Arne Kalevi Palojärvi Skrevet Februar 25, 2015 Share Skrevet Februar 25, 2015 Awt: Det går jo å kjøre Windows på mac'n. Så bruker du den til diagnose og programmering? Tenkte å prøve dette på konas MacBook. Legge inn Windows XP eller Windows 7 32 bit i Virtualbox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 25, 2015 Share Skrevet Februar 25, 2015 Jeg ønsker å ha en egen PC som kun blir brukt til programmering, men ellers så hadde det jo fungert fint. Arne Kalevi Palojärvi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 (endret) Awt: Det går jo å kjøre Windows på mac'n. Så bruker du den til diagnose og programmering? Tenkte å prøve dette på konas MacBook. Legge inn Windows XP eller Windows 7 32 bit i Virtualbox Jeg vil ikke anbefalle å gjøre dette via Virtualbox, legg heller inn Win7 64 med en egen partisjon via bootcamp. Du vil nok få problemer med å hente inn USB-kabelen i VirtuelBox siden Mac´en ikke vil gjenkjenne kabeltypen pga manglende drivere. Samtidig vil det være en viss risiko for at virtuelboxen går dukken ved stor belastning. Endret Februar 26, 2015 av scoot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøe Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 Noen tips til hva en skal kjøpe av diagnoseutstyr? Har en 1996 520iA og en 2002 320dA. Er det greit å kjøp de billige Bmw Scanner 1.4.0 på ebay fra Kina? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 @sweetbmw Vci står til ediabas. Den kabelen jeg bruker nå virker på min egen bil i Rheingold, men ikke de andre jeg har testet med så langt. Tenkte det var noe bus forandring på de andre bilene, altså eldre bus eller noe. Har også forandret de her timeout verdiene til maks. Kjøpte du ICOM klone eller ekte? Nei men det har med kabelen å gjøre. Jeg har to gamøe obd2 kabler. En for før 07 og en etter. Alrså kline eller dcan. Kjøpte klone ja. Men en av de bedre. Funker knall den. Skal kjøre første fulle software oppdatering med ISTA P i morgen på en 2005 e61. Se hvordan det går. Estimert tid fra ista er 6t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2015 Nei men det har med kabelen å gjøre. Jeg har to gamøe obd2 kabler. En for før 07 og en etter. Alrså kline eller dcan. Kjøpte klone ja. Men en av de bedre. Funker knall den. Skal kjøre første fulle software oppdatering med ISTA P i morgen på en 2005 e61. Se hvordan det går. Estimert tid fra ista er 6t Hvilken strøforsyning bruker du til dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 (endret) Hvilken strøforsyning bruker du til dette da? Ukjent merke men den leverer maks 70a @ 14,4vEdit: er sånn tralle sak Endret Februar 26, 2015 av SweetBMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2015 Aha SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Kalevi Palojärvi Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 Jeg vil ikke anbefalle å gjøre dette via Virtualbox, legg heller inn Win7 64 med en egen partisjon via bootcamp. Du vil nok få problemer med å hente inn USB-kabelen i VirtuelBox siden Mac´en ikke vil gjenkjenne kabeltypen pga manglende drivere. Samtidig vil det være en viss risiko for at virtuelboxen går dukken ved stor belastning. Det stemmer som du sa. Virtuelbox gjenkjente ikke kabelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 Nei men det har med kabelen å gjøre. Jeg har to gamøe obd2 kabler. En for før 07 og en etter. Alrså kline eller dcan. Kjøpte klone ja. Men en av de bedre. Funker knall den. Skal kjøre første fulle software oppdatering med ISTA P i morgen på en 2005 e61. Se hvordan det går. Estimert tid fra ista er 6t Jeg har en k+dcan så den skal jo egentlig fungere, trodde jeg.Da må jeg vel se meg etter en kabel med kline da.... Eller ICOM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 Ja altså min står det også k+dcan på men fubker ikke 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 (endret) Jeg har en liten dilemma. På min e65 når jeg slår på tenning så kommer rattet i mot meg og samtidig så kommer sidestøtte klemmer meg fast i settet. Det er jo veldig comfortabelt. Eneste vist jeg skal ut av bilen mens bilen står å går på tomgang så blir det tungt å komme seg inn og ut. Er det mulig å code sånn at ratt og side støtte går tilbake når fører dør åpner seg eller setebelte blir tatt av? Endret Februar 27, 2015 av Aroid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jknm Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 hei tok diagnose på en e39 530 td å fikk disse kodene 149, 150, 40, 2, 63, 49, 93! noen som vet va di betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 Niks TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 hei tok diagnose på en e39 530 td å fikk disse kodene 149, 150, 40, 2, 63, 49, 93! noen som vet va di betyr?Dem feilkoder er kun for bensin motor.Diesel har 4 sifret. Hvor fikk du tak i disse kodene? Ikke i DDE/ EDC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå