Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er stor Bond fan og E38 er det jeg forbinder med "Tomorrow never dies" 😎 E38 er en dødslekker bil, det er liksom den kuleste 7-serien 👍 Men jeg er også svak for E32 750i, den kicka ass når den kom i 1987 med V12er. 

Da er vi Bond fan begge to hehe😎

Har du sett denne videoen? Bond bilen kommer 5 min ut her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Vingerei skrev:

Da er vi Bond fan begge to hehe😎

Har du sett denne videoen? Bond bilen kommer 5 min ut her:

Så artig 👍

Ja jeg har fått med meg den videoen, men det gjorde ikke noe å se den en gang til 😀 Den 7-serien til Karl Lagerfeld så jeg forøvrig på BMW Museum i sommer

C36ECCC0-6960-4650-8524-BDCCA0785D9E.thumb.jpeg.017c798ea93d9cd1593f90620237a0e6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2022 den 8.43, Fredrik 90 skrev:

Så artig 👍

Ja jeg har fått med meg den videoen, men det gjorde ikke noe å se den en gang til 😀 Den 7-serien til Karl Lagerfeld så jeg forøvrig på BMW Museum i sommer

C36ECCC0-6960-4650-8524-BDCCA0785D9E.thumb.jpeg.017c798ea93d9cd1593f90620237a0e6.jpeg

Se der ja, jeg var der i 2018, men da så jeg ikke den. Den ser forøvrig myyyye bedre ut med de  fem eika splitt felgene der.😎 
Men er det bare refleksjon av lyset som gjør at fargen på panser spesielt ser helt annerledes ut på det bildet der enn på videoen?

Eller er det en annen bil?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vingerei skrev:

Se der ja, jeg var der i 2018, men da så jeg ikke den. Den ser forøvrig myyyye bedre ut med de  fem eika splitt felgene der.😎 
Men er det bare refleksjon av lyset som gjør at fargen på panser spesielt ser helt annerledes ut på det bildet der enn på videoen?

Eller er det en annen bil?🤔

Jeg ser jo nå at bilen i videoen er en helt annen bil, annen farge, annet interiør og andre felger 👍 Spotta ikke det før du nevnte det med fargen og felgene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg ser jo nå at bilen i videoen er en helt annen bil, annen farge, annet interiør og andre felger 👍 Spotta ikke det før du nevnte det med fargen og felgene 😅

Men kan det være at mr Lagerfeld hadde flere E38 , med forskjellige look? På bildet du la ved der, så står det noe om Lagerfeld på rampa foran bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil som ikke dukker så ofte opp i tråden er Camaroen som jeg egentlig solgte. Men her begikk jeg generaltabben ved å selge til første og beste uten å se an kjøper, jeg burde visst at en som tidligere har kjørt Kia Sportage og aldri har hatt amerikansk muskelbil ikke burde ha…nettopp en grov amerikansk muskelbil. Det var ikke måte på hvor mye som var galt, så det gikk en faen i meg så jeg ba de komme tilbake med hele bilen så skal de få tilbake pengene sporenstreks…gidder ikke bruke min tid på slikt vissvass. 

Så nå er bilen her igjen, og det gjør egentlig ingenting…annet enn at jeg nå har fire biler…fire fossilbiler nå som drivstoff prisene er så høye 😂 To av de krever 98 bensin også, denne og B10en…godt det bare er penger 😂😬 Men nå har min faste mekaniker og Batteri Elektro gått over bilen for sikkerhets skyld, og det feiler ikke denne bilen noen verdens ting.

Men herrejesus å gøy det egentlig er å ha denne bilen, du vokser 20 cm på å kjøre manuell V8 muskelbil 🤩

Var å tok en service på den, bytta olje, filter, luftfilter, kupe filter og olja i diffen bak. Disse bilene sliter differ så den olja bør byttes hver 30 000 km

401A0635-7F3F-47B9-B10B-24F1727F7C32.thumb.jpeg.40365161ed2de4729630d27077a58272.jpeg

18A2C6A3-5377-4C05-9E05-429A6F056DED.thumb.jpeg.401fc8bc2b5ebe109b290aaed0a7ca67.jpeg

5005C729-ADA1-4367-BAEB-0C94A8516068.thumb.jpeg.9b8a6022b23821529137229a25543c6b.jpeg

Men jeg lurer litt på å selge den igjen, fire biler er for mye 😅 Vil egentlig ikke, men Alpinaen skal ingen sted, ikke E34en heller…G30en må jeg vurdere i løpet av neste år. Så da er det lettest å la denne gå, men vi får se…jeg selger ikke til hvem som helst. Disse sære bilene er ikke for alle 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med kjøpere som er vanskelige, og du gjorde det eneste rette her

Akkurat dette er det jeg frykter mest med å selge privat, at en bommer når en ser an kjøperen.

Men det må jo være vanvittig gøy bil å ha tilbake i bilparken, sammen med alt det andre gromme som står der :). Om det bare er for en liten stund.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vingerei skrev:

Hvor mye samlet effekt har du i bil parken din nå da?😅 fin camaro, synd med en slik vrien kjøper da. 

Som jeg pleier å si til naboen som har levende hester. Når det gjelder hobby så regner vi kroner pr. hestekraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vingerei skrev:

Hvor mye samlet effekt har du i bil parken din nå da?😅 fin camaro, synd med en slik vrien kjøper da. 

Ja nå har jeg 1249 hk i bilparken, fordelt på 28 sylindre 👍😎 

1 time siden, Mortenej skrev:

Kjipt med kjøpere som er vanskelige, og du gjorde det eneste rette her

Akkurat dette er det jeg frykter mest med å selge privat, at en bommer når en ser an kjøperen.

Men det må jo være vanvittig gøy bil å ha tilbake i bilparken, sammen med alt det andre gromme som står der :). Om det bare er for en liten stund.

 

Ja det er veldig kjipt, men i grove trekk så skylder jeg egentlig på meg selv her. Jeg har solgt en del biler privat og det har alltid gått veldig bra fordi jeg ser folk an før jeg selger, jeg selger ikke nødvendigvis til første og beste. Jeg har sendt hjem så mange folk som har kikka på mine biler fordi de stiller i mine øyne feil spørsmål, eller de gir meg en dårlig følelse. Dette er kanskje litt kjipt gjort, men driver man å selger litt biler privat så må man opptre sånn…hvis ikke så går det sånn som det gikk nå. Værst var det når jeg solgte E60 545i, jeg sendte hjem sikkert ti stykker. Dette er problembiler man ikke selger en 20 åring som dukker opp med faren på slep som leiter etter feil under og over bilen. Feil vil du finne i fleng på en gammel E60, og de feila får du på kjøpet når prisen er deretter.

I tilfellet med Camoen var det ikke snakk om reele feil, men egenskaper ved bilens karakteristikk som fikk en uerfaren person til å tro at noe var feil med bilen.
Clutsjen er hard og brå, girskifta er harde særlig før olja blir varm, det bråker fra eksosen, motoren har røff gange på tomgang (er en LS3, samme med f eks BMW sin S65) og man hører "drivverkslyder". Dette er en ekte amerikansk muskelbil bygget på gamlemåten men i en mer moderne take, var jo derfor entusiastene digget denne generasjonen av Camaro da den kom. En rendyrket muskelbil, men å prøve å forklare dette til en advokat i ett potensielt konfliktråd ser jeg på som vanskelig, derfor traff jeg beslutningen om å ta den tilbake.  

17 minutter siden, Rune-K skrev:

Som jeg pleier å si til naboen som har levende hester. Når det gjelder hobby så regner vi kroner pr. hestekraft.

Hehe, det er sant 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Som leiter etter feil under og over bilen. 

Her er vi nok rimelig forskjellige ... hvorfor er det feil å leite etter feil når de ser på bilen? 

 

Ingenting som er bedre enn at kjøper er 100% klar over hva han kjøper. Se på det som en forventningsavklaring. Alle feil som "finnes" av kjøper, som gjerne kan være ikke reelle feil med prutingsgrunnlag som eneste grunn, disse går rett I kontrakten. 

Jeg har et større problem med de som ikke vil sjekke skikkelig når de ser på bilen, men sender ei smørbørdliste ei uke etterpå. 

 

 

Edit: gratulerer med Alpina om ikke jeg allerede har nevnt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, TRF skrev:

Her er vi nok rimelig forskjellige ... hvorfor er det feil å leite etter feil når de ser på bilen? 

 

Ingenting som er bedre enn at kjøper er 100% klar over hva han kjøper. Se på det som en forventningsavklaring. Alle feil som "finnes" av kjøper, som gjerne kan være ikke reelle feil med prutingsgrunnlag som eneste grunn, disse går rett I kontrakten. 

Jeg har et større problem med de som ikke vil sjekke skikkelig når de ser på bilen, men sender ei smørbørdliste ei uke etterpå. 

 

 

Edit: gratulerer med Alpina om ikke jeg allerede har nevnt det :)

Takk for det 😀

Jeg er helt enig i det du skriver, og det er selvsagt ikke feil å leite etter feil. Men det må sies at når jeg selger en bil så har jeg som regel ryddet opp i de feilene som er, og skulle kjøper avdekke en feil jeg har oversett så er det helt greit. Men det man ofte opplever når man selger bruktbil privat er at selger går å finner feil som man må forvente at en gammel bruktbil har. Og det er dette jeg mener når jeg skriver det jeg skrev over her. Når man klager på steinsprang på panser, pixelfeil, en liten rustboble, noen riper, ei bakluke som går litt trått og andre ting som det er helt naturlig at en nær 20 år gammel bil med over 200 000 km på klokka har. Særlig når prisen er deretter og jeg har opplyst om normal bruksslitasje i annonse. Og så skal de ha prisavslag tilsvarende hva det koster å utbedre dette…det går jeg ikke med på. Ett godt eksempel, jeg solgte en strøken Audi 100 fra 1993. Lyset i klimapanelet var gåent, og på disse går det ikke å bytte pære…man må bytte hele panelet. En som ville kjøpe bilen krevde da prisavslag på 23 000,- fordi det kostet ett nytt klimapanel hos Møller. Noe annet er dem som kommer å skal kjøpe en gammel BMW med V8er og lurer på om noe kan gå galt om ett år, bilen er bra nå men kommer noe til å gå i stykker i fremtiden? Ja selvfølgelig er det stor fare for det, dette er en risiko man tar ved å kjøpe en slik bil. Når dette da blir ett problem for kjøper da takker jeg for meg. 

Også er ærlighet viktig, jeg sier ting akkurat som det er når det gjelder bilens tilstand. Så kan kjøper vurdere om han vil trekke seg eller ta informasjonen til etterretning 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...