Otis Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Den må kodes. Men mange ting vil nok virke pga samme utstyr. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Juni 20, 2016 Share Skrevet Juni 20, 2016 Noen som vet om en guide til å kode vekk pæresjekk på tåkelys fremme? (Kjøpt LED) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 21, 2016 Share Skrevet Juni 21, 2016 Hvilket utstyr skal man bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heioghade Skrevet Juni 28, 2016 Share Skrevet Juni 28, 2016 Hei. Jeg har en BMW 320d automat 03mod med diverse elektriske problemer. Når jeg kjørte (med henger) i vinter, oppsto det plutselig mye elektriske problemer mens bilen sto å bakket på tomgang. Det jeg kommer på i farta er: - Viskere/spyler foran fungerer ikke på noen hakk. - Vindusheiser fungerer ikke. - Lys i girvelger og diverse lys i interiør fungerer ikke. - Bagasjeluke åpner seg ikke (Elektrisk, selvfølgelig). - Dørsensorer fungerer ikke (Varsel ved åpen dør osv) - Sentrallås fungerer ikke. (Ikke ved nøkkel i døra heller) Har sjekket alle sikringer. Bilen har hatt lignende problemer for i underkant av 2 år siden og da sto den på verksted i 3 måneders-tid. Det viste seg den gang at det var canbus som lå til jord. Men symptomene var litt annerledes den gang. Da fungerte ikke radio og diverse andre ting, samtidig som noen av dagens symptomer ikke var der. Har ikke hatt bilen på diagnose, grunnet at jeg tviler på det vil komme nyttige feilkoder ved evt jordingsfeil(?). Jeg har byttet modulen bak tenningslåsen, så den er det ikke. Begynner å bli rimelig lei av å kjøre uten vindu og spesielt uten viskere, så om noen har nyttige tips til hva det kan være så skrik ut! Eller må jeg bite i det sure eplet og levere bilen inn til nok et langt verkstedopphold? Mvh. Kim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 28, 2016 Share Skrevet Juni 28, 2016 Jeg tipper på grunnmodul feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heioghade Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 Det høres ut som om det kan stemme. Vet du noe om hvor man kan bestille en ny? Må vel kanskje kodes også? Evt. et spesifikt delenummer/delenavn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 Delenummer finner du på feks bmwfans.info Koding må man gjøre for at alt skal bli OK. Mener at du kan bruke en brukt en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 Noen som kan komme og ta diagnose på en 2002 BMW 520D så fort som mulig? Står i Ås, Akershus og får ikke kjørt noe med den. Gi pris og eventuelt ledig tid på PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 16, 2016 Share Skrevet Juli 16, 2016 Hvis man har denne kabelen fra ebay (car.pulse): " BMW Inpa K+DCAN Modified for FULL functions support 1996-2011 Switch. FTDI Chip" I hvilken posisjon skal bryteren stå? Tenkte på bruke først og fremst NCS, men gjerne Rheingold eller Inpa også. Er på E39 med 20-pins. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Har samme kabel. Etter tegningen som fulgte med så er dcan til venstre og kline til høyre, sånn som kabelen ligger på bildet. dcan er vel for biler fra 03-> og kline er <-03 Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Takk for svar Kjøpte den i fjor og har vel kastet den tegningen, hvis den var der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Hvilken kabler bruker folk for programmering? Finst det noe annet en USB til dette? USB er skjøre greier har har lite prioritet så lurte på om det finnes noe mer egnet for programmring for å være sikker på å unngå å bricke noe. Jeg har til nå brukt den sølvgrå kabelen over i kombinasjon med en 50A strømforsyning og det har fungert greit så langt, men kunne tenkt meg skikkelig utstyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2016 On 20.7.2016 at 10.52, minim skrev: Hvilken kabler bruker folk for programmering? Finst det noe annet en USB til dette? USB er skjøre greier har har lite prioritet så lurte på om det finnes noe mer egnet for programmring for å være sikker på å unngå å bricke noe. Jeg har til nå brukt den sølvgrå kabelen over i kombinasjon med en 50A strømforsyning og det har fungert greit så langt, men kunne tenkt meg skikkelig utstyr Du kan for eksempel bruke denne, det er usb men det er det som blir brukt nå for tiden. Noe mer egnet må vel være icom av god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 28, 2016 Share Skrevet Juli 28, 2016 (endret) Hei. Prøver og skal kopiere over Reheingold men får opp at jeg må taste inn passord? Dette er den fila jeg lastet ned av otis. Noen som vet? Endret Juli 28, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juli 28, 2016 Share Skrevet Juli 28, 2016 42 minutter siden, vegard89 skrev: Hei. Prøver og skal kopiere over Reheingold men får opp at jeg må taste inn passord? Dette er den fila jeg lastet ned av otis. Noen som vet? Passordet er bimmers.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå