stoltbmwelsker Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 Nå, DanielStance skrev: I dette temaet så ser jeg ikke helt logikken i å sammenligne et barn med en hund. Hvorfor er dette galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 Nå, stoltbmwelsker skrev: Nå, stoltbmwelsker skrev: Hvorfor er dette galt? Hvorfor er dette galt? Jeg syns egentlig Wether forklarte det ganske greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 6 minutter siden, DanielStance skrev: Jeg syns egentlig Wether forklarte det ganske greit. Åja for heldigvis er det ikke sånn at hunder er levende vesener med følelser akk som mennesker. Heldigvis er det så klart kjempe greit at random personer med går rundt å sparker andres dyr. Dumme meg! Vil virkelig beklage dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 9 minutter siden, stoltbmwelsker skrev: Åja for heldigvis er det ikke sånn at hunder er levende vesener med følelser akk som mennesker. Heldigvis er det så klart kjempe greit at random personer med går rundt å sparker andres dyr. Dumme meg! Vil virkelig beklage dette. Ja huffamei altså.. Er ikke snakk om å sparke hver eneste hund som du kommer over, men i enkelte tilfeller så er fysisk "straff" det som kan få en fremmed hund til å slutte/slippe tak. Kan ikke se for meg en eneste grunn for at en skal måtte sparke et barn. DERFOR ser jeg ikke logikken i å sammenligne et barn med en hund. Cbrooen, stig. og bricks reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 3 minutter siden, DanielStance skrev: Ja huffamei altså.. Er ikke snakk om å sparke hver eneste hund som du kommer over, men i enkelte tilfeller så er fysisk "straff" det som kan få en fremmed hund til å slutte/slippe tak. Kan ikke se for meg en eneste grunn for at en skal måtte sparke et barn. DERFOR ser jeg ikke logikken i å sammenligne et barn med en hund. Vi er nok bare dømt til å være uenig. Men jeg gidder ikke å sitte å diskutere dette mer da jeg ikke helt ser poenget. Sier bare pass på at dere ikke sparker en hund som kan drepe dere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 Nå, stoltbmwelsker skrev: Vi er nok bare dømt til å være uenig. Men jeg gidder ikke å sitte å diskutere dette mer da jeg ikke helt ser poenget. Sier bare pass på at dere ikke sparker en hund som kan drepe dere. Regner med du ser for deg alle her som er uenig med deg, går rundt å sparker en hver hund vi måtte komme over, sånn som du svarer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 (endret) 15 timer siden, DanielStance skrev: Regner med du ser for deg alle her som er uenig med deg, går rundt å sparker en hver hund vi måtte komme over, sånn som du svarer? Nei.Her er det snakk om en liten hund, referer til når han skrev 'pelsdott'. Ser ikke for meg at denne kan gjøre store skaden. Ser også for at dette kunne løses med andre måter enn vold. Endret Januar 28, 2016 av stoltbmwelsker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 Like a boss! stig. og mkj reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 Werther, hvis du mener man skal bruke spark for å lære hunden rett og galt tror jeg ikke du er helt på nett. Med ett spark (fra ene til andre enden av rommet som nevnt) kan du skade hunden (knekke ribbein, indre skader ++) Å ta hunden i øret evnt nakkeskinnet er da en bedre måte. Man trenger heller ikke røske til, en liten touch er som regel nok til at hunden skjønner den har gjort noe galt. Hvis du hadde oppført deg truende mot meg feks hadde jeg heller dytta deg unna (uten å skade deg) istedenfor å slå/sparke/skade deg for at du skulle skjønne at du har gjort noe galt. stoltbmwelsker, Haug, -Erik- og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 15 timer siden, Einarsson skrev: Blæh, smeller både når jeg slipper gassen og gir gass igjen i bilen.. Lyden kommer bakfra. Steptronickasse. Tips? Hardykobling, foringer til diffen. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 Er det mulig for en utenlandsk statsborger som ikke er bosatt i Norge å eie og forsikre en bil her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 1 time siden, Sjøbuse skrev: Er det mulig for en utenlandsk statsborger som ikke er bosatt i Norge å eie og forsikre en bil her? Det ville jeg syns var rart hvis var mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 Forsikring skal per definisjon tegnes på hovedbruker av bilen (forsikre på mamma/pappa er juridisk sett en gråsone om bare barnet bruker bilen), dermed vil jeg tro at en person som ikke er bosatt i Norge umulig kan regnes som hovedbruker av et kjøretøy. Dermed vil jeg anta at det ikke lar seg gjennomføre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 Nei, man skal ikke sparke en hund for å vise hvem som er sjefen. En hund som hopper og biter i buksebein eller andre ting angriper fordi den føler seg truet. For en hund som ikke er trygg på seg selv eller på andre måter oppfatter deg som en trussel reagerer kun på instinkt. Det er i alle tilfeller eierens skyld at dette skjer, fordi det er eieren som har ansvaret for hunden. På samme måte som at foreldre er ansvarlig for barna sine handlinger. Vi overtok en omplaseringshund for litt over 1år siden. Det var tydelig at hunden var svært usikker, ikke vant til faste rammer og hadde flere traumatiske opplevelser. Den kunne hoppe rett ut i veien forran lastebiler, traktorer, biler, og bjeffet som besatt når det skjedde noe. Uten bånd hadde den også angrepet andre vi møtte på tur. I dag bryr den seg ikke om maskiner eller andre ting som lager motorlyd og det eneste den ønsker er å hilse på andre mennesker. Dessverre har jeg ikke hatt tid til å sosialisere han, men med mennesker han har truffet før, er han rolig. Nabohundene bjeffer dagen lang, han er helt stille. Helt lydig og rolig. Det eneste jeg har gjort er å sette faste rammer og lese og handle etter hundens kroppsspråk og psykologi. I tilegg bruker jeg strupebånd når hunden går til angrep. Jeg prøvde først 6mnd uten, men dette var en nødvendighet når han ble agressiv for å få han til å slutte. En hund lærer fint med bruk av vold også, men hunden utvikler traumer og vil bli upålitlig fordi den ikke vil trives med eierne sine. En hund har riktignok en enklere hjerne enn mennesker, men likevel både følelser og psykologi. Det er ikke uten grunn til at han er sjalu på datteren vår som selvsagt får vesentlig mer oppmerksomhet og prøver å få anerkjennelse av meg hvis kona har satt han på plass. Ikke glem at det er eierne som har valgt hunden, og ikke motsatt. Respekterer du hunden, respekterer den deg også. Jeg må legge til at hunder trives best med grenser og komandoer i tillegg til et hiarki uten å selv være på toppen, så dette inngår i respekt. Hvilken skade hadde det gjort om du hadde bedt eieren om hunden kunne være på et annet rom? Nytern og fish reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 Jeg skal ikke ta side i den pågående dyredebatten. Men. Dyr skal ikke mishandles eller behanldes dårlig, helt klart. Jeg er dog tilbøyelig til å tro at en fjær ble til flere høns her. Jeg hadde ikke handles på samme måte som nevnt, men det er ikke alle som er vant med dyr. Det jeg dog har en klar fromening om er likestillingen mellom dyr og mennesker. Dette er noe av det mest absurde jeg leser, og de som oppriktig mener dette bør ta seg noen runder med eget verdigrunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg