Shattered Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 On 13.7.2016 at 0.59, Werther skrev: Det er ikke forumoppdateringen alene som har ødelagt Bimmers - den største årsaken er vel rett og slett Facebook. Nett-fora generelt har hatt en nedgang de siste årene, og jeg ser det blir mindre og mindre trafikk de fleste steder. Det er en ond sirkel som er vanskelig å komme ut av når det først har startet. På Bimmers har det gått gradvis nedover de siste 3 årene, og brukerne får skylde på seg selv istedenfor forumoppdatering - når ingen deltar/bidrar og bare sitter på sidelinja blir det selvfølgelig ganske stille. Mtp på samfunnsutviklingen, så synes jeg det er trist hvor lite privatliv man har nå. Den elektroniske overvåkingen har gått altfor langt, og Datatilsynet bryr seg jo ikke. Selv lar jeg det gå sport noen ganger i å ikke legge igjen elektroniske spor overalt - jeg kjører bil som ikke kan spores elektronisk, utenom bomringer (Autopass fungerer jo som politiets forlengede arm) og betaler kontant. Helt enig med deg! Har slutta å dele, poste noe som helst på facebook, har privatisert mesteparten av profilen kun til meg selv, men frister stadig vekk å bare få hele skiten vekk, er så lei både folk som legger ut ting, grupper med "verdensmestere" også videre. Hadde jeg ikke spilt i band, hvor det meste av kommunikasjon foregår på nett, og holdt på med diverse kjøp/salg, hadde jeg nok ikke tenkt meg om to ganger Betaler ofte kontant selv, synes det er veldig digg! Hater å bruke kort Werther og uglefossen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Jeg er ikke så veldig aktiv på Facebook, sjekker kun Facebook en gang om dagen og skriver aldri status oppdateringer. Jeg er heller på Facebook av praktiske årsaker, er noen grupper jeg synes det er greit å være med i. For min del hadde jeg ikke trengt Facebook, men det er det at når alle andre har det så blir man litt utenfor og uopplyst uten. Jeg er ikke videre fan av at alle skal vite alt om deg, hvor du bor, hva du jobber med, hvem som er dine foreldre, søsken, interesser osv. Det utfordrer absolutt privatlivets fred, derfor foretrekker jeg å være mer aktiv på forum. Her kan man være helt annonym hvis man vil. Ikke at det er så viktig for meg, men man velger på en måte hvor annonym man vil være her inne Marius2002, Shattered og uglefossen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg er ikke så veldig aktiv på Facebook, sjekker kun Facebook en gang om dagen og skriver aldri status oppdateringer. Jeg er heller på Facebook av praktiske årsaker, er noen grupper jeg synes det er greit å være med i. For min del hadde jeg ikke trengt Facebook, men det er det at når alle andre har det så blir man litt utenfor og uopplyst uten. Jeg er ikke videre fan av at alle skal vite alt om deg, hvor du bor, hva du jobber med, hvem som er dine foreldre, søsken, interesser osv. Det utfordrer absolutt privatlivets fred, derfor foretrekker jeg å være mer aktiv på forum. Her kan man være helt annonym hvis man vil. Ikke at det er så viktig for meg, men man velger på en måte hvor annonym man vil være her inne Yes, har vært på forumet her siden november 2006, da jeg kjøpte min først BMW, tiden flyg og skrevet MASSE rart oppover tidene, noe står jeg for enda, noe har jeg endret mening på ettersom tiden går. Savner når jeg drev mye på i photoshoptråden back-in-the-days, men har ikke PS lengre, dessverre. Uansett er jeg veldig for å opprettholde et velfungerende forum som dette er. Fredrik og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 3 timer siden, Marius2002 skrev: Yes, har vært på forumet her siden november 2006, da jeg kjøpte min først BMW, tiden flyg og skrevet MASSE rart oppover tidene, noe står jeg for enda, noe har jeg endret mening på ettersom tiden går. Savner når jeg drev mye på i photoshoptråden back-in-the-days, men har ikke PS lengre, dessverre. Uansett er jeg veldig for å opprettholde et velfungerende forum som dette er. Ja jeg har nå vært her siden 2008, da jeg kjøpte min første BMW Jeg kan iallfall si at mengden av kunnskap som jeg har klart å absorbere her på dette forumet er helt uvurderlig. Jeg har lært så enormt mye om bil og BMW etter alle disse årene. Jeg merker jo selv at jeg har blitt mer voksen siden 2008 også, noen ganger når jeg snubler over tråder som er gamle og ser hva jeg tidligere har skrevet så blir jeg noen ganger forbauset. Faktisk litt flau noen ganger Jeg liker å si ting som det er, sparer som regel ikke på kruttet og lar meg lett fyre opp av forumtroll (som det heldigvis ikke er mange igjen av). Slik er jeg til en viss grad fortsatt, det har gitt meg noen "forum uvenner" opp igjennom årene. Men når jeg tenker på alle de nye vennene jeg har fått via dette forumet, folk som etterhvert har blitt nære personlige venner. Jeg har truffet så mye flotte folk på treff, som jeg har blitt kjent med her inne. Jeg har per dags dato aldri møtt noen av de "kjente" trollene vi har her, dem skriker og raljerer på nett for der er dem trygge. Nei BMW eierskapet hadde ikke vært det samme uten Bimmers Jeg kommer nok til å forsette her inne som før, oppdatere trådene mine, tilegne meg mer kunnskap og forsøke å bidra med det samme så godt jeg kan. Det håper jeg dere andre som bruker forumet fast også gjør Fredrik, Werther, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Jeg har langt på vei den samme opplevelsen som Fredrik 90 når det gjelder verdien av dette forumet og hva jeg har fått ut av det i løpet av de snart 13 årene jeg har vært her inne. Tiden flyr og selvfølgelig er jeg ikke helt den samme idag som jeg var for 13 år siden selv om jeg var godt voksen allerede den gangen. Det har i noen tilfeller vært veldig fint og interessant å følge andre forummedlemmer som har gått fra å være tenåringer til voksne med familie og barn i løpet av de samme årene. Yngstemann hos oss er like gammel som forumet (altså fra 2003) og dette korresponderer med at jeg hadde en 1997 E36 323i den gangen jeg begynte å skrive her inne. Det var min andre BMW (den første var en 1987 E30 320i i 1988) og i løpet av de samme 13 årene hadde vi en 2003 E46 318d Touring i 10 av disse årene og den ble totalt kjørt ca. 340000 Km. Nå er jeg inne i en periode (igjen) der jeg har behov for å få litt avstand til BMW i relasjon til privatbil, men en BMW skal jeg helt sikkert ha igjen en vakker dag... Jeg har også registrert at måten folk bruker forumet på har endret seg det siste året. Mange flere nøyer seg med å lese (akkurat som på FB), men den totale trafikken i forumet ser ut til å være nogenlunde den samme som tidligere (i alle fall hvis min egen tråd kan tjene som et eksempel). Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette. På den ene siden er det bra hvis folk har blitt mer rasjonelle og tenker før de skriver et innlegg istedenfor å bare pøse på med meninger om alt og alle. På den andre siden har vi mistet litt av community aspektet (det som gjør at et forum får "sjel"). Jeg tenker at et forum som bimmers grunnleggende er i underholdningsbransjen og at konkurransen med andre sosiale medier samt alternative fritidssysler derfor er ganske massiv (på godt og vondt). Antall innlegg i forumet tar seg sikkert litt opp når nettene blir lange og kulden setter inn... Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Klart, men det er litt moro å fyre opp av og til også! Blir diskusjoner av slikt og det liker jeg. Det er også interessant og følge med på hva som ofte er spørsmål om, når jeg startet her i 2006 var det mye E36 og E34-spørsmål, utallige tråder om luftmengdemåler og lambdasonde, det er det mindre av nå. Bimmers har hjulpet meg med en del spørsmål, teknisk osv., setter pris på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Faen så vanskelig det skulle være å finne en bil som faktisk var bra da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 10 timer siden, DanielStance skrev: Faen så vanskelig det skulle være å finne en bil som faktisk var bra da... Hadde ikke du en på handa da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 5 timer siden, Shattered skrev: Hadde ikke du en på handa da? Den var visst ikke noe bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 2 timer siden, DanielStance skrev: Den var visst ikke noe bra. Surt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 19 timer siden, DanielStance skrev: Faen så vanskelig det skulle være å finne en bil som faktisk var bra da... Hva slags bil er det du vil ha og hva slags prisklasse er det vanskelig å finne bra biler i? Jeg tenker ofte sånn at hvis det er vanskelig å finne bra biler så er prisklassen din for lav, men det kan jo også hende at modellen eller typen man ser etter er sjelden eller "oppbrukt". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 50 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Hva slags bil er det du vil ha og hva slags prisklasse er det vanskelig å finne bra biler i? Jeg tenker ofte sånn at hvis det er vanskelig å finne bra biler så er prisklassen din for lav, men det kan jo også hende at modellen eller typen man ser etter er sjelden eller "oppbrukt". Er ikke nødvendigvis prisklassen.. Men noen av de jeg har sett på har blitt solgt foran nesen på meg, en var tidligere kollisjonskadet (selvfølgelig ikke nevnt i annonse), og neste var også noe gale med. Var i grunn E39 530i sedan med manuell jeg var ute etter, og har "desverre" noen kriterier, eller i hvertfall ting jeg ikke vil ha. Men ser også på 540i med 6 trinns manuell. Som du sikkert skjønner så ser jeg på biler i Tyskland da Norge stort sett kun har et hav av lurvete 520i, noe 523i og noe tdser. Ellers går det i det samme tullet som er diesel, automat og touring. Om du eller noen andre føler for å komme med "det er ikke noe vits i å importere pga euroen eller norske kronen osv" kan spare seg Vet sånn ca. hva det kommer på og er ikke så gale som alle skal ha det til, i hvertfall når de bilene det gjelder knapt er å finne i Norge. Har i grunn nesten gitt opp å lete etter noe i Norge. Holdt på å kjøpe en 740ia, men var litt for sein, og i etterkant viste det seg at den var det rust i kanaler og på jekkfester, så det var vel like greit Så jeg er vel bare sykt uheldig når det kommer til bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 @DanielStance http://www.finn.no/77674143 http://www.finn.no/78636349 http://www.finn.no/69236412 Men lite med E39 og E38(regner med det var E38 740ia du hadde vurdert) med manuell og stor motor i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 2 minutter siden, Marius2002 skrev: @DanielStance http://www.finn.no/77674143 http://www.finn.no/78636349 http://www.finn.no/69236412 Men lite med E39 og E38(regner med det var E38 740ia du hadde vurdert) med manuell og stor motor i Norge. E28 blir for gammelt for meg nå. Kanskje i fremtiden hvis jeg har enten garasje eller har et sted å lagre bil for vinteren. Dessuten er den der for dyr for meg. Er i grunn ikke en 3 serie person egentlig. Spesielt ikke cabriolet. Skulle jeg hatt en, så måtte det vært facelift E46 sedan med M-Tech 2 og M54B30 med manuell Men jeg vil helst ha 5 serie. Var en 740ia jeg vurderte ja, postet den i Finn tråden når den lå ute. Var 100% sånn jeg ville ha E38. Facelift, svart, V8, M-Sport og med M-Parallel felger. Nei, Norge er generelt "ræva" hvis man vil ha BMW med stor motor OG manuell. M biler er vel et unntak, men du skjønner greien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 Vil ikke ha en e61 med bensinsekser og manuell da? Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg