Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ja nå har jo Mercedes lansert planene for sin nye C63 AMG, vi snakker 4,0 liters V8er på 480 hester....Tallene på papiret kjører jo totalt over M3/M4 men når det kommer til kjøreytelsene så jeg jeg jaggu ikke så sikker på om nye M3 blir overkjørt likevel. Vi snakker om en bil som veier mye mindre takket være utstrakt bruk av carbon, takket være kunnskap i fra I serien, ingen tung V8er i fronten som påvirker balansen, utrolig raffinert og effektiv diff og markedets desiderte raskeste girkasse :) Kanskje kan M3/M4 virkelig bygge under "Less is more" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hestekrefter racet må ta slutt en gang. Er jo ikke ukjent at Mercedes har pøst på med effekt de siste årene, med diverse BiTurbo AMG\Brabus utgaver. Som igjen er langt verre å håndtere, sammenlignet med BMW og Audi sine alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hestekrefter racet må ta slutt en gang. Er jo ikke ukjent at Mercedes har pøst på med effekt de siste årene, med diverse BiTurbo AMG\Brabus utgaver. Som igjen er langt verre å håndtere, sammenlignet med BMW og Audi sine alternativer.

Ja du har ett poeng der :) Både Audi sine RS og Mercedes sine AMG modeller har vel hatt ytelser som har overgått BMW M sine modeller de senere årene, men de kjører aldri ifra BMW nå bilene blir testet opp mot hverandre. F10 M5 med 560 hester er faktisk raskere enn nye E63 AMG S med vanlig bakhjulstrekk, ennå den har vesentlig mer motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back on track med en slags oppblåst og enda tyngre X5 med V12 motor? Nei... den modellen er i beste fall en stor misforståelse synes jeg, men BMW kommer til å tjene penger og gutta i USA og UAE (United Arab Emirates) blir fornøyd. Da har jeg vesentlig større tro på den nye 5-serien som er ventet på markedet i 2016/17. Iht. diverse kilder vil den bli ca. 100 Kg lettere enn dagens modell og dermed begynner det å ligne på noe som er fornuftig. Godt under 1600 Kg er meget bra for en såpass stor bil. Utrolig så fort tiden går... tenk at vi allerede begynner å snakke om etterfølgeren til F10/11... :???:

 

http://www.autoexpress.co.uk/bmw/5-series/86323/next-bmw-5-series-sharpens-act

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tiden går veldig fort, så her er spionbilde av F30 LCI, dere vet, den bilen som ble lansert for et par-tre dager siden. :)

 

BMW%203-Series%20Facelift%202.jpg

 

Flere bilder og mer info herhttp://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=963561.

 

Som bildene viser så er det kun fronten som er kamuflert, noe som tyder på at baklyktene heldigvis fortsatt har halogen-pærer. Tenk om de skulle gått over til LED, det hadde jo bare vært teit.  :---)

 

Ellers så lurer jeg litt på hvor det blir av F2x 1-serie og Fxx 6-serie LCI. Førstnevnte har det riktignok vært litt bilder av, men det er en god stund siden nå. Sistnevnte burde det vært spionbilder av, men det er vel kanskje enda et år til den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noen bilder av F2x 1-serie her for et par uker siden med drastiske endringer i fronten (kamuflert som sådan), men at det er lite bilder av bilen tyder vel bare på at bilen er ferdig testet og snart klar for lansering. Vi får håpe at BMW denne gang vurderer å kaste de horrible glødepærene til fordel for LED. Selv nymotens Skoda, Toyota etc. har haugevis av LED og det er direkte skammelig (og flaut) av BMW å degradere modellene sine slik. 

 

Det blir spennende å se hva som blir offentliggjort den 28. og iht. sikre kilder skal det også dukke opp to nye konsepter på Villa d´Este 2014. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...