Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

6 timer siden, sveigis skrev:

Da kupper jeg tråden litt Fredrik 🙏

Jeg har idag vært på besøk hos min gode venn og Bmw kollega noe som alltid er hyggelig 😊.

Fikk da bli med i hans nye kjøp og jeg sier bare wow…

Hvorfor ,hvorfor i helvete kunne ikke disse motorene være standard i 1 serie bensin ..

Fysj dette var gøy Fredrik og for et drag 😊😊.

Nei her har du kjøpt deg en enestående bil og ikke minst så fin .

Jeg måtte starte opp min 1 serie istad for å sammenligne og jeg kjente kvalmen komme i forhold .

Dette var som å komme tilbake til 90 tallet da det blomstret m50 og m30 motorer i Bmw .

Nei her har du bil du kan kose deg med .😎😎

Det var hyggelig med besøk i dag 👍

Ja E87 130i er helt klart en liten undervurdert perle av en bil. Fantastisk motor med ett fantastisk lydspor, i ett meget bra chassis. Bilen er en skikkelig humørspreder å kjøre 😀 Jeg vil mene at dette er så nærme man kommer gammel BMW i nyere utforming. Lyden i N54/55 og B58 er ikke like klassisk BMW i klangen som N52, denne er mer som M54, M52 og M50. 

Hyggelig at du likte bilen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, sveigis said:

Hvorfor ,hvorfor i helvete kunne ikke disse motorene være standard i 1 serie bensin ..

Listepris på bilen med utstyr var 743 510 kr i 2007. Ifølge priskalkulatoren til Norges Bank tilsvarer dette over 1 million 2022-kroner: 1 076 411 kr! Det viser hvor mye billigere biler har blitt siden da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34en kom ut av vinterlagring her i uka som var, glemte helt å oppdatere om det. Den har stått siden desember og ikke vært startet siden, likevel så startet den på første forsøk og la seg på en perfekt og jevn tomgang umiddelbart. Akkurat som om den skulle vært kjørt dagen før 😀 Nå må jeg bare få på sommerdekk 👍

1B86CD38-B818-4926-9985-C3D729C1F474.thumb.jpeg.1c3abb80cd2db656ab3ec6ef6076834a.jpeg

9E4D3AC5-5B50-4659-B5A5-40ADBCB3C86A.thumb.jpeg.acec61143055e5ffe945b895d4c69ec2.jpeg

Også kom sommerdekkene på 130i’en, men først må det vaskes..

B6FE96C2-240A-44A9-9CA9-3601ACE5E966.thumb.jpeg.fadd5cceeeb51b296e361921b6326e97.jpeg

975D5200-CA1A-4665-AAFA-62AA66D9DC38.thumb.jpeg.8a323756c65560a82fd23ca92111db4e.jpeg

54512A2F-5621-460A-9AA0-9B178C9ABD2E.thumb.jpeg.5fd3be29a729fbdba38c94427fe70f46.jpeg

95FA6BFC-C2A2-4BE5-AFEA-A00796B17B3A.thumb.jpeg.b57577cd231a2daa8b4d90499493e7de.jpeg

40D392CE-FAAC-46F7-9DF0-B903A40F6FA7.thumb.jpeg.8f3c6b94a156ccd55fe9a826afa20670.jpeg

Fikk med noen sett med dekk, deriblant disse BMW Performance dekkene. Jeg prøve disse tenker jeg, skulle de bli for ukomfortable så har jeg også noen 17" liggende. Mulig jeg hiver dem på når jeg skal til Tyskland. Men jeg synes disse Performance felgene er veldig tidløse og pene, alltid hatt sansen for disse 😀

0B380BF0-CFCD-4E26-84D1-13AE5939FA28.thumb.jpeg.d4efa588c6173548e5a152ae455e2b25.jpeg

A22B4D68-1BD0-43DF-BC0A-FE74F41B3953.thumb.jpeg.3e7ebe890e2b3a9812ea3838ccd778b8.jpeg

Var også innom @RNJ og da fikk jeg med opprinnelig prisliste til E87 😀 Dette er bra nerdestoff, artig når sånt følger bilen 👍

DBC6B8BD-4DE6-4F9B-BDEE-9D9B8C4E845D.thumb.jpeg.76e81fdcf5221cfcfcade0829226af57.jpeg

Også til sist, er det flere her som skal på vårmønstringen til BMW CCN på Bjerke Søndag 30/4? Jeg vil ta Alpinaen bortover tenkte jeg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Fredrik 90 said:

Også til sist, er det flere her som skal på vårmønstringen til BMW CCN på Bjerke Søndag 30/4? Jeg vil ta Alpinaen bortover tenkte jeg 👍

Fin E34 og fortsatt en fornøyelse å se så fint du steller med 130i'en. Om været er godt vil jeg sannsynligvis ta meg en tur til Bjerke den 30/4.

Ellers har jeg nettopp hentet Z4'en fra vinterlagring. Startet umiddelbart som om jeg hadde kjørt den i går.

IMG_3046.thumb.jpg.ff3a7f20bd63f5d0bf8240f4ce34e803.jpg

Jeg skrev tidligere i denne tråden at jeg vurderte salg av bilen og flere har vist interesse. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg og kjenner at det sitter langt inne å la den gå selv om jeg objektivt sett ikke har bruk for den. Jeg skal bestemme meg snart og gir beskjed til de som har meldt seg.

Jeg syns at bilen har vanvittig fine proporsjoner. Langt panser, sidespeil midt på bilen og du sitter rett foran bakakselen :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, awt skrev:

BMW Performance-hjulene er helt perfekte, så synes absolutt du skal beholde de på. Når blir det Tysklandstur?

Ja jeg blir nok å beholde dem, men jeg merker at komforten lider litt. Men greit å ha litt å bytte på 😀

Blir iallfall Tysklandstur i September og da kjører jeg 130i, men jeg lurer på om jeg må ned å lufte vettet mitt litt før det. Er veldig lysten på en tur til Alpene, er noen fjellpass jeg har veldig lyst til å kjøre. Frister å gi Alpinaen en tur på Autobahn, har lyst å ta den "hjem" til Buchloe og ta bilde av den foran Alpina fabrikken 😀

53 minutter siden, RNJ skrev:

Fin E34 og fortsatt en fornøyelse å se så fint du steller med 130i'en. Om været er godt vil jeg sannsynligvis ta meg en tur til Bjerke den 30/4.

Ellers har jeg nettopp hentet Z4'en fra vinterlagring. Startet umiddelbart som om jeg hadde kjørt den i går.

Jeg skrev tidligere i denne tråden at jeg vurderte salg av bilen og flere har vist interesse. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg og kjenner at det sitter langt inne å la den gå selv om jeg objektivt sett ikke har bruk for den. Jeg skal bestemme meg snart og gir beskjed til de som har meldt seg.

Jeg syns at bilen har vanvittig fine proporsjoner. Langt panser, sidespeil midt på bilen og du sitter rett foran bakakselen :-) 

Takk for det, E34en er ett gammelt familiemedlem som har fulgt oss trofast i tykt og tynt 😀 Jeg håper og krysser fingrene for pent vær. Jeg har alltid stilt opp på vårmønstringene til BMW CCN, kanskje landets største BMW treff i antall biler. Men i fjor valgte de tullete nok å legge det til 1. Mai og da er det en vårmønstring her hjemme jeg prioriterer. Men i år passer det 👍

Du får tenke godt og nøye på hva du vil gjøre med Z4en. En slik bil vil være vanskelig å finne igjen med den kjørelengden og i god stand. Det merkes helt klart at E85 Z4 har truffet noe som mange liker, de er svært populære og prisene holder seg bra 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Blir iallfall Tysklandstur i September og da kjører jeg 130i, men jeg lurer på om jeg må ned å lufte vettet mitt litt før det. Er veldig lysten på en tur til Alpene, er noen fjellpass jeg har veldig lyst til å kjøre. Frister å gi Alpinaen en tur på Autobahn, har lyst å ta den "hjem" til Buchloe og ta bilde av den foran Alpina fabrikken 😀

Har planlegges det tur i slutten av august til ringen visstnok (jeg bare henger meg med).

Kunne også tenkt meg Alpene, og heller det enn ringen egentlig. Dessverre går det så mye tid i selve reisen frem og tilbake til Alpeland, så det går rett og slett ikke for min del (ihvertfall ikke om man skal få litt tid der). Har tenkt på både tog gjennom Tyskland og å frakte bilen på trailer og fly ned, men det koster jo en milliard begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2023 den 20.29, sveigis skrev:

De felgene du har på e87 har jeg aldri sett før på en sånn bil.

Passet veldig fint på den og et solid pust fra alle de andre felgene som bruker å være på 😊

Pent.🙏

Ja jeg synes de rigger godt, mange år siden jeg så dette selv på E87. Det går/gikk en Lemans blå E92 i byen her med samme, alltid likt dem. Så jeg ble glad når disse fulgte med bilen :) 

På 19.4.2023 den 20.52, awt skrev:

Har planlegges det tur i slutten av august til ringen visstnok (jeg bare henger meg med).

Kunne også tenkt meg Alpene, og heller det enn ringen egentlig. Dessverre går det så mye tid i selve reisen frem og tilbake til Alpeland, så det går rett og slett ikke for min del (ihvertfall ikke om man skal få litt tid der). Har tenkt på både tog gjennom Tyskland og å frakte bilen på trailer og fly ned, men det koster jo en milliard begge deler.

Vi reiste ned til Ringen i August i fjor, men vi pleier å ta det litt ut i September. Årsaken til det er at August er ferietid i Tyskland og trafikken på Autobahn er ett eneste stort kaos av campingvogner, Skoda Yeti med sykkelstativ og trailere som kappkjører 🤣

Ja jeg er veldig lysten på en tur til Alpene sommerstid når veier er åpne. Har kjørt over Alpene flere ganger, men som oftest på vei til ett annet sted. Jeg ønsker meg litt tid der å bare kjøre rundt, ei uke med å farte rundt i Sveits og Østerrike hadde vært helt topp. Men det er som du sier ett voldsomt stykke å kjøre ned dit, så det er tidkrevende. En mulighet er jo å sette av tid, en annen er jo manne seg opp og ta hele strekka i ett jafs nattestid...med til Munchen eller Stuttgart f eks. Jeg har ved noen anledninger tatt transport etapper sent, startet ved 22 tiden, valgt rute med mye fri fart. F eks A7 via Hannover, A2 via Magdeburg og A9 fra Leipzig ned til Munchen...mye fri fart hele veien. Med en snittfart på rundt 180-200 km/t så kjører man fra grensa i Danmark til Munchen på rundt fem til fem og en halv time med tank stopp. Men da er du klar for senga når du kommer frem 😬 Jeg tenker nå at det blir en dyr tur med Alpina B10 som kun skal ha 98 blyfri...i disse hastighetene er den TØRST..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Vi reiste ned til Ringen i August i fjor, men vi pleier å ta det litt ut i September. Årsaken til det er at August er ferietid i Tyskland og trafikken på Autobahn er ett eneste stort kaos av campingvogner, Skoda Yeti med sykkelstativ og trailere som kappkjører 🤣

Ja jeg er veldig lysten på en tur til Alpene sommerstid når veier er åpne. Har kjørt over Alpene flere ganger, men som oftest på vei til ett annet sted. Jeg ønsker meg litt tid der å bare kjøre rundt, ei uke med å farte rundt i Sveits og Østerrike hadde vært helt topp. Men det er som du sier ett voldsomt stykke å kjøre ned dit, så det er tidkrevende. En mulighet er jo å sette av tid, en annen er jo manne seg opp og ta hele strekka i ett jafs nattestid...med til Munchen eller Stuttgart f eks. Jeg har ved noen anledninger tatt transport etapper sent, startet ved 22 tiden, valgt rute med mye fri fart. F eks A7 via Hannover, A2 via Magdeburg og A9 fra Leipzig ned til Munchen...mye fri fart hele veien. Med en snittfart på rundt 180-200 km/t så kjører man fra grensa i Danmark til Munchen på rundt fem til fem og en halv time med tank stopp. Men da er du klar for senga når du kommer frem 😬 Jeg tenker nå at det blir en dyr tur med Alpina B10 som kun skal ha 98 blyfri...i disse hastighetene er den TØRST..

Det er i månedsskiftet vi skal, men kunne nok vært senere uten problem. Dessverre lar ikke det seg gjøre, så man får ta det man får. :)

I tillegg er jo jeg normalt disse med campingvogn, så der kan jeg vel bare holde kjeft. 😛

Jeg blir helt ødelagt av å kjøre gjennom natten. Selve turen er helt super, men dagen etterpå blir veldig redusert, så man er liksom like langt. Ellers kan jo ferjen fra Kristiansand til Tyskland være et greit alternativ. Da har man sovet natten gjennom, og bør klare å komme ned i løpet av kvelden en gang. Denne er derimot ganske dyr, samt den ikke går så ofte. I tillegg har man risikoen med været langs vestkysten av Danmark.

Ja, ingen som kan påstå at bilferie er «fattigmannsferie» ihvertfall. Dyrere ferieform får man vel knapt. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2023 at 6:50 PM, RNJ said:

Jeg skrev tidligere i denne tråden at jeg vurderte salg av bilen og flere har vist interesse. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg og kjenner at det sitter langt inne å la den gå selv om jeg objektivt sett ikke har bruk for den. Jeg skal bestemme meg snart og gir beskjed til de som har meldt seg.

Jeg skal ikke spamme ned tråden til @Fredrik 90 men har tidligere nevnt min Z4. Jeg har nå besluttet å selge bilen og har laget en tråd her:

Jeg tar bilen med til vårmønstringen på Bjerke i Oslo i morgen, søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2023 den 17.26, RNJ skrev:

Jeg skal ikke spamme ned tråden til @Fredrik 90 men har tidligere nevnt min Z4. Jeg har nå besluttet å selge bilen og har laget en tråd her: Jeg tar bilen med til vårmønstringen på Bjerke i Oslo i morgen, søndag.

Ikke noe problem, ser ikke på dette som spam 😀

Lykke til med salg, skal nevne denne for min far. Jeg jobber litt med ham om å skaffe seg en Z4, han har snakket litt om det ser du 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde jeg nesten glemt, E34en har fått på sommerdekk og fikk årets første vask 👍 Nå gidder jeg ikke sette på vinterdekka på denne mer, de få turene jeg kjører om vinteren kan jeg gjøre på sommerdekk. Kjører jo kun når veiene er tørre og fri for salt anyway 😅

IMG_7579.thumb.jpeg.1fc6caf1a6e50f3ea29c01bb04cab724.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2023 den 17.40, viggo E34 skrev:

Særdeles flott bilpark her, litt forandringer siden jeg sist var innom tråden for ett par år siden :bmw:

Glemte helt å svare på denne 😅

Tusen takk for det 👍 Jeg er veldig fornøyd slik jeg har det nå, men hva som skjer i fremtiden gjenstår å se. Jeg frister på en V12er på sikt samt ny sekser diesel/ladbar hybrid brukis 😀 Har de siste årene hatt litt biler, men føler vel nå at jeg har "landet" litt og truffet en sammensetning som jeg synes passer bra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...