Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

G11 7-serie og F06/F12/F13 6-serie vil bli en slags "mellomløsning" med ny lysdesign. Den totale forskjellen kommer først ved G30 5-serie, hvor lyssettingen blir slik som 4-serie Concept. At man ser tydelig beslektskap til tidligere modeller er det dog ingen tvil om. Jeg håper imidlertid at det snart er slutt på alle frontlyktene som møter grillen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se så er lysene på 4-serie concept og vision future luxury concept ganske like, og slik tror jeg de blir på både nye G11 og G30.

Jeg synes disse lyktene er ganske ulike jeg, etter som Vision Future Luxury har mye smalere lykter en 4 serie Consept. Men man ser jo designrettningen og at relasjonene fortsatt drages mot de klassiske "dobble lykter" designet BMW alltid har hatt :)

post-47692-0-06902800-1413637938_thumb.j

post-47692-0-61700900-1413637947_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at man (endelig) har landet i forhold til hvordan fordelingen av fremtidige modeller blir, og hva slags drivlinje som blir å finne på de respektive modellene. Per dags dato ser det ut til at BMW M GmbH har fått gjennomslag for noe av 2-serien og vi ser følgende modellprogram en gang i fremtiden:

 

1-serie FWD/xDrive: 3-dørs, 5-dørs, Sedan, X1, X1L, Z1

2-serie FWD/xDrive: Active Tourer, Gran Tourer, Gran Turismo, X2, Z2

2-serie RWD/xDrive: Coupe, Cabriolet, Gran Coupe

3-serie RWD/xDrive: Sedan, Touring, Gran Turismo, X3, X3L, Z3

4-serie RWD/xDrive: Coupe, Cabriolet, Gran Coupe, X4, Z4

5-serie RWD/xDrive: Sedan, Touring, Gran Turismo, X5, X5L, Z5

6-serie RWD/xDrive: Coupe, Cabriolet, Gran Coupe, X6, Z6

7-serie RWD/xDrive: Sedan, Lang versjon, X7

8-serie RWD/xDrive: Coupe, Gran Coupe, X8, Z8

9-serie RWD/xDrive: High-end ultra luksus sedan/Gran Coupe (Rolls Royce, Bentley, MB S-klasse Maybach konkurrent)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss håpe at disse ryktene om en i8S (alternativt i9) er korrekte. 500 HK og knapt 700 Nm i kombinasjon med et ca. 1500 Kg tungt dynamisk mesterverk fra BMW burde gi bra nok ytelser til å kunne virkelig feire at BMW i 2016 er 100 år gammel som bilprodusent. Kanskje er dette den nye og moderne "M1" modellen vi alle håper på? Georg Kacher er iallefall en svært kompetent senior biljournalist som pleier å kunne peile radaren inn nogenlunde korrekt (jeg har fulgt ham i over 20 år) og med tanke på hvor bra i8 går med dagens motorpakke (362 HK og 570 Nm) lover dette veldig godt... :)

 

http://jalopnik.com/the-bmw-i8s-might-be-a-500-hp-centennial-supercar-1649317280

 

Apropos BMW's 100 års jubileum i 2016 vil jeg anbefale alle å sette et kryss i kalenderen for et besøk i BMW Welt dette året. Det kommer til å bli litt av en opplevelse... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss håpe at disse ryktene om en i8S (alternativt i9) er korrekte. 500 HK og knapt 700 Nm i kombinasjon med et ca. 1500 Kg tungt dynamisk mesterverk fra BMW burde gi bra nok ytelser til å kunne virkelig feire at BMW i 2016 er 100 år gammel som bilprodusent. Kanskje er dette den nye og moderne "M1" modellen vi alle håper på? Georg Kacher er iallefall en svært kompetent senior biljournalist som pleier å kunne peile radaren inn nogenlunde korrekt (jeg har fulgt ham i over 20 år) og med tanke på hvor bra i8 går med dagens motorpakke (362 HK og 570 Nm) lover dette veldig godt... :)

 

http://jalopnik.com/the-bmw-i8s-might-be-a-500-hp-centennial-supercar-1649317280

 

Apropos BMW's 100 års jubileum i 2016 vil jeg anbefale alle å sette et kryss i kalenderen for et besøk i BMW Welt dette året. Det kommer til å bli litt av en opplevelse... :cool:

Har du noe mer info om Welt i 2016? Uansett så må man ditt i "bursdag" året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har hørt noe om radio feil på BMW 2011/12 M5 ??

Min er solgt ny i Norge, men BMW sier til meg at feilen jeg har på min radio ikke går på garanti??

Skal ikke det gå på garanti siden den plutselig sluttet å fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har hørt noe om radio feil på BMW 2011/12 M5 ??

Min er solgt ny i Norge, men BMW sier til meg at feilen jeg har på min radio ikke går på garanti??

Skal ikke det gå på garanti siden den plutselig sluttet å fungere?

Såklart er dette en garantisak, bilen er innen for 5 års reklamasjonsrett reglen. En radio skal selvsagt virke optimalt på en 2011 modell, dette er i følge Norsk lov så det er bare å gå tilbake og stå på sitt. Eventuelt kontakte Forbrukerrådet :)

Litt off topic forøvrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er ikke ofte jeg er kritistk til kamuflerte bilder, men etterhvert som G11 7-serie strippes er det stor grunn til bekymring. Det er mye som skal til for å slå interiørdesignet fra dagens F01 7-serie, og en ting som er helt sikkert er at BMW har feilet miserabelt på dette nye designet. Kvalitetsmessig blir det sikkert helt topp når testplastikk blir byttet ut med produksjonsplastikk, men dette er ikke annet enn en dårlig kopi av 1-serie - som jo ikke har verdens mest vellykkede design. 

 

Det er i hvert fall ingen tvil om at dagens S-klasse spiser neste generasjon 7-serie til frokost.. og det før bilen i det hele tatt er lansert. Om ikke annet, ser i hvert fall det nye rattet fra Vision Future Luxury bra ut. Der er det nok enighet om at 7-serie slår S-klasse.

 

Ellers får dessverre bilen touch-skjerm og en egen passasjerskjerm om man bestiller "high-versjonen".

 

Måtte rette vedkommende sparkes.. Her lukter det allerede skandale!

 

Dagens happening: BMW M100 er neste prosjekt etter i8 og viderefører "less is more"-strategien. M100 vil etter all sannsynlighet bli å finne på BMWs 100-års dag i 2016.

 

BMW%207%20series%201.jpg

 

4C611-f01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, dette så slettes ikke bra ut men tanke på at modellen skal måle seg med nye S-klasse. BMW har ikke råd til å drite seg ut med 7-serien, de kom jævla heldig ut av det med E65 men det kunne fort ha gått annerledes den gangen. La oss bare håpe dette er noe de kommer til å forandre på, interiøret her er jo totalt ulikt det som er i Vision Furure Luxury som liksom skulle gi noen hint om neste 7-serie. Men sånn teknisk sett så tviler jeg på at S klasse kommer til å slå G11, der tror jeg BMW vet hva de holder på med selv om de roter fælt med designet av og til. Er jo ikke akkurat noen skjønnhet nyeste S klasse heller...

Når det gjelder M100 (forutsett at det blir ifra M avdelingen og ikke I avdelingen) så skal jeg vedde sokkene mine på at vi snakker om en 3,0 liters rekkesekser iallfall, hvis de har tenkt å kjøre "less is more" mener jeg. Men det er jo ikke noe galt med det, tviler på at vi får se den første M bilen med fire sylindre på denne siden av 2020 :) Men det er jo bare synsing ifra min side, alt kan skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da frykter jeg at de kommer med samme design i neste femmer også! Likte designet veldig godt da jeg fikk min F31 men har blitt gammelt og kjedelig fort synes jeg. Interiøret på F10/01har derimot holdt jeg veldig bra og er favoritten når det kommer til interiør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg også enig. F01 syns jeg er er skikkelig lekker innvendig. Den og F10 er vel siste BMWene som har et 100% fint interiør. Nye 1er/3er/X5 er ikke på langt nær.. 

Hvis disse interiørbildene er tatt av G11 testbiler tyder mye på at interiøret blir sånn. Her syns jeg S-klassen er milevis foran. Det gjelder vel også A8 som begynner å dra på åra..
 

2014-mercedes-s-class-amg2014-mercedes-b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...