Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Awt: Det går jo å kjøre Windows på mac'n. Så bruker du den til diagnose og programmering?

Tenkte å prøve dette på konas MacBook. Legge inn Windows XP eller Windows 7 32 bit i Virtualbox

Jeg vil ikke anbefalle å gjøre dette via Virtualbox, legg heller inn Win7 64 med en egen partisjon via bootcamp. Du vil nok få problemer med å hente inn USB-kabelen i VirtuelBox siden Mac´en ikke vil gjenkjenne kabeltypen pga manglende drivere. 

 

Samtidig vil det være en viss risiko for at virtuelboxen går dukken ved stor belastning.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sweetbmw

Vci står til ediabas.

Den kabelen jeg bruker nå virker på min egen bil i Rheingold, men ikke de andre jeg har testet med så langt.

Tenkte det var noe bus forandring på de andre bilene, altså eldre bus eller noe.

Har også forandret de her timeout verdiene til maks.

Kjøpte du ICOM klone eller ekte?

Nei men det har med kabelen å gjøre. Jeg har to gamøe obd2 kabler. En for før 07 og en etter. Alrså kline eller dcan.

Kjøpte klone ja. Men en av de bedre. Funker knall den. Skal kjøre første fulle software oppdatering med ISTA P i morgen på en 2005 e61. Se hvordan det går. Estimert tid fra ista er 6t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det har med kabelen å gjøre. Jeg har to gamøe obd2 kabler. En for før 07 og en etter. Alrså kline eller dcan.

Kjøpte klone ja. Men en av de bedre. Funker knall den. Skal kjøre første fulle software oppdatering med ISTA P i morgen på en 2005 e61. Se hvordan det går. Estimert tid fra ista er 6t

 

Hvilken strøforsyning bruker du til dette da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefalle å gjøre dette via Virtualbox, legg heller inn Win7 64 med en egen partisjon via bootcamp. Du vil nok få problemer med å hente inn USB-kabelen i VirtuelBox siden Mac´en ikke vil gjenkjenne kabeltypen pga manglende drivere. 

 

Samtidig vil det være en viss risiko for at virtuelboxen går dukken ved stor belastning.

Det stemmer som du sa. Virtuelbox gjenkjente ikke kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det har med kabelen å gjøre. Jeg har to gamøe obd2 kabler. En for før 07 og en etter. Alrså kline eller dcan.

Kjøpte klone ja. Men en av de bedre. Funker knall den. Skal kjøre første fulle software oppdatering med ISTA P i morgen på en 2005 e61. Se hvordan det går. Estimert tid fra ista er 6t

Jeg har en k+dcan så den skal jo egentlig fungere, trodde jeg.

Da må jeg vel se meg etter en kabel med kline da....

Eller ICOM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten dilemma.

På min e65 når jeg slår på tenning så kommer rattet i mot meg og samtidig så kommer sidestøtte klemmer meg fast i settet. Det er jo veldig comfortabelt. Eneste vist jeg skal ut av bilen mens bilen står å går på tomgang så blir det tungt å komme seg inn og ut.

Er det mulig å code sånn at ratt og side støtte går tilbake når fører dør åpner seg eller setebelte blir tatt av?

Endret av Aroid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...