Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, skal gå til innkjøp av bmw scanner 1.4.0, men ser ut so alle her har windows, so eg lure då på korleis ditta fungerer på macbook ?

 

Trenge eg berre dinne her då til å lese feilkoder og endre på litt ?

 

http://www.ebay.com/itm/BMW-Scanner-1-4-0V-Never-Locking-Support-BMW-3-5-7-series-X3-X5-SUV-/261475599276?hash=item3ce12903ac&item=261475599276&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr

 

Skal brukast på en 97 mod E39 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik, da var jeg oppe å gikk med NCS og litt diverse.

 

Så, noen som har noen "top-tips" til hva jeg bør aktivere på min E60 ? :) Tenkte jeg skulle leke litt med TCU modulen i morgen og ser om jeg får noe fart på Bluetoothen.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i dag har jeg forsket litt på TCUM i bilen min. Og her er resultatet:

 

Bilen oppfattes nå som en handsfree-enhet fra telefonen, det er fremgang. Nå får jeg paret, og den blir tilkoblet - i allefall i 5sekunder før den detter ut igjen :roll:

Så da er det vel bare å forske videre da. 

 

Er det noen som har noen tips til hva jeg eventuelt kan mangle å ha aktivert/deaktivert her? 

 

EDIT: Etter ytterligere jokking holder den seg nå "tilkoblet", men telefonsamtalene popper ikke over til bilen. Ett steg nærmere, yet not there.

Jeg legger merke til tilkoblet telefon ikke popper opp i "communication" delen av iDrive, er dette forbeholdt kun når simkort settes inn i bilen? 

 

EDIT2: Hvordan får jeg lest av om option 633 er lagt inn i bilen? 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld.

Jeg har nå kjøpt meg mtec led v3 til AE og nye led til tåkelysene. Etter hva jeg har forstått må jeg programmere bort pæresjekk på tåkelysene for å unngå feilmelding. Evt bruke motstand, men det er jeg ikke så interessert i det basert på hva jeg har lest av erfaringer.

Er det noen her på forumet som kan programmere dette i stavangerområdet?

Alternativt får jeg kjøpe meg diagnoseutstyr etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har prøvd og få til Inpa. Nå på dataen, men er så uendelig mange versjoner og ting får jeg inntrykk av :P lasted ned en fil på 700 mb. Og fikk installert den meb har ikke aning på om den funker. har kjøpt en kabel på ebay. Der sto det at man kunne laste ned driver, men dette fikk jeg ikke til. Noen som kan gi en guide på hvordan man kommer igang med Inpa? Trenger det for og resette en feilkode på SMG kassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i dag har jeg forsket litt på TCUM i bilen min. Og her er resultatet:

Bilen oppfattes nå som en handsfree-enhet fra telefonen, det er fremgang. Nå får jeg paret, og den blir tilkoblet - i allefall i 5sekunder før den detter ut igjen :roll:

Så da er det vel bare å forske videre da.

Er det noen som har noen tips til hva jeg eventuelt kan mangle å ha aktivert/deaktivert her?

EDIT: Etter ytterligere jokking holder den seg nå "tilkoblet", men telefonsamtalene popper ikke over til bilen. Ett steg nærmere, yet not there.

Jeg legger merke til tilkoblet telefon ikke popper opp i "communication" delen av iDrive, er dette forbeholdt kun når simkort settes inn i bilen?

EDIT2: Hvordan får jeg lest av om option 633 er lagt inn i bilen?

For å se lm 633 er lagt inn så må du inn med ncs expert eller rheingold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg igjen på om noen har en guide til INPA? Har lastet ned en versjon, installert og prøvd og gjort som det sto. Men mangler fullt av filer likevel.

 

Har vert så dum at jeg har kjøpt meg en e36 med SMG. Og denne har fått feilkoder av å koble fra batteriet (!) Så må inn og slette feilkoder på SMG

 

Om noen vil ta på seg denne jobben skal dere få godt betalt! Holder til i Stryn kommune Sogn og Fjordane

Må ha INPA eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...