Fredrik 90 Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Artig å lese og se, liker at jeg stadig lærer noe nytt ved å følge med i tråden her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 Takk for hyggelige ord Fredrik. Jeg prøver jo å holde en viss standard i tråden selv om det blir etter innfallsmetoden og humøret for dagen. Jeg er imidlertid usikker på om folk forstår tråden. Selv mener jeg at den har en rød tråd der jeg hele tiden beveger meg i grenselandet opp til det man ellers kan lese om i forumet. Det er nesten alltid en direkte eller indirekte relasjon til BMW selv om den noen ganger er litt vanskelig å få øye på. Som f.eks med denne elegante reklamefilmen med Jaguar F-Type som er laget i samarbeide med Ridley Scott og inkluderer bl.a Damian Lewis. Musikken er av Lana Del Rey... http://www.youtube.com/watch?v=41Qztg4E ... r_embedded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Ang. Volga og BMW må vi jo ikke glemme denne: ...som begynte sitt liv som denne: Litt flere bilder her. Et utrolig flott og velskapt bygg etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Absolutt et kult retrodesign selv om jeg kan spare meg for felgene. Jeg tror imidlertid ikke at russerne har så veldig mange andre attraktive bilmodeller som kan stå modell til andre retrokonsepter. Selve custom bilbygger håndtverket virker imidlertid veldig solid og dette er også et generelt inntrykk jeg har når det gjelder spesielt Polen og Rusland. Apropos innovasjoner (ikke retro denne gangen) så forteller flere medier at Volkswagen nå kommer med en 10-trinns DSG gearkasse. I henhold til VW´s CEO Martin Winterkorn er dette et ledd i å redusere drivstofforbruket ytterligere med ca. 15% mot 2020. Et annet ledd er begrepet "sportsdiesel"... et konsept som handler om å presse enda flere hestekrefter ut av dagens dieselmotorer. Først ut er VW´s toliter rekekfirer som får 272 HK ved hjelp av noe VW kaller e-booster... som er en elektrisk turbo. Spennende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 This is really cool... Exploring the Arctic Circle in a BMW R 1150 GS Adventure... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Sensurert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Der har du ett veldig godt poeng Werther I stede for å bruke tid og penger på å utvikle 10 trinns kasser så burde de jobbe med å forbedre kvaliteten på kassene de allerede lager, for den kvaliteten er ræva. VAG kan virkelig ikke lage automatkasser, det ser vi også på Multitronic til Audi så når de skal drive å videreutvikle på de som allerede ikke er gode på så roter dem det kun til for seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 lol +1 (jeg vet fredrik hater slike innlegg, så skal føye på litt) Det er jo en velkjent sak at dsg kassene havarerte (og gjør vel fremdeles) over en lav sko. Masse problemer som kunder ofte måtte betale. Det er jo da helt nydelig når en nyhetsartikkel setter lys på dette i sverige, og norske forhandlere sier at dette "har vi ikke vært borti". Det er faktisk nesten morsomt nok til å rulle på gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Min DSG-kasse (7 trinns) røyk etter 40.000 km. Veldig god service på Dahles Auto i Halden, og alt ble selvfølgelig dekket av garantien. Jeg fikk beskjed om at i forbindelse med reparasjonen så ble svakheten fjernet/fikset. Noen som vet om det stemmer? Kan feilen komme tilbake? Jeg har dessverre mistet godfølelsen med å ha (relativt) ny bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Hey... jeg er ingen VW fanboy, men jeg verdsetter teknisk utvikling uansett hvem som står for den. For meg er Volkswagen en av de store bilprodusentene... både historisk og idag. Det jeg liker aller best med Volkswagen er at de er deres historie bevisst. Selv idag er fokuset effektivitet og folkelige produkter i relasjon til pris og kvalitet. Selvfølgelig vil de av og til lage biler og deler som ikke lever helt opp til standarden... akkurat som f.eks BMW når det gjelder rustproblemer på E39 og E46 (som jeg absolutt merker idag)... Fiat... et bilmerke som tradisjonelt har stått for mye av det samme som Volkswagen... har et par temmelig artige bilmodeller i deres historiske portefølje. Fiat 500 er en av disse og denne er en av de aller fineste og mest sexy jeg har sett... Hvorfor jeg kom til å tenke på Depeche Mode´s "Behind The Wheel" vet jeg ikke, men den passer iallefall veldig godt til denne videoen... http://www.youtube.com/watch?v=WBxyhNdevoY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 VW har gjort mye riktig og dominert markedssegmenter totalt til tider. Bobla står jo som en bauta i bilhistorien. Med Golf etablerte de like greit en helt egen klasse, der gjeldende modell stort sett til enhver tid har vært bilen de andre har måttet måle seg mot. Ikke alltid rettferdig, da andre også har laget og lager meget gode "hatchbacks". Passat har jo dominert familiebil-segmentet totalt til tider. Spør jeg VW-eiere om hva de synes, så er det enten eller. De er strålende fornøyde og hevder de opplever få feil, eller skal bytte til noe annet neste gang fordi de er drittlei av å ha bilen på verksted hele tiden. Fanboysen hos VAG kjører etter min mening Audi. De er som BMW-eiere flest, utrolig fornøyde og kan ikke tenke seg noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2013 Land Rover fyller 65 år og i den anledning blir det bygget 65 spesielle "LXV" (romertall for 65) modeller basert på en kort Defender. Den visuelle forskjellen er ikke dramatisk i forhold til min gamle 88" Serie III fra 1980... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2013 Det er ikke mange år siden BMW´s motorsykler hadde et temmelig laidback image... ikke nå lenger. BMW HP4 er ganske sexy (uten at jeg kan så mye om motorsykler). Den har en vann og oljekjølt firesylindret firetaktsmotor på 999 cm3 som yter 193 HK ved 13000 rpm. Tørvekten er 169 Kg og 0-100 Km/t skal på en god dag kunne klares på 2,9 sekunder. En stående kilometer går løs på 17,9 sekunder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Det der er vel en S1000RR som har vært på markedet i noen år, etterhvert videreforedlet og finpusset noe. Slo ned som en bombe i R-sykkelverdenen når den kom, fra en produsent som primært har blitt sett på som noe sær og sidrumpet i de segmentet. Bildet illustrere sine inkarnasjon i serien, en skikkelig killer og en sykkel jeg meget godt kunne ha tenkt meg om lottoen tikker inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Når det gjelder Golf, må jeg si at selv om den nye modellen er rimelig lik den forrige, så klarer de på et vis å alltid lage den siste modellen et par hakk mer sexy enn den forrige. Min 2004 Touran (med manuell) har nå trillet 195.000km, og til nå har jeg kun byttet klosser og skiver bak. Alt fungerer som det skal, og bilen føles fast og fin (så fast og fin en slik bil kan føles). Kan ikke klage på kvaliteten der. Billigste bilholdet jeg har hatt til nå. (Nå kjørte det en DeLorean forbi kontoret!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå