Gå til innhold

E30 M3 Cecotto 180/505 + F11 side 20


Larsinnj
 Share

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Oyvinds skrev:

Deilig bil, rett og slett deilig!

Takk for det :D

6 minutter siden, StigJ skrev:

Åh! Kjekt når slike tråder dukker opp igjen. :applause:

Grombil, enkelt og greit!! 

I overkant av 3 år siden siste post.. Den står på stedet hvil pr akkurat nå, men har handlet noe smådeler i løpet av vinteren, så blir vel noen oppdateringer etterhvert som våren melder sitt inntog tenker jeg. Er jo bra vårstemning her nå, med 10 varmegrader og snøsmelting, men må vel vente en stund til før den får se dagslys enda. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gabz skrev:

Utrolig nydelig! Som nevnt over, deilig med litt liv igjen i slike tråder :)

 

2 timer siden, Tony Soprano skrev:

Herlig bil og flott tråd 😊 

Takk for det ja! 8) Gjenstår bare å holde liv i den nå da! Bilen står jo på låven å støver ned, uten at det blir gjort noe med den før våren kommer. Mange timer med dagdrømming som gjenstår enda :) 

Bra det blir nye regler mtp frist på EU-kontrollen nå da! Denne skulle ha vært godkjent nå i januar, så rekker vel å bli begjært avskiltet før jeg får godkjent den igjen. Klønete tidspunkt å ha på en bil som ikke blir brukt på vinteren. Tror det skal være grei skuring å få den godkjent. Som jeg vet om er det et ryggelys, pluss at jeg har revet gjengene i et nav, så bytter likegreit hele greia med hjullager og alt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvordan man renser alcantara? Eller om det rett og slett er fibrene som har forsvunnet her? 

Sånn det skal være

DSC_9790.thumb.jpg.ffa830f0f209c2f5f49c4e643c8b1af9.jpg

Sånn er det stort sett alle plasser det har vært hender i kontakt med alcantaraen. Ser ganske slitt ut. 

DSC_9791.thumb.jpg.df1e980eaa411f5b3cc4d09ffafa9611.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Larsinnj skrev:

Noen som har peiling på hvordan man renser alcantara? Eller om det rett og slett er fibrene som har forsvunnet her? 

Sånn det skal være

 

Sånn er det stort sett alle plasser det har vært hender i kontakt med alcantaraen. Ser ganske slitt ut. 

 

 

Det er skitt som får fibrene til å legge seg sånn at det ser slitt ut. 

Denne fikser biffen: https://www.swissvax.no/products/alcanta-cleaner-250ml

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Larsinnj skrev:

Takk for tips :)

Fant en på detailersclub som renset interiøret i en Volvo. Han brukte Surfex på alcantara, men mulig det blir for sterkt? 

Da må du i så fall blande veldig mildt. 

 

Jeg har denne stående når jeg tenker meg om som jeg kjøpte for å rense alcantara med. Har enda ikke prøvd da mine seter enda er pene. 

https://bilnerden.no/koch-chemie-pol-star-alcantara-tekstil-og-skinnrens

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 17.11, fupsaker skrev:

Herre min hatt, for en digg maskin. :D 

Takk for det 8)

12 timer siden, StigJ skrev:

Da må du i så fall blande veldig mildt. 

 

Jeg har denne stående når jeg tenker meg om som jeg kjøpte for å rense alcantara med. Har enda ikke prøvd da mine seter enda er pene. 

https://bilnerden.no/koch-chemie-pol-star-alcantara-tekstil-og-skinnrens

 

Klarte ikke å dy meg å prøvde med Surfex blandet 1:20. Ble pittelitt bedre, men langt ifra bra. Men de fibrene som stikker ut slites vel også litt etterhvert? Får prøve å kjøpe en slik rens etterhvert. Har allerede to pakker fra bilnerden på tur i posten, så kan vel vente litt med neste bestilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve den alcantararensen fra Swissvax :)

Slenger på et mimrebilde fra i fjor sommer. Tempen ligger faktisk på 8-10 grader her nå, men A8en fikk seg en saltdusj senest i går, så M3n må nok finne seg i å stå på låven en stund til. Pakninga på fangeren løsnet selvfølgelig, så hurtigløsningen ble å trø den lenger inn i glippa. Ser ikke bra ut, men i mangel på dobbeltsidig teip der og da så det bedre ut enn en gummislings hengene ut fra fangeren. DSC_9496.thumb.jpg.80c2478b2bdfcbca38de03302acb8197.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...