler på at bilene fremover (eks G11) vil bli kalt RC bil helt til du setter deg inn. Eller kanskje det at man ikke kan dømme noen for å ha kjørt en bil uten håndfaste bevis. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist Kunne vært interessant om noen en gang forsøkte dette og tok det videre rettens vei, det kommer garantert til å skje før eller siden. Men jeg tror at enkelte regler etterhvert må gjøres litt om etterhvert som teknologien går mot selvkjørende biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Tipper at det ikke går som RC-bil hvis det er en bil som er registreringspliktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Men G11 vil vell ikke uten videre kjøre i noe? Eller kan man "tvinge" den til å kjøre rett i en vegg eller en annen bil? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Men G11 vil vell ikke uten videre kjøre i noe? Eller kan man "tvinge" den til å kjøre rett i en vegg eller en annen bil? Sent from my iPhone using Tapatalk Sannsynligvis ikke, men jeg vil tro at du ikke får fjernkjøre den når du er full uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 (endret) Kjøpte anlegg som bursdagsgave til meg selv idag, 1000kr for eldre 3.1 B&W anlegg med Denon forsterker Måtte ut med nesten 1000lappen for dac og litt kabler, men dette kan en vel stå i! Endret Januar 23, 2016 av Einarsson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Tror ikke at teknologiske sikringssystemer og hjelpemidler gir grønt lys for å føre eller forsøke å føre en motorvogn i beruset tilstand. Loven handler så vidt jeg husker om å føre en motorvogn og det skal da ikke påvirkes av at du pdd kan føre motorvognen i samme stil som James Bond. Unntaket tror jeg først kommer når SVV godkjenner førerløse motorvogner for ferdsel på offentlig vei. Alle dagens hjelpemidler er nettopp hjelpemidler og fratar ikke føreren ansvaret for kjøretøyet. Det er meget nøye poengtert i samtlige bruksanvisninger. Dessverre er det mange som tror at det er fritt fram for å nærmest sette seg i baksetet og la bilen kjøre selv, noe vi så da autopiloten til Tesla ble lansert. Denne ble forsøkt brukt på plasser der den aldri skulle brukes. Noe som i sin tur endte i flere nestenulykker og hylekor om at bilen prøvde å drepe vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 E38 730D som har gått 983808km. Tøft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Januar 24, 2016 Share Skrevet Januar 24, 2016 E38 730D som har gått 983808km. Tøft. Og som har vært km-justert endel:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg